PDA

View Full Version : rns-510


smotz
12-02-2011, 17:20
ik heb vandaag mijn rns-510 geistalleerd alles werkt perfekt navi doet t ook
alleen die griet zegt maar niks als ik de rechterknop in druk zegt ze
HET REISDOEL LIGT IN DE AANGEGEVEN RICHTING en als ik aankom zegt ze
U HEEFT U BESTEMMING BEREIKT maar verder zegt ze niks heb t menu al een paar keer door gesnuffelt maar kom er niet uit
weet iemand hier meer over ?

Arno

smotz
12-02-2011, 19:49
trouwens net in t donker gereden verlichting van de rns doet t ook niet ben ik een draad vergeten aan te sluiten ?
en onderweg heb ze 1 keer gesproken en zei ze dat t nog 2km tot de eindbestemming was
mmmm erg vreemd

vwbullit
12-02-2011, 20:09
welke versie heb je en waar gekocht?
gr ben
bandenservice ede

Martyn
12-02-2011, 22:50
Er zijn updates beschikbaar voor de rns versies, omdat hier meerdere klachten over zijn.

Plus nog een vraag, heb je de rns wel gecodeerd ?

Zo ja zou ik eens bij de dealer gaan vragen er zijn software versies die problemen kennen en hier zijn updates voor beschikbaar, duren wel lang die updates gaan met een cd en kunnen meer als een uur duren.

:)

smotz
13-02-2011, 08:46
welke versie heb je en waar gekocht?
gr ben
bandenservice ede

C versie gekocht via MP

Er zijn updates beschikbaar voor de rns versies, omdat hier meerdere klachten over zijn.

Plus nog een vraag, heb je de rns wel gecodeerd ?

Zo ja zou ik eens bij de dealer gaan vragen er zijn software versies die problemen kennen en hier zijn updates voor beschikbaar, duren wel lang die updates gaan met een cd en kunnen meer als een uur duren.

:)

RNS zelf gemonteerd verder niks gedaan dus ook niet gecodeerd

Black Devil
13-02-2011, 10:00
Wat voor auto heb je en welk bouwjaar?

smotz
13-02-2011, 10:04
Jetta sportline 2.0 tdi 2005

Martyn
13-02-2011, 12:42
Ik zou dan sowieso zorgen dat hij gecodeerd word, weet niet of dit jou truus probleem zal oplossen maar het zal wel een ander probleem voorkomen en dat is een lege accu.

Een rns die niet is gecodeerd kan je accu leeg trekken.

En als je dan toch bij de dealer bent...;)

smotz
17-02-2011, 22:22
radio is ondertussen gecodeerd problemen zijn opgelost
kwam er alleen achter dat ik geen goede can bus heb
dus kan t probleem krijgen met een lege accu
via ebay ondertussen goede can bus besteld moet ook dat probleem verholpen zijn
verder gelijk de optie van de US light geactiveerd

Arno

smotz
29-03-2011, 20:01
vandaag terug van vakantie even een domper de rns-510 zit niet meer in de auto
met een schroevendraaier het dashbord bewerkt en de zijruit eruit ! :-(

Martyn
31-03-2011, 18:32
Oei...je bent niet de eerste kan ik je vertellen ze worden allemaal gestolen.

Het is zelfs zo erg dat leasemaatschappijen ze vaak maar 1x vergoeden daarna krijg je een gewone radio met een tom tom :screwy:

Daar betaal je dan je premie voor van 400...

Maar mooi kut dan ! Succes :)

smotz
31-03-2011, 18:46
ja zwaar kut was op vakantie en had de auto speciaal bij mn schoonouders neer gezet omdat die echt in een rustigge wijk wonen waar niemand komt
en toch hebben ze m eruit gevist
weet wel dat de rns 510 geliefd is ja
ook nog de stekkers van de attenne afgeknipt en krassen op mn sierlijst van de deur aan gebracht
erg kut zit te twijfelen of ik er weer 1 wil heb de auto net 1,5 maand
en hij is er nu al uit !

Martyn
31-03-2011, 19:10
Als ik eerlijk ben en als ik je een tip mag geven,

Doe het niet koop gewoon een rcd310 net zo mooi en bespaar de centen en koop een goede tom tom ook geen gezeik meer, althans niet snel.
Die rns zijn ontzettend geliefd en gaan voor de hoofdprijs weg op internet...

Overigens wel klote dat ze je antenne kabels hebben doorgeknipt die kan je niet repareren, je kan het proberen maar meestal blijf je dan ruis houden.
Moeten normaal gesproken compleet vervangen worden.
( als het een verzekering kwestie is zou ik dat zeker in de gaten houden als ze je auto gaan herstellen )

:)

Spierings
31-03-2011, 19:11
ja zwaar kut was op vakantie en had de auto speciaal bij mn schoonouders neer gezet omdat die echt in een rustigge wijk wonen waar niemand komt
en toch hebben ze m eruit gevist
weet wel dat de rns 510 geliefd is ja
ook nog de stekkers van de attenne afgeknipt en krassen op mn sierlijst van de deur aan gebracht
erg kut zit te twijfelen of ik er weer 1 wil heb de auto net 1,5 maand
en hij is er nu al uit !
Dikke pech, het is inderdaad een gelieft toestel.

Zou er zelf geen in willen om deze rede. Heb al diverse keren gezien dat een wagen net gemaakt is na de inbraak en dat deze de volgende dag weer terug is omdat hij weer gejat was.

Martyn
31-03-2011, 19:19
Ja inderdaad, en dat is logisch ook want ze weten dat je zo snel mogelijk je auto laat fixen dus komen ze dezelfde week nog terug om te kijken of er al weer een nieuwe in zit.

Kijk en ze zijn er ook zo uit, moet ze er wel eens uit halen voor mijn werk en als ik me kwaad maak heb ik ze binnen de 5 min er uit en dat is inclusief stekker los en radio frame/sierstuk er af, en dan doe ik het nog met de hand niet eens elektrisch.

Hun nog sneller want zij komen met een accuboor machine gok ik.

VeeDubber
31-03-2011, 19:24
Het mooie is dat het probleem voornamelijk in NL speelt. In andere landen kan de RNS niet geactiveerd worden als eenmaal bekend is dat hij gestolen is. In NL is dat niet toegestaan ivm privacy-redenen.

Martyn
31-03-2011, 19:45
Ok weer wat geleerd!
Wel grappig om heel veel redenen willen we vooral de privacy wet zo scherp mogelijk houden omdat we niet willen dat alles in handen is van overheid, maar in dit soort gevallen zou het toch wel prettig en goed zijn als deze op bepaalde punten iets aangepast zou worden :)

Ook mooi is dat dagelijks in Duitsland 40 tot 50 auto's met poolse/hongaarse e.d kentekens worden aangehouden die volgeladen liggen met vw/audi delen als airbags,regelapparaten,navi's etc etc etc kortom alles wat handel is.

Stijn
31-03-2011, 19:48
Hoe triest he... :(

paulusgti
05-04-2011, 14:34
het is al een paar jaar zo dat je zonder een goed alarm je rns / mfd snel kwijt zult zijn . ik werk zelf in een schade bedrijf en zie er zo een stuk of 10-15 in de week voorbij komen. Bij me zelf heb ik een clifford en geen last meer gehad van een verdwenen navi. Wat ook kan helpen is de torx parkers vervangen voor andere exemplaren die je niet dagenlijks ziet waardoor er een hoop tijd in gaat zitten om hem los te halen alleen tegenwoordig slaan ze dan vaak het beeldscherm kapot van je navi omdat ze niet hun zin krijgen. maar mijn oplossing is gewoon geen orginele rns nemen maar van een alternatief merk met afneembaar front zoals pioneer jvc alpine etc .Dit bouwen wij dan ook het meest in

Martyn
05-04-2011, 18:28
Had toevallig zaterdag een Passat CC die zat vast met popnagels :lmao:

Vrees alleen voor de beste man dat ze hem er dan alsnog uit krijgen enkel is de schade post alleen een stuk hoger, want er uit krijgen ze hem.

Rick
05-04-2011, 18:30
Of je besteld dit:

http://www.autoblog.nl/archive/2010/12/13/damage-control-vw-ontwikkelt-beveiliging-navi-systemen

Kost wat, maar is altijd goedkoper dan een nieuw navigatie systeem om het halfjaar! :D

Martyn
05-04-2011, 18:36
Uh ja tot ze die er ook uit hebben !

Nieuw dashboard alstublieft :D

vr6bas
06-04-2011, 11:10
Uh ja tot ze die er ook uit hebben !

Nieuw dashboard alstublieft :D

maar dat hebben we nog niet gezien tinus maar we wachten er wel op :D

Martyn
06-04-2011, 17:47
Geloof mij Bas dat gaat gebeuren hehe

Lennart
27-04-2011, 21:01
Jup.. de eersten zijn er al uit gebroken. Dan kan er inderdaad ook gelijk een nieuw dashbord in.