PDA

View Full Version : Onderdelen verchromen


M v D
14-07-2011, 14:43
Als onderdeel van het opnieuw en beter aanpakken van mijn motorruimte, ga ik een paar onderdelen laten verchromen. De luchttunnel en het kleppendeksel. (zie foto) De ruitenwisserstangen komen later ook nog aan de beurt. Ben er al een paar uurtjes mee verder en het is mijnsinziens zo'n beetje klaar om voorzien te worden van een chroomlaag.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GXTIJF7Y.jpg

Maar wát een werk zeg! Ontlakken, borstelen, (met roestborstel en kunsstof schijf) grof schuren, iets fijner schuren, waterproof schuren, polijsten, oneffenheden ontdekken. :shake: Weer schuren en schuren en wéér polijsten.... haha! Maar het lukt redelijk. :thumbup:

Iemand misschien nog tips om makkelijker tot een verchroomklaar resultaat te komen?? Want hoe meer je zelf een goed glad resultaat bereikt, hoe goedkoper het verchromen is bij de verchromerij natuurlijk..:)

Alle tips welkom!

M v D
10-09-2011, 21:11
Dit topic hoort misschien meer bij "watergekoelde projecten", maar het was begonnen om het verchromen van motordelen.

De motor en motorruimte mag er weer zijn.
Ik heb nu 3 ton op de teller staan, waarvan ik zelf er 1 ton mee gereden heb, door weer, zout en wind. Maar nu is het tijd om mijn Passat alleen nog maar te rijden in de zomer, meetings en mooie dagen. Vandaar dat ik besloten heb om maar es de puntjes op de i te zetten. De motorruimte stond als eerste op de planning.
Zie foto's voor het resultaat!

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WAOWN8N7.jpg

Het kleppendeksel, ventilatortunnel, ruitenwisserstangen, blindplaatje op onderblok en deksel van de vacuumpomp staan nu in een glanzende chroomlaag.


http://www.mijnalbum.nl/Foto-CLHQIJ74.jpg

Ik had tevens ook nog een groot aantal onderdelen (opnieuw) laten verzinken in geel en grijs zink. Alles weer opgebouwd met nieuwe pakkingen en boutjes, onderdelen gepolijst en opnieuw gelakt.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KZ7LSFGP.jpg

Kortom: een grote beurt zoals ze dat bij KwikFit niet gauw doen... :D

roy-mk1
10-09-2011, 23:21
was al opzoek naar een groter scherm, maar misschien is het beter om je foto,s een beetje kleiner te maken:d

M v D
10-09-2011, 23:29
Ja, je hebt gelijk. Was ook niet de bedoeling eigenlijk.

Zollie
11-09-2011, 00:51
wauw! das nieuw he!

Maar... je rijdt een TD zonder expansievaatje, welke rad gebruik je nu? Hoe groot is ie? Want ga dit probleem zelf ook tegenkomen :)

knap werk hoor!!!

M v D
11-09-2011, 16:54
Ja, klopt, is een GTD opgebouwde 1V motor. Origineel zat er al geen expansievaatje, heb ik dus mooi zo gelaten. Ik rijd gewoon met de originele radiateur voor 1.6 D en benzinemotoren. Het houdt eerlijk gezegd qua koeling niet over, (Hij wordt makkelijk te warm bij veel gasgeven bij lage snelheden) maar bij normaal gebruik geen enkel probleem, hoor. Ik raad je bij opgedraaide turbodrukken wél een degelijke ic aan, want anders knapt ie..

dubster.be
09-09-2015, 10:14
even dit topic nuttigen :D

over kosten - baten van het opnieuw verchromen

ik heb hier een 4tal originele vw chroom klinken liggen die niet meer mooi zijn en oude boutjes van BBS RM

vooraleer dat ik naar een bedrijf rij die dit doet, zou het de kosten/moeite lonen om deze zaken opnieuw te laten verchromen? missch zoek ik gewoon beter zelf naar goede 2de hands?