PDA

View Full Version : Scheef afslijten achterbanden Mk1


Rallyegek
16-05-2011, 10:56
Heeft iemand hier ook last van ? na 25dkm zijn me banden aan de binnenkant bijna glad en aan de buitenkant zit er nog vrij veel profiel op
En volgens de uitlijnboer stond 1 achterband maar heel iets scheef
Heb nog gewoon trommels erop zitten.
Ik rij veel over de A28/A37 Emmen - Zwolle

Zijn er meer mensen die er last van hebben ?

Spierings
16-05-2011, 14:07
Wat is maar iets schuin ? ? Mogelijk krom ? ?
Scan anders het uitlijnrapport in.

joossie
16-05-2011, 15:10
Als je auto heeel erg laag is dan slijten je wielen soms heel erg hard... 7000 klm gereden en 1 x naar oostenrijk... vier banden helemaal glad gereden aan de binnenkant... en buitenkant was nog bijna nieuw. dus met die 25dkm van jouw is het helemaal nog niet zo gek dat ze nu pas kaal zijn....

Yellowbug
16-05-2011, 15:18
Ik denk toch dat je achteras ooit een tik heeft gehad. Normaal staan de wielen achter recht op de grond, ook bij verlaging. Wanneer een wiel een keer een zijdelingse tik heeft gehad dan kan het best scheef zijn.

Rallyegek
16-05-2011, 22:58
Ik ga binnenkort ff meten hoeveel profiel erop zit.
En als die ooit in zijn leven een tik gehad heeft... Links en rechts ?
Heb het namelijk aan bijde kanten, links is iets erger als rechts.
Kan het ook niet komen door spoorvorming in de weg ?
En een uitlijn rapport heb ik niet.
Auto is wel verlaagt, as ligt op de bladveren maar ik heb de vlakke plaat aan de andere kant gezet.

Rallyegek
30-05-2011, 09:36
gemeten op de banden heb ik een slijtage verschil van ca 2 mm links en rechts.....
iemand dit ooit ook gehad ?

FalleNk810i
30-05-2011, 13:24
Heb je het nu over 1 achterwiel of allebij? Want door verlagen is het niet zo heel raar dat je negatief camber krijgt en dat ze dus afslijten aan 1 kant.

Rallyegek
30-05-2011, 23:00
gaat om bijde kanten en door het verlagen komt het niet, het is een starre achteras en ik heb de platte kanten van de as aan de andere kant gelast

RubenD
30-05-2011, 23:27
Wat bedoel je met "de platte kanten aan de andere kant gelast"?

Ik heb overigens nog nooit een Semi-Onafhankelijke as zoals je deze ziet op een mk1-2-3-4 Golf/Jetta of Polo gezien waar niet camber op zat.

Als je dus maar lang genoeg met je banden doet heb je kans dat ze schuin afslijten. Ik vind het niet raar.

Rallyegek
08-06-2011, 16:15
de platte kant wat tegen de bladveren zit.

me pa had geen last met scheef af slijtende banden en die deed er rond de 40dkm mee

Als er bij zo'n as iets krom gaat, kan de as zelf ook krom gaan of zijn het alleen de asstompen ?

J-9A-N
08-06-2011, 16:37
Een caddy mk1 dus!
Zit de as er niet gewoon scheef onder?
Misschien even de "hartafstand" links en rechts meten t.o.v de voorwielen.

Rallyegek
09-06-2011, 14:32
de as zit er recht onder, als ik voor langs de witte wegbelijning rij gaat de achterkant op dezelfde afstand erlangs.

Ik ga binnenkort wel ff andere astappen erop zetten en een paar 2dehands banden en dan kijk ik wel weer verder.

Marcski
09-06-2011, 14:48
een goeie uitlijnboer moet dit toch wel kunnen meten, voordat je lukraak onderdelen gaat vervangen?

J-9A-N
09-06-2011, 15:13
de as zit er recht onder, als ik voor langs de witte wegbelijning rij gaat de achterkant op dezelfde afstand erlangs.


Vreemd, dit lijkt mij idd namelijk de enige juiste methode om het te meten! :confused: :rolleyes:

Yellowbug
09-06-2011, 16:18
Vreemd, dit lijkt mij idd namelijk de enige juiste methode om het te meten! :confused: :rolleyes:
En als je spoorbreedte achter nu anders is dan voor ;)

J-9A-N
09-06-2011, 16:32
Was sarcastisch bedoeld gele kever! :D

Yellowbug
09-06-2011, 16:48
Was sarcastisch bedoeld gele kever! :D
Solly, niet opgelet :chair:

J-9A-N
09-06-2011, 16:51
Solly, niet opgelet :chair:

:hug: No problem. :D

Rallyegek
25-06-2011, 12:53
Vreemd, dit lijkt mij idd namelijk de enige juiste methode om het te meten! :confused: :rolleyes:

Het leek mij ook noukeuriger dan een meetlint......


Ik heb vandaag andere banden erop gezet en meteen ff iets noukeuriger aan het meten gegaan.

Links achter staat recht met de waterpas, rechts staat scheef.
En er zit een verschil van 6mm in breedte aan de voor en achterkant van de trommel.
voorzijde is 132,9 en achter is 133,5

Yellowbug
25-06-2011, 13:20
even nar de uitlijnspecialist en je weet het zeker ;)

De Pul
25-06-2011, 13:22
elke fwd heeft toespoor op de achteras,simpelweg omdat je anders constant andersom staat.ik zou me er niet te druk om maken,ben zelf allang blij als ik 10k met een set banden doe,maargoed.

richard-polo
25-06-2011, 13:51
10 kilometer da,s verrekte weinig met een set banden ;)

De Pul
25-06-2011, 13:55
10 kilometer da,s verrekte weinig met een set banden ;)
heb je weer stiekem bijdehandjes gesnoept?foei!

richard-polo
25-06-2011, 15:39
edit {anders krijg ik straks weer straf}

:tongue:

Rallyegek
25-06-2011, 16:36
hoe de banden staan maakt me niet uit maar ik neem aan dat als de banden na 25dkm vanaf het midden naar de zijkant helemaal glad zijn lijkt me dit toch niet goed ?

Me pa deed met zijn caddy ca 40dkm met een set achterbanden dat vindt ik een betere km stand dan ca 15 als je het officieel wil doen ( 1,6mm profiel over )