PDA

View Full Version : heb zowaar aan mijn bussie gewerkt


ploon
14-02-2005, 12:33
zaterdag de hele middag onder de bus gelegen (die koude vloer voelde ik zondag toch aan mijn rug, ik wordt oud). een smalle garagebox + een verlaagde bus is niet zo handig als je de wielen er af wilt halen. ik ben trouwens wel blij dat ik nu een keertje geoefend heb met het loshalen van de achterwielen. dat gaat nu hij verlaagd is iets minder makkelijk (de trommel uit de weg duwen met en extra krikje). ben wel blij dat ik dat niet langs een drukke snelweg voor het eerst uit heb moeten vogelen.

anyway, hij staat nou op bokjes want ik ga deze week de velegen en banden onderhanden nemen. de whitewall-paint staat klaar, maar eerst nog effe de velgjes rood maken. ik was gisteravond halfverwege toen de spuitbus leeg was :(

SplitBien
14-02-2005, 12:38
FOTO'S!!!!!! :D
Rode velgen met white walls is altijd goed!

ploon
14-02-2005, 13:07
ik zal eens kijken wat ik vanavond kan regelen.
ben benieuwd hoe goed die whitewall verf (van forst) werkt/dekt.

volksaddiction
14-02-2005, 17:36
Ben benieuwd pim !
Ook naar die whitewall paint :confused:
Zie de foto's wel verschijnen !!

René
14-02-2005, 17:38
waar kan je die verf kopen? :D

leuk voor op m`n Dunlops ;)

ploon
14-02-2005, 19:57
nou, net effe snel naar de praxis voor een 2e spuitbus rood.
de achterbanden(velgen) zijn ondertussen ook rood. (op de foto de voorbandjes)
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=2365&stc=1

toen het blik whitewall-paint open gemaakt. het was echter al gauw duidelijk dat er iets niet goed was. eerst dacht ik nog aan een velletje bovenop de verf, maar het was gewoon 1 dikke pudding! ik heb net maar effe via de mail mijn beklag gedaan bij de leverancier. ben benieuwd hoe snel ik wat nieuws in huis heb.
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=2366&stc=1

volksaddiction
14-02-2005, 20:03
Velgen zijn super, moet gelijk aan woutah zijn kever denken, haha
Hebben we toen in zevenhuizen in de dezelfde kleur rood gepoten
:)
Jammer van de whitewall verf :mad:

ploon
14-02-2005, 20:14
tja, het is dat ik geen whitewall inserts over/onder die smart bandjes krijg anders had ik die er wel op gezet. maar hopelijk sturen ze me snel een blik op dat wel in orde is.

Melvin
15-02-2005, 08:00
en ga je dat dan met de losse hand erop kwasten of plak je eerst alles af?

ska1958
15-02-2005, 08:32
Dat ziet er idd tof uit, hahaha ben net zelf ook bezig met stralen en spuiten van mijn velgen, ook rood en ook met whitewalls...tis zeker de ultieme look :biggrin: In ieder geval ziet het er erg hotrod-achtig uit...

ploon
15-02-2005, 08:59
en ga je dat dan met de losse hand erop kwasten of plak je eerst alles af?
de voorbandjes hebben een soort van groef/profiel in de zijwand die kan ik wel mooi opvullen. de achterbandjes ga ik maar met behulp van een stukje tape doen.

ik hab vanochtend vroeg al een mailtje van de leverancier binnen. 1000 excuses, ze sturen een nieuw blik op. maar dat is effe niet op voorraad, ben benieuwd hoe lang dat gaat duren

Gert
15-02-2005, 09:06
Das k*t

Op wat voor basis is die whitewall paint ?

ploon
15-02-2005, 09:51
het is gewoon een soort van vloeibare rubber
http://www.frost.co.uk/item_Detail.asp?productID=8667

Gert
15-02-2005, 09:55
Dank je voor de tip ..
Vreet tenminste niet langzaam aan je banden

Melvin
15-02-2005, 09:58
is dat misschien niet een idee om masaal in te kopen? kortom, een groupbuy te organiseren? ik heb ook wel interesse!!!

Gert
15-02-2005, 10:23
Ploon heeft contacten met ze
Als de houdbaarheid van de verf is als gewone verf dan wil ik ook wel een pot .
Van wit en rood .

ploon
15-02-2005, 10:48
je kan het gewoon in nederland bestellen via
http://www.frost-auto.nl/

Melvin
15-02-2005, 11:43
en dan kijken bij car care... scheelt een hoop zoeken!

ploon
15-02-2005, 12:17
effe massaal bestellen, dan vult die gozer teminste snel zijn voorraad weer aan en dan kan ik verder aan mijn bandjes :-)

ploon
15-02-2005, 15:20
ik hoor net dat het volgende week dinsdag of woensdag wordt eer het spul binnen is.
het is niet anders. (ben eigenlijk al blij dat ze niet moeilijk deden)

Ebut
15-02-2005, 17:23
Hee rode velgen en whitewalls, na-aper :biggrin:

Ik heb het met gewone verf gedaan maar dat blijft niet echt heel goed zitten.
Denk dat ik ook maar even naar die verf kijk. Is er vast wel meer te krijgen...

veebee
15-02-2005, 22:48
zaterdag de hele middag onder de bus gelegen (die koude vloer voelde ik zondag toch aan mijn rug, ik wordt oud). een smalle garagebox + een verlaagde bus is niet zo handig als je de wielen er af wilt halen. ik ben trouwens wel blij dat ik nu een keertje geoefend heb met het loshalen van de achterwielen. dat gaat nu hij verlaagd is iets minder makkelijk (de trommel uit de weg duwen met en extra krikje). ben wel blij dat ik dat niet langs een drukke snelweg voor het eerst uit heb moeten vogelen.

anyway, hij staat nou op bokjes want ik ga deze week de velegen en banden onderhanden nemen. de whitewall-paint staat klaar, maar eerst nog effe de velgjes rood maken. ik was gisteravond halfverwege toen de spuitbus leeg was :(


ik hoor iedereen hier over het loshalen van de achterwielen bij een verlaagde bus, wat is het probleem eigenlijk, ik heb er 195/50/15 achter op zitten en hem achter goed plat liggen maar krijg ze er op door het wiel rechts van de trommel te zetten en dan schuin wegdraaien richting trommel, hoef je niets voor los te halen, iets aan drukken en dan wipt hij zo tussen scherm en trommel.

Ik ben afgelopen weekend ook :) :) aan het klooien geweest met whitewall ringen maar dat werkt echt niet met platte bandjes, sluit niet mooi aan, die verf biedt inderdaad uitkomst.

Beetlefreak
15-02-2005, 23:53
Ik ben afgelopen weekend ook :) :) aan het klooien geweest met whitewall ringen maar dat werkt echt niet met platte bandjes, sluit niet mooi aan, die verf biedt inderdaad uitkomst.
Als je een velgbeschermingsrand (net als bij Smart-banden) op je banden hebt zitten gaan whitewalls niet passen!

ploon
16-02-2005, 09:38
ik hoor iedereen hier over het loshalen van de achterwielen bij een verlaagde bus, wat is het probleem eigenlijk, ik heb er 195/50/15 achter op zitten
dat zijn redelijk lage bandjes en dan zou het best kunnen dat je ze er zo af haalt. een wat jongere bus heeft ook nog iets meer ruimte in de wielkast dan bij de mijne (een 60er), want dat onderste lipje gaat eerst naar buiten en dan terug naar achter. bij mijn bus loopt het recht naar beneden en dan haaks 1 cm de wielkast in

vwspijlbus
16-02-2005, 11:14
De velgen zien er in ieder geval al goed uit!

mr. horsepower
20-02-2005, 18:42
undefinedm=das mooi ploon die rode velgen :eek:

ploon
24-02-2005, 22:10
ik vond vandaag bij thuiskomst een nieuw blikkie whitewall paint bij de post. maar 1 dag later dan beloofd (maar de post is hier wel eens meer wat later, dat krijg je als je in het zonnigste deel van nederland woont).
gelijk de boel maar effe open gemaakt, nu is de inhoud wel vloeibaar! echt een vaag wit/grijs/transparant slijmerig goedje :-) van het weekend maar eens een poging wagen.

ploon
24-02-2005, 22:13
undefinedm=das mooi ploon die rode velgen :eek:
mr H, u ook hier !! gezellig.
de velgjes voor de achterkant zijn van dichtbij toch niet helemaal 100% een beetje sinasappel effect, en een druipert. maar dat fiks ik nog wel effe.

JeeWee
24-02-2005, 22:33
Om velgen met banden te spuiten doe ik meestal het volgende: Band leeg laten lopen, een beetje indrukken en dan tussen de velgrand een stuk plastic of papier te doen zodat je band niet onder de nevel komt. Na het spuiten er weer tussen vandaan en de band weer oppompen... maar dat hadden jullie toch zeker zelf ook kunnen bedenken!
O ja, spuiten wil mooier als zowel het voorwerp als de omgeving lekker warm is (25 graden ofzo) dan krijg je een mooi strak resultaat, dus ff het kacheltje flink opstoken!

ploon
26-02-2005, 17:10
heb net de eerste laag van dat spul op de banden gekwast en ik moet zeggen, mooi spul!
het fototje is qua kleur helaas niet al te best, maar de eerste laag dekt redeijk goed. volgens de handleiding moeten er in ieder geval 2 lagen op en kan het in eerste instantie een beetje roze verkleuren. dat laatste klopt inderdaad. na zo'n 30 minuten op de band wordt het wat rozig, maar dat trekt na een uurtje al weer aardig weg (schijnt met de chemische reactie met de band te maken te hebben)
http://www.ploon.nl/weblog/whitewall1.jpg

mr. horsepower
26-02-2005, 17:38
je hebt toch ook zo'n plak strip om op je band te plakken :cool:

Beetlefreak
26-02-2005, 18:30
je hebt toch ook zo'n plak strip om op je band te plakken :cool:
Whitewalls als in te koop bij Paruzzi klem je tussen velg en band, niet lijmen.
Deze passen niet omdat Ploontje's banden een velgbeschermingsrand hebben!

veebee
26-02-2005, 20:23
heb net de eerste laag van dat spul op de banden gekwast en ik moet zeggen, mooi spul!
het fototje is qua kleur helaas niet al te best, maar de eerste laag dekt redeijk goed. volgens de handleiding moeten er in ieder geval 2 lagen op en kan het in eerste instantie een beetje roze verkleuren. dat laatste klopt inderdaad. na zo'n 30 minuten op de band wordt het wat rozig, maar dat trekt na een uurtje al weer aardig weg (schijnt met de chemische reactie met de band te maken te hebben)
http://www.ploon.nl/weblog/whitewall1.jpg


dat ziet er perfect uit zeg. ik denk dat ik dat ook ga doen.

ploon
27-02-2005, 12:22
op de voorbanden is het nu (een dag later) een beetje roze achtig, op de achterbanden is het al wel mooi wit. dit heeft te maken met de leeftijd van de banden (en half jaar en 4.5 jaar oud) en de chemische reactie met het rubber. dit zou met een 2e laag opgelost moeten zijn. volgens de handleiding werkt het het beste op banden tussen de 18 en 48 maanden oud.

fridojim
07-03-2005, 16:28
He Pim kan je het merk van die verf eens verm.kan ik zien of ik dat hier ook ergens kan
krijgen den Bert wild white-walls op zijne variant

ploon
07-03-2005, 19:09
het is van "Frost Automotive", http://www.frost.co.uk/
in nederland te verkrijgen via: http://www.frost-auto.nl/
er staat geen belgische dealer op hun site :-(
het is ook in het rood te krijgen.

let er wel op dat je het niet op nieuwe banden kan gebruiken. volgens de handleiding moeten ze minimaal 1.5 jaar oud zijn. bij nieuwe banden komt er namelijk een olie achtige stof uit het rubber en dat reageert met de verf (vloeibaar rubber). mijn voorbanden zijn 8 maanden oud en de boel werd licht roze. ik heb de boel zojuist afgeplakt (dat kan ik ondertussen al aardig) en voorzien van een dun laagje mat-wit uit een spuitbusje. dit om de boel dezelfde kleur te geven als de achterbanden (die al 4 jaar oud zijn en wel perfect wit waren).

afgelopen weekend de velgjes ook nog maar een 2e en 3e laagje rood gegeven, bij vol daglicht kwam ik toch nog wat plekjes tegen die ik in de schuur (bij kunstlicht) niet gespot had.

fridojim
09-03-2005, 16:30
Goed kan ik eens zien, Bert zijn banden zijn al aan 2de sezoen bezig.
Zal u wel zien de zondag zekers.