PDA

View Full Version : turbo op een 1300 cabrateur motor?


antoine91
17-07-2011, 18:46
Goedeavond vw fans,

Ik heb een vraag,
Zal hem maar gewoon kort en krachtig stellen..
Een turbo op een injectie blok bouwen is mogelijk,

Is een turbo op een cabrateur blok bouwen net zo
goed mogelijk als op een injectie??

Dus gewoon van de Uitlaat->Turbo->Interkoeler (En is deze echt nodig??) ->Cabrateur?

Als er hier iets niet kan of niet klopt, verbeter mijn ideeen dan :)

En een 1600/1800 blok ofzo daar wil ik allemaal niet aan beginnen,
Wil gewoon het liefste als het kan een 1300 turbo bouwen,
Klink vele male vetter als een 1800 (zooo standaard)
Alvast bedankt voor iemand die mij de juiste uitleg kan geven

M.v.g. Antoine

De Pul
17-07-2011, 18:52
het kan wel,maar dan zuig je het mengsel door de turbo.

antoine91
17-07-2011, 18:59
okeej dat snap ik niet,

dus de turbo word niet aangesloten op de cabrateur maar de
cabrateur word aangesloten op de turbo?

en waarom zou dit precies op deze manier moeten gebeuren??

Richard
17-07-2011, 19:05
zou zeggen ga eens naar de bibliotheek. Haal het boek: Maximum Boost van Corky Bell.

hierin staat alle informatie. Misschien word het een project, maar gezien de "vet"heid denk ik dat het een dagdroom blijft. Het is leuk hoor een turbo op een daarvoor niet bestemd blok te bouwen, maar het is voor de iets dikkere portemonee bedoeld en iemand de veel technische kennis heeft.

De Pul
17-07-2011, 19:09
zou zeggen ga eens naar de bibliotheek. Haal het boek: Maximum Boost van Corky Bell.

hierin staat alle informatie. Misschien word het een project, maar gezien de "vet"heid denk ik dat het een dagdroom blijft. Het is leuk hoor een turbo op een daarvoor niet bestemd blok te bouwen, maar het is voor de iets dikkere portemonee bedoeld en iemand de veel technische kennis heeft.
:goodpost:

antoine91
17-07-2011, 19:12
okeej dan zullen we na de vakantie maar eens dat boek gaan halen:P,
wil der toch meer over te weten komen en wie weet gaat het dus wel een project worden;)

groeten antoine

De Pul
17-07-2011, 19:13
vergis je niet in het bouwen van een draw-trough systeem,er komt wel iets meer bij kijken dan het lezen van een boek.al is dat een goed begin natuurlijk,succes!

edit,alvast een plaatje;)

http://lh6.ggpht.com/_sBst-OwteG8/Sfur3m6Ef3I/AAAAAAAABY0/yysHYUxyK6Q/100_1233.JPG

darksupra
17-07-2011, 22:15
als je zoiets doet koop in ieder geval een goeie turbo en een goeie carburateur MET koeling, als zo'n ding ook een keer backfired staat alles in de hens ^^

Domi
17-07-2011, 22:20
Ala renault 5 gt turbo.

Spierings
17-07-2011, 22:21
als je zoiets doet koop in ieder geval een goeie turbo en een goeie carburateur MET koeling, als zo'n ding ook een keer backfired staat alles in de hens ^^
carburateur MET koeling ? ? Nog nooit gezien of van gehoord. Eventueel een plaatje ;)

joostvw
17-07-2011, 23:16
een turbo i.s.m. carbs is een leuk project, zou het zelf ookwel eens willen bouwen.
Maar er zijn wel risico's aan.
want normaal gesproken blaast er lucht door je turbo.
en nu blaast er een brandbaar mengsel van benzine en lucht door je gloeiend heette turbo.
google eens op draw through turbo, dan vind je aardig wat sites hierover.
las er laatst 1 waar ze een turbo van een subaru gebruikte die zowel olie als water gekoeld is. denk dat zoiets wel mooi is om te gebruiken.

maar ik zou ook zeker deze manier niet uitsluiten:
http://www.clubpolo.co.uk/forum/lofiversion/index.php/t236309.html
dus motorcarbs met turbo :D

succes! ga hem zeker blijven volgen.

bert3660
18-07-2011, 15:46
hoi,

Ik heb hier inderdaad ook lang over zitten denken en ook met verschillende mensen gepraat..
Ik heb dus CBR 600 carb's zitten (in een doos nu nog :p) en de aanpassingen die ik zou moeten maken om de turbo er op te krijgen+ alles goed lopend te krijgen zou het niet waard zijn.
Nog niet gesproken over inderdaad het feit van het brandbaar mengsel door een hete turbo te blazen!

En zelfs met laagedruk (0.6 bar) zal je problemen krijgen met je blokje en denk ik niet dat je ver komt want dat kan hij zelfs niet aan..


grts
Moest het lukken en eventueel haalbaar zijn zou ik nog het risico durven pakken maar dan zou ik eerst met een paar bekende en misschien professionele mensen die in deze sector zitten...

Henk_Pigo
18-07-2011, 15:55
zou zeggen ga eens naar de bibliotheek. Haal het boek: Maximum Boost van Corky Bell.


Een echte aanrader! :thumbup:

fcapri
19-07-2011, 17:56
turbo op een carbu is wel te doen ALS je een carbu hebt die het toelaat om drukvulling in zijn huis te krijgen.

zoniet zal je carb snel sneuvelen, of moet je de carb inbouwen in een bak waar de carbu VOLLEDIG inzit op hoge druk. (carb normaal werkt met vacuum om zen mengsel aan te zuigen, dus daar druk op steken werkt niet).
renault R5 turbo carbs zijn idd te gebruiken.

2de die je kan doen is idd de carb VOOR de turbo te steken, dan werkt die steeds op vacuum maar jaag je wel een brandbaar mengsel door je turbo.

ik zou er niet aan beginnen. veel teveel aanpaswerk, veel teveel miserie om het uiteindelijk draaiend te krijgen en 1 kleine fout en de motor is eraan