PDA

View Full Version : enkele caddy vragen


deroo
15-04-2011, 22:08
Eindelijk heb ik de wagen die ik al zo lang wil, de nieuwe caddy 1.6 tdi 102 pk. zeer degelijke wagen. Ik heb er wel enkele vragen over:
- Ik reed ervoor met een kangoo en heb de indruk dat hij vlotter schakelde. De caddy gaat soms niet zo makkelijk van de éne versnelling naar de andere. Iemand tips over hoe dit goed kan? (ik weet dat de koppeling volledig ingedrukt moet zijn. Ik bedoel vooral hoe de pook goed bedienen)
- Het stuur verstellen. Het tekeningetje in het boekje vind ik niet zo duidelijk. Hoe kan ik dit correct doen? Ik wil niet riskeren dat ik de hendel breek.
- In het boekje staat dat bij het inrijden je niet over 2/3 van de toeren mag optrekken. Is dit dan 4000 toeren? Dit lijkt me wat veel in het begin.


Alvast bedankt!

Greetz :thumbup:

Tombo90
18-04-2011, 16:35
Dat laatste lijkt me gewoon logisch en wilt gewoon zeggen dat je niet boven de 3000 toeren moet komen op het begin ;)

Jordus
24-04-2011, 20:00
De stuurhendel kan je gewoon los gooien en dan je stuur in de juiste stand houden/zetten en de hendel weer vastklikken! Je breekt m echt niet af! :D

Wat betreft het schakelen, dit schakelt sowieso anders dan een kangoo! Ik heb zelf momenteel een Caddy Maxi 1.6 TDI 102pk en een Caddy 2.0 TDI 140pk allebei van het laatste type en ondervind met beide geen problemen met schakelen! Heb hiervoor 3 stuks 2009 1.9 TDI 75pk gehad waar de laatste er vd week van ingeruild wordt, die hebben allemaal wel een probleem gehad met koppelen en schakelen! Die Maxi is 3mnd oud en heeft inmiddels 25.000km gelopen en nix aan t handje! :thumbup: