PDA

View Full Version : Druppellader info graag !


The Clauw
17-02-2011, 18:51
Omdat mijn audi nu in zijn winterslaapje voor de deur staat loopt de accu langzaam leeg. Er zit ergens het een en ander aan lekstroom maar dat los ik een andere keer wel op.

Tot die tijd wil ik mijn accu graag goed verzorgen. Hij is namelijk nog vrij nieuw.

Ik hoor nu verschillende verhalen over acculaders, druppelladers, en als klap op de vuurpijl hoorde ik laatst iets van een zonne-paneeltje wat je op je dashboard kan leggen zodat je accu continue bij laadt via je auto-aansteker.

Ook wil ik graag weten waar ik het beste zo,n lader kan kopen en voor wat voor een prijs. Het is een gewone 72 ampere accu gekoppeld aan een 90 ampere dynamo. Verder heb ik wel wat audio in de auto.

Zoekfunctie geeft mij geen informatie hierover dus bij deze mijn topic.

Graag al jullie tips, informatie en ervaringen !

T.C.Z.L
17-02-2011, 18:56
Waar koppel je de accu niet gewoon los als je er toch niet mee rijd?

HannoverEdition
17-02-2011, 18:58
Ik gebruik een CTEK druppellader,bevalt mij PRIMA :thumbup:
is een erg goed/gerenomeerd merk in accu/druppelladers.
voordeel bij die van mij (XS 7000) is ook dat ik de laadspanning evt omhoog/omlaag kan zetten voor bijv zomer/winterperiode,wat mij betreft een aanrader ;)

Hier (http://www.rustbuster.nl/CTEK/Acculaders.htm) wat info

HannoverEdition
17-02-2011, 19:11
Waar koppel je de accu niet gewoon los als je er toch niet mee rijd?

Weet niet of het op De Clauw zijn Audi zit.. (op de mijne nl wel :) ) maar niet handig om je accu los te koppelen als je een alarm op je auto hebt om de boel te ''bewaken''.die lust ook wel een beetje stroom ;)

tdiwolf
17-02-2011, 19:42
zoek gewoon op druppellader dan vind je er genoeg, heb zelf een optimate voor mn optima.
werkt prima, ook handig als jeje alarm aanstaat.

The Clauw
17-02-2011, 19:57
Dank voor jullie berichten maar het is mij nog steeds niet duidelijk hoe zo,n ding nou precies werkt en wat het verschil is tegenover een gewone acculader?

Ook op google heb ik geprobeerd info hierover te vinden maar er is niets waar ik echt wijzer van word.

Ik zie dat de xs7000 150 euro kost ?

Kan het ook voor 50 euro of heb je dan rommel wat de accu meer slecht dan goed doet ?

Jel Golf 2 GTI
17-02-2011, 20:00
een gewone lader laad je batterij op,
een druppellader doet dit trager en als je een goed model hebt dan test ie om de dag je batterij door ze een stuk af te laten en terug bij te laden.

Wat het effect geeft dat er met je auto word gereden. :thumbup:

ff simpele uitleg. :D

Crosne
17-02-2011, 21:02
ik heb de ctek 3600 voldoet ook prima
is nu vervangen door de 4000 als ik het goed heb, rond de 70 euro.

stufenheckfahrer
18-02-2011, 10:48
De Ctek 7000 die ik heb, "meet" hoeveel stroom erbij moet, en zal ook steeds de accu weer een beetje ontladen en weer opladen.
Dit kun je vergelijken met het gebruik van de accu in je auto (starten, achterruitverwarming aan=ontladen, rijden=laden).
Bijkomend voordeel van de duurdere Ctek's is: een lege accu die je wil opladen, zal een interne weerstand opbouwen. Hij verzet zich als het ware tegen de oplading, het domweg voldouwen met spanning geeft dan een grote slijtage aan de accu. De duurdere Ctek's gaan meten hoeveel de weerstand is, en laden net onder de weerstand door. De interne weerstand neemt hierdoor af, en de accu zal veel sneller opgeladen zijn.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Trouwens, Ctek geeft bij sommige modellen de garantie dat je hem onafgebroken aangesloten kan laten staan zonder nadelige gevolgen voor de accu.

The Clauw
18-02-2011, 23:35
De Ctek 7000 die ik heb, "meet" hoeveel stroom erbij moet, en zal ook steeds de accu weer een beetje ontladen en weer opladen.
Dit kun je vergelijken met het gebruik van de accu in je auto (starten, achterruitverwarming aan=ontladen, rijden=laden).
Bijkomend voordeel van de duurdere Ctek's is: een lege accu die je wil opladen, zal een interne weerstand opbouwen. Hij verzet zich als het ware tegen de oplading, het domweg voldouwen met spanning geeft dan een grote slijtage aan de accu. De duurdere Ctek's gaan meten hoeveel de weerstand is, en laden net onder de weerstand door. De interne weerstand neemt hierdoor af, en de accu zal veel sneller opgeladen zijn.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Trouwens, Ctek geeft bij sommige modellen de garantie dat je hem onafgebroken aangesloten kan laten staan zonder nadelige gevolgen voor de accu.

een gewone lader laad je batterij op,
een druppellader doet dit trager en als je een goed model hebt dan test ie om de dag je batterij door ze een stuk af te laten en terug bij te laden.

Wat het effect geeft dat er met je auto word gereden. :thumbup:

ff simpele uitleg. :D

Heel duidelijk heren !

Ik begrijp het nu helemaal... naja.. helemaal haha.. Ruim voldoende voor nu.

Enige probleem is dat mijn budget rond de 50 euro ligt.

Kan ik voor dat geld ook iets acceptabels krijgen ?

Met 3 flinke projecten moet je toch ergens op bezuinigen haha :D

Jel Golf 2 GTI
19-02-2011, 00:11
ik heb er geen voor de wagen maar wel voor men moto omdat die in de winter aan de kant staat,

Koste me indertijd 125€.

Ik was van het gedacht, ik geef iets meer uit dan ben ik zeker.

Een nieuwe batterij kost je ook al gauw 100€. :thumbup:

Maar als je wat zoekt zal je wss wel iets tegen komen voor die prijs, mss iemand hier met een 2de handsje?

HannoverEdition
19-02-2011, 00:14
Heel duidelijk heren !

Ik begrijp het nu helemaal... naja.. helemaal haha.. Ruim voldoende voor nu.

Enige probleem is dat mijn budget rond de 50 euro ligt.
Kan ik voor dat geld ook iets acceptabels krijgen ?

Met 3 flinke projecten moet je toch ergens op bezuinigen haha :D

Geen probleem hoor :D

zonder verz kosten iets goedkoper (http://link.marktplaats.nl/423215699) zelfs, of 1 die ietsje duurder (http://link.marktplaats.nl/413091307) is ;) :thumbup:

The Clauw
22-04-2011, 15:10
Geen probleem hoor :D

zonder verz kosten iets goedkoper (http://link.marktplaats.nl/423215699) zelfs, of 1 die ietsje duurder (http://link.marktplaats.nl/413091307) is ;) :thumbup:

Jah !

Dat is het juiste budget :D

Maar is dit dan ook een druppellader die constant een beetje oplaad en dan weer een beetje ontlaad tot hij vol is ? ( zoals hierboven omschreven )

Mijn plan is namelijk de accu gewoon een dag of wat aan een lader te leggen en dan weg te zetten of weer in de auto te schroeven totdat ik weer ga rijden en met dit lekkere weer wordt dat natuurlijk steeds meer :D

Graag alsnog even jullie advies voordat ik een verkeerde koop doe.....

HannoverEdition
22-04-2011, 15:20
Jah !

Dat is het juiste budget :D

Maar is dit dan ook een druppellader die constant een beetje oplaad en dan weer een beetje ontlaad tot hij vol is ? ( zoals hierboven omschreven )

Mijn plan is namelijk de accu gewoon een dag of wat aan een lader te leggen en dan weg te zetten of weer in de auto te schroeven totdat ik weer ga rijden en met dit lekkere weer wordt dat natuurlijk steeds meer :D

Graag alsnog even jullie advies voordat ik een verkeerde koop doe.....

Ctek is altijd goed,en die laad op en ontlaad de accu weer and so on..... altijd goed voor je accu dus ;)

Ik zou de accu gewoon in de auto laten zitten.druppellader er aan zetten als je hem niet gebruikt,en als je met mooi weer gaat rijden,gewoon de lader ff loskoppelen en uit zetten,en als je de auto weer weg zet sluit je het hele zwikje weer aan.en klaar :thumbup:

zo doe ik het altijd wel iig :)

The Clauw
22-04-2011, 15:25
Ctek is altijd goed,en die laad op en ontlaad de accu weer and so on..... altijd goed voor je accu dus ;)

Ik zou de accu gewoon in de auto laten zitten.druppellader er aan zetten als je hem niet gebruikt,en als je met mooi weer gaat rijden,gewoon de lader ff loskoppelen en uit zetten,en als je de auto weer weg zet sluit je het hele zwikje weer aan.en klaar :thumbup:

zo doe ik het altijd wel iig :)

Dat zou mooi zijn !

Maar mijn auto staat niet zo dicht bij huis en een garage heb ik ook niet waar hij nu in staat.

accu moet dus mee naar binnen tenzij een half dagje laden genoeg is....

Maar als ik het goed begrijp laden en ontladen ze allemaal zo,n beetje en is het dus ook mogelijk om de accu er aan te hangen en na een dag of wat af te koppelen om hem "vol" weg te zetten of weer in te bouwen?