PDA

View Full Version : Deur wil niet los


Skooty
09-03-2005, 21:17
Hey mensen, ik zit met een probleem..
Maandag ben ik aan het knutselen geweest met mijn deurgrepen en heb die aan de passagierskant vervangen door een slotloze. Voordat ik de deur dicht deed ff getest, geen probleem.. Gister bleef hij al een keer hangen, maar nu vandaag wil de deur dus helemaal niet meer los!
Hij gaat wel met de CV mee, dus hij wil wel van het slot, maar ik kan van buitenaf de klink niet eens inknijpen en vanbinnen uit werkt ook niet. (kan daar wel de hendel aantrekken, maar gebeurt niets). Op de 1 of andere manier is dus het mechanisme geblokkeerd.. Probleem is alleen dat ik er nu totaal niet bij kan komen :frown:
Heeft iemand enig idee hoe ik de deur nu zou kunnen openen? (zonder schade uiteraard)

HELP :frown:

(tis trouwens een polo 2f / 3)

AZRAIL
09-03-2005, 21:35
haal een dief erbij, die weten er wel raad mee denk ik :D

Richard
09-03-2005, 21:37
ff complete bekleding ervoor weg..kijken waar ie klemt, kan je erzo bij

Lexo
09-03-2005, 21:42
je kunt proberen hard tegen de deurgreep te duwen als je hem losklikt, toen mijn deurgreep er compleet af was gerukt tijdens een inbraak moest ik ook hard duwen op de nieuwe greep, het metaal waar hij in vast zat was beetje verbogen..

Skooty
09-03-2005, 21:59
ff complete bekleding ervoor weg..kijken waar ie klemt, kan je erzo bij

Bekleding ervoor weg gaat niet lukken, want die zit in de zijkant van de deur met schroefjes vast.. kan ik alleen bij als de deur los is.

@ Lexo: hoe bedoel je dat precies? van binnenuit duwen? :confused:

MMgolfnut1
09-03-2005, 23:11
Bekleding eraf lukt wel, je moet de panelen alleen met plastic klem en al eraf halen. Ik heb hetzelfde probleem en heb m'n deurpanelen er ook zo af moeten halen. Ik heb alleen nog niet de oplossing gevonden om m'n deur open te krijgen. Waarschijnlijk is het mechanisme van binnen naar de knoppen. Misschien dat ik de bevestigingsbouten moet gaan uitboren :(

Skooty
09-03-2005, 23:17
owkee.. dat zijn geen berichten om vrolijk van te worden. :s
Kzal eens gaan proberen. Kreeg ook al de tip om van bovenaf het raamrubber iets opzij te houden en dan te gaan vissen..
De bekleding blijft wel bruikbaar als het op die manier wordt verwijderd?

Jurgen Santana
09-03-2005, 23:23
FF een vraagje, had je wel het mechaniek van je oude greep overgezet op de slotloze greep?

Skooty
09-03-2005, 23:27
jawel.. kheb het met behulp van dit artikel gedaan:
http://www.polo-gt.co.uk/styling/DoorHandlearticle.html

Jurgen Santana
09-03-2005, 23:35
Dat zou moeten werken.

Lexo
10-03-2005, 00:30
gewoon de hele greep naar binnen proberen te duwen, het kan zijn dat het palletje dat je deur ontgrendeld net niet goed oplijnd met het slot, beetje duwen aan de greep wil dan net helpen.

ik moest met m'n volle gewicht tegen de greep hangen om de deur open te maken..

Skooty
10-03-2005, 17:38
Thnx voor de tips, het is gelukt! Vanmiddag inderdaad met wat duw en trek werk de deur losgekregen, ging toch nog verbazend simpel eigenlijk..
Op de 1 of andere manier was een palletje van z'n plek geraakt en die blokkeerde de hele boel. Waarschijnlijk al bij het monteren gebeurt.. Ik heb de hele handel nu ff opnieuw gemonteerd (en dubbel gecontroleerd ;)). Werkt perfect nu!