PDA

View Full Version : Nieuwe ideen


Sjaakie
05-02-2011, 18:23
Hier nog maar een nieuw en ik hoop laatste topic voor mijn vragenreeks.
Ik ben toch maar van het idee af om een G40 turbo blokje te bouwen, dit gaat gewoon te lang duren en dan moet ik best veel werk gaan uitbesteden en dat is precies iets wat ik juist niet wil.

Dus nu heb ik over het volgende idee( project ) nagedacht..
Ik heb een polo ( met een sexy kont ) met 1.3 MH motor.
De moter carburateurs liggen al bij de man die het spruitstuk maken kan( sjef ).
En nu het volgende..

Ik wilde het meteen maar goed aanpakken met het afstellen daarvan, dus het maar 1x doen omdat ik het werk van niks vind ( saai en elke keer maar hetzelfde ).

Ik dacht om er dan toch wat meer PK's uit te krijgen heb ik een klein lijstje gemaakt met dingen die er dan toch wel voor nodig zijn. Komtie dan :

- Nokkenas, dan meteen de vraag "Welke is GOED? Een originele van een andere moter of van de tjoeningwinkel? ( G40 nokkenas heb ik )

- Spaghetti uitlaatspruitstuk, op ebay word je er mee dood gegooid maar zijn het ook goede voor €100,- ?

- Verder de uitlaatlijn aanpassen, dikker maken zodat er mee aufpuffgass naar buiten kan

- Cilinderkop bewerken, ook al zoiets.. Als ik dan toeren ga draaien, moet ik dan ook stuggeren klepveren plaatsen?>Diesel?

- Een oliekoeler, sja.. het speelt natuurlijk wel mee, maar is het nodig? Ik ga toch wel het 1 en ander aan sensors plaatsen om me oliedruk en olietempratuur in de gaten te houden.

- Ik heb eigenlijk een compleet G40 blok liggen dus alles wat past en me helpen kan na meer vermogen, zouden jullie het me even willen melden? :D

- Groteren radiateur van de G40 ? Die heb ik ook liggen, dus misschien wel rare vraag, maar waarom niet?



Ik hoop dat jullie me er even goed mee kunnen helpen, want ik wilde het wel goed doen .. Het blokje is echt 100% in orde. Heeft net de 1 ton aangetikt( origineel, met boekjes en het is geen ton teller ) en zuipt ook geen drup olie!

Nou people, brand los!

Bij voorbaat al dank voor alle reacties.. Opmerkingen en kritiek is ook altijd welkom!

Sjaakie
05-02-2011, 18:27
Oh en mocht een onderdeel van een G40 blok nodig hebben, PM me even dan.. Misschien heb ik het wel voor je :) ( heb geen bak, motorcode PY )

sander_beer
05-02-2011, 19:27
van een g40 is er weinig te gebruiken
misschien de cilinderkop omdat de uitlaat kleppen beter tegen hitte kunnen maar als de compressie origineel blijft is dat ook niet nodig
nokken as schrick , dbilas , catcams ,.....
ergens tussen 268 en 280 graden
radiator van een g40 is bruikbaar wat extra koeling is nooit verkeerd maar niet echt nodig ik gebruik er 1 van een 1.0 auu voor mijn 1.6 aee
olie koeler zou ik wel doen als je flinke stukken doortrapt is het toch wel nodig

Sjon
05-02-2011, 19:43
.

Sjaakie
06-02-2011, 07:32
Okee, hier heb ik alvast wat aan! En hoe zit dat met de cilinderkop? Is die van de g40 beter of kan ik beter een andere plaatsen?

patrick 86c
06-02-2011, 14:20
Maakt weinig uit,ik zou als ik jou was gewoon de MH kop gebruiken.
Dus gooi die PY maar in de bingo en blijf lekker met die MH rijden op carbs.
Heb je net zo veel schik van als een G-lader.
Ik rij ook al een tijdje op carbs en ik moet zeggen, zeker met die standaard uiterlijk is het best wel lache bij de stoplichten. :D

rickyg
06-02-2011, 17:04
hoeveel heeft de py gelopen?

eventueel wel interessen in wat onderdelen,
kan via pb

Sjaakie
10-02-2011, 21:04
Ik heb vandaag me klokjes binnen gekregen! Gaat om de oliedruk, olietempratuur en watertempratuur.. Kun je wel zeggen die watertempratuur heb je toch al? Ja dat klopt! Maar het was een leuke aanbieding dus heb ik het nmaar gedaan.. Tevens heb in met hheeeell erg low budget en verveling een 1 armige wisser gemaakt.. Haha gewoon de oude rw moter aangepast..

Ik heb ook morgen in de planning staan om me kop eraf te trekken en ermee na de specialist te gaan om eens wat ideeen en mogelijkheden te bespreken.. Ik hoop dat we er uit komen zodat er weer actie ondernomen word!

Heb ook meteen maar beetje geinvesteerd in wat gereedschhap en andere spulletjes.. Zo had ik nog na al die jaren geen garagekrik en bokjes.. Dus die eerst maar eens besteld en om me eigen dan te verwennen een ligbed voor onder de auto en paar opvangbakken..

En zijn er nog mensen onder ons die ook die oliesensors hebben aangesloten? Want ik wEet nog niet of ik daar uit ga komen..

Volgende update komt denk ik zaterdag weer

Sjaakie
14-02-2011, 14:08
Polo is onthoofd.. En verder heb ik er niet echt wat aan toe te voegen.. Wel 1 vraag.. Past een g40 oliepomp op een 1.3 mh blokje? Of geeft dat verder geen meerwaarde?

Dennis@polo86c.nl
14-02-2011, 17:03
Oliepompen zijn allemaal gelijk.