PDA

View Full Version : Andere hobby


chrisjuh
05-03-2005, 16:41
Behalve Volkswagens heb ik ook nog een andere hobby, denk laat het ff weten is mischien wel leuk....
Het gaat om een zelfgebouwde sprintbrommer met een max inhoud van 80cc (en dat is ie ook) Ik kom uit in de automatenklasse en hoop volgend jaar mee te kunnen doen met de Nederlandse Kampioenschappen...
Het blokje is van een Sparta Lucky uit 1976 en getund tot op het bot!
Het leek me leuk om een beetje een oldskool/ retrolook te doen met babyblauw en creme en natuurlijk whitewall bandjes....verder rijdt er veelal Puch rond dus dit is een leuke afwisseling! :D Hijs nog niet klaar maar ik houdt jullie op de hoogte!
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=12651&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=12652&mode=normal

vwbullit
05-03-2005, 16:43
lache kerel.
Doe je het helemaal zelf het frame en zo.

Je kan er wel lekker plat op liggen zo hahah.
Keep up the good work.

chrisjuh
05-03-2005, 16:46
@Bullit, Het frame heb ik samen met een kennis van me ontworpen en gelast (uit de hand) Boevenwerk maar het resultaat is er naar, en het leukste is het gewicht.....op dit moment 23Kg maar! Hij mag ongeveer 30 gaan wegen met de kabels etc. erop, Verder wacht ik nu op de Aluminium boutjes en moertjes, maarja die moeten uit Italie komen en ik w8 nu al 6 weken, dus als iemand nog een tip heeft waar ik alu boutjes en moetjes kan kopen (blauw geanodiseerd) dan hoor ik het graag!

Golfzilla
05-03-2005, 16:47
hey dit is kicke, super man, leuke hobby.
heb je meer specs van het blokje :D altijd leuk om te weten (rpm, top, acceleratie, etc) :D HOU ONS OP DE HOOGTE met fotos enzo

chrisjuh
05-03-2005, 16:52
@Golfzilla,
Heheh nou het blokje heb ik vorig jaar ff getest...en moet ongeveer op 17PK uit gaan komen , Max toerental zal dan ongeveer 17.000Rpm zijn, hopen dat de krukas het houdt....topsnelheid hoeft niet zo hoog te zijn ong.95 Km per uur maar moet natuurlijk wel trekken als een gek! De afstand die je moet afleggen met de sprint is maar 150 meter en dat moet je ong. in 8,5 sec. doen dan zit je bij de eerste 5! (er zijn erbij die halen op die 150 meter de 100 en doen er dus ongeveer 8,5 seconden over d.w.z. je moet er een knappe GTI naast zetten wil je zon brommer bijhouden!! :D
Blokje heeft een 80cc Eurocilindo cilinder, een 23 MM dell'orto carb, komt een elctronische ontsteking op van PHL en de uitlaat heb ik laten maken door Homoet op maat, verder een ultralichte raceketting van Regina...

lwin
05-03-2005, 17:11
mooi spul man
old school, en ook nog snel :cool:

Mister Cool
05-03-2005, 17:41
Damn zo'n ding gaat echt hard :D . 17 pk op kleine 30 kilo :eek: :rolleyes: :D

Lekker old-school ding trouwens, leuk kleurtje, gaaf i.c.m. white-walls :biggrin:

hajee
05-03-2005, 17:45
ha chris!
super zo in kleur!!
ziet er al mooi uit!!whitewalls zijn super, mooi pinstripe projectje!! :wink:

polopower
05-03-2005, 17:52
Ongeveerd? Ben niet zo thuis in de motors en brommers maar kan/mag dat? Erg stoer dingetje, nu al.

chrisjuh
05-03-2005, 17:56
@Polo,
Yup hijs helemaal star! Rubbers = Energieverlies :D
In de automatenklasse mag dat en in de andere klassen niet, vraag me niet waarom het daar niet mag ik heb geen flauw id.

René
05-03-2005, 18:54
:eek:

wow! wat een gaaf project chris!! en 17 pk voor `n brommert! :D das gaaf!
die wil ik 20 maart wel ff in real live zien!!

anders zetten we hem op `t imperiaal van die gele sprinter ;)
succes ermee!!

MarijnZ
06-03-2005, 15:19
Gaaf ding!

Ik rij zelf met een 50cc Zündapp bij het Classic Race-Demo Team (CRT). :D

Succes ermee! Ik ben benieuwd

Hier even een foto'tje van de Zündapp:

http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=12670&mode=normal

Marco
06-03-2005, 19:53
GAAF !!!

Vooral die Zundapp

chrisjuh
06-03-2005, 20:53
@Mz1
Rijden jullie deze zomer ook in Veenendaal, daar ben ik gevraagd om een demo te doen :D ,
Ennuh super die Zundapp hoor mooi ding!

Pedaalemmer
06-03-2005, 20:56
automaat klasse heb je geen last van de slag die hij maakt met het schakelen vandaar dat daar geen rubbers verplicht zijn.

appie
06-03-2005, 21:46
@Bullit, Het frame heb ik samen met een kennis van me ontworpen en gelast (uit de hand) Boevenwerk maar het resultaat is er naar, en het leukste is het gewicht.....op dit moment 23Kg maar! Hij mag ongeveer 30 gaan wegen met de kabels etc. erop, Verder wacht ik nu op de Aluminium boutjes en moertjes, maarja die moeten uit Italie komen en ik w8 nu al 6 weken, dus als iemand nog een tip heeft waar ik alu boutjes en moetjes kan kopen (blauw geanodiseerd) dan hoor ik het graag!

wat voor maat moeten die boutjes hebben ?
en blauw geanodiseerd , hoe kan ik dat zien ?

heb nog wel wat op de zaak liggen

ab

Marco
06-03-2005, 23:34
blauw geanodiseerd dan zijn ze blauw van kleur :)

appie
07-03-2005, 06:04
blauw geanodiseerd dan zijn ze blauw van kleur :)
mhhhhhhh die van ons zijn grijs dus daar heb je dan niks aan .

Cabby 82 TDi
07-03-2005, 07:15
Dan moeten jullie dit museum ook kennen

http://www.motormuseum.20m.com

De mooiste collectie 50cc racebrommers. Echt een aanrader.

MarijnZ
07-03-2005, 11:53
@Mz1
Rijden jullie deze zomer ook in Veenendaal, daar ben ik gevraagd om een demo te doen :D ,
Ennuh super die Zundapp hoor mooi ding!

Dat zou ik wel willen zien! Maar helaas is het op een zaterdag en dan moet ik werken :(