PDA

View Full Version : tacho Jetta td mk2 met 2 stekkers ombouwen


reinder 1979
06-06-2011, 19:42
Hallo forumgebruikers,

Ik zit met het volgende:

Ik wil graag een toerenteller in mijn jetta mk2 1.6 TD, ik heb nu een tacho met 2 stekkers zonder toerenteller.
Ik heb al stad en land afgezocht naar een tacho met toerenteller met 2 stekkers (is zeldzaam naar het schijnt) en niks gevonden. Nu heb ik er eentje gevonden met 1 stekker (nieuwe type) voor met toerenteller voor een diesel.
Kan ik de draden 1 op 1 overzetten? (de pinbezettingen van alle stekkers heb ik via een ander forumlid al gekregen) of zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
Mijn dynamo heeft uiteraard al een w-aansluiting.

Ik hoor het graag.

Mvg

Reinder

Dexter
07-06-2011, 11:47
Je kan toch gewoon de elektronicafolie omzetten van de tellerunit.

Dat wil vaak gewoon werken, dan hoef je nergens in te knippen en plakken etc.

fcapri
07-06-2011, 17:36
dat lukt volgens mij niet.

ik heb het ook geprobeerd, de toerenteller zelf heeft nog een volledige printplaat binnenin steken ingeplugged op die printfolie.

ik heb zelf uitgezocht vanwaar de aansluitingen allemaal komen en de teller los aangesloten op zo een andere printfolie en kreeg de teller niet aan de praat.

ook volledig de print uitgezocht en de teller rechtstreeks op de W klem proberen aansluiten en ook niet gelukt.
heb uiteindelijk een unit gekocht met toerenteller met 2 stekkers en die werkte meteen.

je mag van mij gerust proberen en wil dit weekend zelf mijn papieren met alle gemeten aansluitingen posten, maar of je het werkend krijgt is een ander paar mouwen. het enige dat ik niet kunnen meten heb zijn de signalen op die print (had nog geen scoop toen)

die tellerunits zijn echt nog wel te vinden hoor

gizmo98
07-06-2011, 20:37
op meetings zijn de tellers wel te vinden... ook voor diesel lijk me het goed te doen

PS is niet alleen de toerenteller over te zetten.. je kan de teller wel demonteren