PDA

View Full Version : Waar moet ik beginnen


peerke111
02-03-2005, 21:19
Heb een polo coupe 1.3 uit '92.
Ik heb niet echt ervaring met tuning, ombouwen enz. Ben wel handig maar weet niet echt waarmee ik nu moet beginnen om dat polo'tje een beetje op te krikken, qua uiterlijk en qua vermogen. Foto bijgedaan hoe hij nu is, standaard dus.

Mark1
02-03-2005, 23:04
foto

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=2649&stc=1

Leuk karretje, maar "opkrikken" zou ik niet doen.... :D
Verlagen lijkt me beter :wink:

peerke111
03-03-2005, 09:10
Wat lijkt je verstandig dan? Met al die drempels in Nederland?

Michiel86c
03-03-2005, 09:11
Kijk even bij www.polo86c.nl op het forum bij projecten.
Misschien kom je dan op ideeen.

peerke111
03-03-2005, 09:18
Kijk even bij www.polo86c.nl op het forum bij projecten.
Misschien kom je dan op ideeen.

Bedankt, alleen niet echt iets gevonden. Ik zal nog eens goed gaan zoeken op internet.

arnus71
03-03-2005, 10:41
Verlagen via een schroefset (verstelbaar) en andere velgen. Dan kom je een heel eind!

Johan-dtc
03-03-2005, 14:09
ik zou helemaal geen andere velgen doen, alleen verlagen, uitlaatje en klaar

Pedaalemmer
03-03-2005, 15:36
Idd...en geen schroefset!..kost je klauwen met geld en je lijkt me niet iemand die daar vaak mee speelt. 40mm verlagen en bumpers meespuiten is voor het uiterlijk al een hele verandering.

Witte knipperlichten doen ook al veel. en kijk naar je interieur of je dat nog bevalt. Maak wat comfort in je auto...of maak er een kart van :D

Tjaap
03-03-2005, 15:42
ja onderkant bumpers meespuiten. lijkt me erg netjes.

Matheo
03-03-2005, 15:56
mijn mening: verlagen 60/40, witte knippers, leuk uitlaatje en mischien dan nog de bumpers spuiten..

PrutZer
03-03-2005, 16:11
Heb een polo coupe 1.3 uit '92.
Ik heb niet echt ervaring met tuning, ombouwen enz. Ben wel handig maar weet niet echt waarmee ik nu moet beginnen om dat polo'tje een beetje op te krikken, qua uiterlijk en qua vermogen. Foto bijgedaan hoe hij nu is, standaard dus.

Allee, Peerke. Bij tuning kun je denken aan allerlei zaken. Daarover tref je vanalles aan en ik heb inmiddels gezien dat er heel veel know how op het VolksForm aanwezig is. Bedenk echter , bij alles wat je doet, wat je verwacht van het resultaat. Lager, carrosserieverfraaiing, sneller. Alles kost veel geld en ken je begroting. Sneller betekent ook remmerij aanpassen en ophanging verbeteren. Alles wat je wijzigt, heeft consequenties. Zie je auto als een compleet pakket wat moet kloppen en neem de tijd om dit te verwezenlijken zonder dat je strandt in een budgetaire teleurstelling.
Groetjes van PrutZer

LRR
03-03-2005, 16:13
Alle goeie opties zijn al gemeld hier !!!!!

* Witte knippers + Rood/Zwarte achterlichten (oid)
* Verlagen (60/40 is mooi)
* Lawaai-pijp (1 dikke ronde pijp of zo)
* 13"/14" velgies (K'zou dan wel voor 8J breed gaan)
* en evt. de bumpers in carrosseriekleur laten spuiten.

Persoonlijk vind ik die originele spiegels niet echt wild, dus daar zou ik wat aan doen (bv. van die spiegels zo vlak tegen het raam of zo).

Suk6 ermee

Motortuning kun je doen............misschien een scherpe nokkenas erin, maar ik zou het niet te heftig doen. Dan kun je beter een keer een G40 kopen of zo.


Grtz............ LRR

peerke111
03-03-2005, 16:26
Bedankt beste mensen!
Ga eerst mijn tank repareren (boekje van Olving doet wonderen, maar oke, die tank eronderuit moet geen probleem zijn) en dan ga ik verder met een verlagingssetje en een uitlaat. Als 't zover is zet ik er wel een fotootje op. (hoe krijg ik trouwens een foto die meteen laadt en niet via dat irritante linkje moet?) Krijg er steeds meer zin in. :) :)

Grtz Peer

Zestienkleppen
03-03-2005, 16:26
en natuurlijk een Volksforum.com stickert der op!

Sjon
05-03-2005, 22:35
.

Jurgen Santana
05-03-2005, 22:46
Schroefset heeft alleen zin als je ooit nog es van plan bent vaker van hoogte te wisselen.

Ben ik niet met je eens, is ook handig om je hoogte in stand te houden. Niets is zo lelijk als een achterover gezakte auto!

Sjon
05-03-2005, 22:55
.

patrick 86c
05-03-2005, 23:10
schroefset is best ideaal als je ooit eens van plan bent om naar 13 of 14"te gaan.
heb zelf ook een 2f met schroefset.
alleen is het nu einde project geworden.
ben nu dringend op zoek naar een 2f steilheck,eventueel een 2f classic.

peerke111
07-03-2005, 20:53
Schroefset heeft alleen zin als je ooit nog es van plan bent vaker van hoogte te wisselen.

Wat voor motor ligt er nu in? Wellicht is die 't waard om te tunen.
*Edit*: 1.3 lees ik net: 55 pk waarschijnlijk, dus motorcode AAV of NZ.
AAV = monopoint injectie (ronde braadpan als luchtfilter). NZ = multipoint injectie.*/Edit*
Enkele pk's erbij kan gevoelsmatig veel effect hebben op een licht autootje.
70 a 80 pk is best leuk in een polo 2f.

Dit is mijn trots:
http://www.polo86c.nl/iB_html/uploads/post-12-02983-montanagreen.JPG
Witte knippers, grilletje, verlaging doet al heel veel aan 't uiterlijk.
Mijn 1.3 ligt in een hoek van de schuur, ben bezig met 1.6 16v op carb's.
Tis de bedoeling om een G40 te snel af te zijn :wink:

Je hebt gelijk, heb AAV = monopoint injectie (ronde braadpan als luchtfilter) Waar moet ik aan denken als ik m wil tunen, moet ik laten doen zeker? (ja sorry ben echt een amateur qua dat betreft :frown: ) En wat is een goede plek om dat te laten doen? Kosten?

Sjon
07-03-2005, 21:51
.

peerke111
07-03-2005, 22:32
Zit ik te kijken op spottuning.nl, vind ik wat ik zoek, kan ik die gast niet bereiken omdat zijn email niet volledig is :mad: :mad: :mad:
Hij had dit in de aanbieding:


cylinderkop bewerking:
poorten flowen ,klepkamers optimaliseren ,kop vlakken ,inlaatspruitstuk flowen .

8v €200,-
16v €350,-

kleppen polijsten per 8 €20,-
kleprubbers vervangen per 8 €22,-
klepgeleiders vervangen per stuk €12,-
cylinderkop wassen €7,-


afstellen meervoudige carburateurs €20,- per uur


tevens maak ik eventueel op wens voor vw 4 cylinder klein blok motoren (8v en 16v)carburatie sysytemen mbv motorfiets carburateurs en eigen bouw inlaat
het voordeel is dat de motor beter aan het gas hangt en zowat geen carburateur gat meer heeft zoals met weber carburateurs .

carburateurbank van af €90,- tot en met €150,-(ligt aan inkoops prijs)
inlaat spruitstuk (rvs)eigenbouw €200,-

Sjon
07-03-2005, 22:56
.

peerke111
07-03-2005, 23:12
aanrader?

Mark1
07-03-2005, 23:27
Absoluut.

Kevin20v
07-03-2005, 23:33
Hier omdat je niet weet waar te beginnen :D

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=12698&mode=normal

Dit is toch al 10x beter :eek:

voor de mensen die het niet zien, zo'n 10cm lager, knippers weg op het spatbord en logoloze grill :D

peerke111
07-03-2005, 23:39
Hier omdat je niet weet waar te beginnen :D

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=12698&mode=normal

Dit is toch al 10x beter :eek:

voor de mensen die het niet zien, zo'n 10cm lager, knippers weg op het spatbord en logoloze grill :D

Iedereen ziet er de humor wel van in, mooi gedaan, alleen jammer dat ik nu alleen nog maar vooruit kan rijden. ;)

René
07-03-2005, 23:40
wow!!! das laag!! en SUPER!!!!

Kevin20v
07-03-2005, 23:47
Iedereen ziet er de humor wel van in, mooi gedaan, alleen jammer dat ik nu alleen nog maar vooruit kan rijden. ;)
niet zeuren gewoon plattere bandjes d'r onder :D:eek::rolleyes::wink:

René
07-03-2005, 23:50
ja!! zo laag zie je ze toch ook wel es op meetings? zonder airride ook nog!
gewoon de randjes van je wielkast omslaan en net zoals kevin20V als zei...platte bandjes..

dit lijkt ubergeil!!

patrick 86c
08-03-2005, 19:44
die velgen mistaan helemaal niet onder die polo.
en wat betreft spottuning,is een aanrader heb er ook ervaring mee.

peerke111
08-03-2005, 23:25
die velgen mistaan helemaal niet onder die polo.
en wat betreft spottuning,is een aanrader heb er ook ervaring mee.

Wat heb je precies laten doen/ gedaan?

Polomeisje
15-03-2005, 23:48
Alle goeie opties zijn al gemeld hier !!!!!

* Witte knippers + Rood/Zwarte achterlichten (oid)
* Verlagen (60/40 is mooi)
* Lawaai-pijp (1 dikke ronde pijp of zo)
* 13"/14" velgies (K'zou dan wel voor 8J breed gaan)
* en evt. de bumpers in carrosseriekleur laten spuiten.



Ik mis dan de embleemloze grill nog. :wink:

En ik heb mijn 2f 60/60 verlaagd en vind het op zijn kont hangen wel meevallen.
Misschien komt dat later nog, geen idee.

http://members.home.nl/polomeisje/project/VelgenPolomeisje04.jpg

*edit* Oeps, had de 2e pagina niet gezien... :( */edit*

patrick 86c
16-03-2005, 10:56
gooi de tank maar eens vol.:D

serge pot
16-03-2005, 22:12
noem een budget en je vermogens verwachting voor je motor en ik zeg wel wat er voor te doen is

patrick 86c
17-03-2005, 11:49
Wat heb je precies laten doen/ gedaan?
blok is nog lannge niet klaar.
heb alleen een ombouw laten doen,van AAV naar NZ.
kop is iets bewerkt.
ik heb de volgende dingen wel op de plank zoals nokkenas andere injectie.
maar er gaat eerst een andere chassis komen.
blok laat ik t.z.t wel overlepelen.

peerke111
20-03-2005, 18:15
noem een budget en je vermogens verwachting voor je motor en ik zeg wel wat er voor te doen is

Wil gewoon lekker snel op kunnen trekken, topsnelheid vind ik niet echt belangrijk maar t is wel leuk als ie tot de 100 flink door trekt.
buget +/- 250,- euro.

serge pot
20-03-2005, 21:39
250 euro is best wat mee te doen ,wat is je motorcode ?

peerke111
21-03-2005, 17:50
Motorcodeletters: AAV
Wat moet ik zelf doen? Moet toch niet heel dat motorblok zelf open gaan gooien he?

serge pot
21-03-2005, 18:11
goed dj sjonk heb nog een computer met cristal en andere chip liggen .nu nog alleen een 3f stok er in en je kunt voor een euro of 100 klaar zijn

peerke111
21-03-2005, 18:43
goed dj sjonk heb nog een computer met cristal en andere chip liggen .nu nog alleen een 3f stok er in en je kunt voor een euro of 100 klaar zijn
Sorry maar kan t niet helemaal volgen, 3f stok? En wat houdt die cristal in (ik neem aan dat de computer onder de kap rechts bovenaan zit, dat boschding met kleine koelribben? Ben wel geinteresseerd!

serge pot
21-03-2005, 19:04
jup das je computer ,die heeft sjon al liggen (maar dan met andere chip en kristal waardoor je toeren begrenzer ook wat hoger ligt).3f stok is de nokkenas van een polo 2f gt (3f motor)

LRR
21-03-2005, 19:06
die velgen mistaan helemaal niet onder die polo

Mijn idee hoor (schiet me maar lek als je het niks vind): Die banden eraf, en plattere erop, en de velgen gaan polijsten. Kun je ook zelf doen !!!! (voor een duidelijke beschrijving van het polijsten, check:http://www.corrado-club.nl/hints/polijsten.php)

Ik ben het dus met patrick eens !!!


Grtz................ LRR

peerke111
21-03-2005, 20:30
jup das je computer ,die heeft sjon al liggen (maar dan met andere chip en kristal waardoor je toeren begrenzer ook wat hoger ligt).3f stok is de nokkenas van een polo 2f gt (3f motor)

Alleen die computer heeft niet veel nut dan? En als ik het goed begrijp is die nokkenas van een snellere uitvoering van de polo en past die in mijn (langzame) motor.
Op zich moet ik die er wel zelf in kunnen krijgen, denk ik.

serge pot
21-03-2005, 21:13
idd klopt is een vrij makkelijk klusje

Sjon
22-03-2005, 17:10
.

peerke111
22-03-2005, 18:31
Deze thread wordt steeds leuker, en vooral interessanter. Had niet gedacht dat het nog zo ver zou komen, krijg er steeds meer zin in om aan mij polootje te knutselen.
Ik vraag me af hoe het met de afstelgegevens zit van de 3F nok in mijn polo??? En waar moet ik op letten wat anders is dan de nok die er nu in zit?

serge pot
22-03-2005, 22:30
zal een pk of 75 worden

peerke111
23-03-2005, 11:26
Ga nu op zoek naar een 3F nok, moet alleen nog wat weten. Uit welke polo komt die 3F nok, polo G40? En moet die dan per se uit het zelfde jaar zijn als mijn polo? En past alles nog in elkaar als ik alleen die nok vervang?

Lexo
23-03-2005, 13:21
uit een plo GT die heeft dus een 3f motor..

is een 1300 blok met ongeveer 75/80pk als ik het goed heb...

serge pot
23-03-2005, 22:03
een p[olo 2f gt