PDA

View Full Version : Verzekering Golf


ronnieboy79
06-08-2011, 16:04
Beste forumleden,

Ik heb even een vraag: hoe zit het eigenlijk met de verzekering van een golf 2 van 1991?Wanneer kan/mag je een oldtimerverzekring afsluiten?Ik heb nu namelijk nog een gewone verzekering en vroeg me af hoe jullie dit doen?
Alvast bedankt!

RoelM
06-08-2011, 16:37
Denk niet dat jij je auto als oldtimer kan verzekeren. Die van mij komt uit 1986 en kan ook niet.

Meestal mag je maar 5000km ofzo ermee rijden per jaar misschien geen probleem.
Meestal moet je een andere daily hebben zegmaar omdat het een klassieker/mooi weers auto is in hun ogen die je meer aan het poetsen bent dan erin rijd.
Of je bent te jong, weet niet hoe oud je bent ?

Maar je kan het altijd proberen in iedergeval.

passatgt16vg60
06-08-2011, 17:10
@ RoelM ,

je hebt een auto uit 86 en deze is bij jou
verzekeringsmaatschappij niet als oldtimer
te verzekeren ?

Dan wordt het tijd voor een andere verzekering :screwy:

Ik heb een 86'er Golf 2 en deze loopt gewoon in de oldtimer
verzekering voor € 60,- per jaar .

Het daily verhaal is gedeeltelijk waar inderdaad maar per maatschappij
ook verschillend .
Mijn andere auto ( buiten mijn 2008 lease jetta ) is een 90'er Golf 2 VR6
en deze loopt in de Semi Oldtimer verzekering .
Deze geldt voor auto's die de leeftijd van 20 jaar hebben bereikt .
Ik betaal voor de MK2 VR6 € 7,- per maand :thumbup:

Zoals je ziet heb ik voor de verzekering geen daily !

Ik zou eventjes rondsnuffelen op internet voor een ( Semi )oldtimerverzekering .

Succes :thumbup:

Madison
06-08-2011, 21:02
Ik heb een Golf MK2 van 11-'90 en 1 van 09-'87
samen(pakket) 47,30 Euro per maand
wegenbelastingvrij zullen ze nooit worden.

joebaloe
07-08-2011, 08:47
Waar zijn jullie auto's ergens verzekerd?? dit is mischien wel handig om te weten :thumbup:

Audi1981
07-08-2011, 11:57
ik bij de ZLM, mijn Audi 80 uit 1983 is normaal verzekerd, geen km beperking of wat dan ook en redelijk wat no-claim, maar dat alles kost ongeveer 170 euro per jaar.

ronnieboy79
07-08-2011, 19:15
@ RoelM ,

je hebt een auto uit 86 en deze is bij jou
verzekeringsmaatschappij niet als oldtimer
te verzekeren ?

Dan wordt het tijd voor een andere verzekering :screwy:

Ik heb een 86'er Golf 2 en deze loopt gewoon in de oldtimer
verzekering voor € 60,- per jaar .

Het daily verhaal is gedeeltelijk waar inderdaad maar per maatschappij
ook verschillend .
Mijn andere auto ( buiten mijn 2008 lease jetta ) is een 90'er Golf 2 VR6
en deze loopt in de Semi Oldtimer verzekering .
Deze geldt voor auto's die de leeftijd van 20 jaar hebben bereikt .
Ik betaal voor de MK2 VR6 € 7,- per maand :thumbup:

Zoals je ziet heb ik voor de verzekering geen daily !

Ik zou eventjes rondsnuffelen op internet voor een ( Semi )oldtimerverzekering .

Succes :thumbup:


Dit klinkt wel aantrekkelijk voor mijn golf 2 uit 1991....Misschien een brutale vraag maar bij welke maatschappij zit jij dan als semi oldtimer verzekering?

passatgt16vg60
07-08-2011, 20:38
Dit klinkt wel aantrekkelijk voor mijn golf 2 uit 1991....Misschien een brutale vraag maar bij welke maatschappij zit jij dan als semi oldtimer verzekering?


Ik ? ik ben verzekerd bij TVM .

gerritclazien
07-08-2011, 21:18
Dit klinkt wel aantrekkelijk voor mijn golf 2 uit 1991....Misschien een brutale vraag maar bij welke maatschappij zit jij dan als semi oldtimer verzekering?

mijn golf uit 1990 heb ik verzekerd bij proteq, maar dan via independer.
ik betaal nog geen 20 euro per maand.
ongeacht de kilometers.
rechtstreeks bij proteq lukte het mij niet.
:thumbup:

Spierings
07-08-2011, 21:45
Is natuurlijk leuk dat ieder zijn maand bedrag opgeeft maar dit is natuurlijk sterk afhankelijk van de no claim die je hebt, leeftijd, type auto, verzekeringsmaatschapij en hoe je hem verzekerd hebt.

Verstandigste is om gewoon te informeren bij de verschillende verzekerings maatschapijen.

Madison
07-08-2011, 22:26
Is natuurlijk leuk dat ieder zijn maand bedrag opgeeft maar dit is natuurlijk sterk afhankelijk van de no claim die je hebt, leeftijd, type auto, verzekeringsmaatschapij en hoe je hem verzekerd hebt.

Verstandigste is om gewoon te informeren bij de verschillende verzekerings maatschapijen.
Dat is zeker zo! :thumbup:

daan1974
07-08-2011, 22:53
europeseverzekering gaat ook goed 45 euro per jaar, max 5000 km rijden .
is wel met max noclaim .
en als 2e auto .

mschapink
08-08-2011, 18:47
Ik ben begin vorig jaar geswitched richting Gio Verzekeringen in Almere, aangezien mijn Golf MK II van eind 1990 20 jaar oud was geworden.

Ik betaal ongeveer 78 euro verzekeringspremie per jaar, waarbij een tweede auto niet vereist is.

Ik heb mijn no-claim kunnen meenemen van mijn vorige autoverzekering ( ik zit in trede 20, 75 % korting ).

Ik mag daarbij tot 20.000 km per jaar rijden maar daar kom ik met mijn 6.000 km per jaar nooit aan, aangezien de Golf als tweede auto gebruikt wordt.

Zoals reeds gezegd de te betalen premie autoverzekering hangt af van je opgebouwde no-claim.

ronnieboy79
09-08-2011, 20:20
Ik ben begin vorig jaar geswitched richting Gio Verzekeringen in Almere, aangezien mijn Golf MK II van eind 1990 20 jaar oud was geworden.

Ik betaal ongeveer 78 euro verzekeringspremie per jaar, waarbij een tweede auto niet vereist is.

Ik heb mijn no-claim kunnen meenemen van mijn vorige autoverzekering ( ik zit in trede 20, 75 % korting ).

Ik mag daarbij tot 20.000 km per jaar rijden maar daar kom ik met mijn 6.000 km per jaar nooit aan, aangezien de Golf als tweede auto gebruikt wordt.

Zoals reeds gezegd de te betalen premie autoverzekering hangt af van je opgebouwde no-claim.

Ik heb ook een offerte aangevraagd bij Gio en deze zijn idd goedkoop!
78 euro per jaar is zeker niet veel,maar heb je de auto laten taxeren?
Dit is volgens mij ook wel belangrijk.Ik kwam namelijk wel duurder uit als 78 euro.

mschapink
10-08-2011, 12:29
Ik heb ook een offerte aangevraagd bij Gio en deze zijn idd goedkoop!
78 euro per jaar is zeker niet veel,maar heb je de auto laten taxeren?
Dit is volgens mij ook wel belangrijk.Ik kwam namelijk wel duurder uit als 78 euro.

De auto van bouwjaar december 1990 wordt als klassieke auto beschouwd.

Auto heb ik niet laten taxeren, ze hebben wel enkele foto's gezien van de staat en hij wordt gestald in een afgesloten garagebox.

Verder geen vragen gehad en ik heb de historie van de aantal jaren schadevrij verzekeren van mijn vorige verzekering kunnen gebruiken bij GIO Adviesgroep.

Ik denk dat de leeftijd van de bestuurder ook een rol speelt, als je 23 jaar of jonger bent zal de premie hoger liggen.

ronnieboy79
11-08-2011, 17:12
De auto van bouwjaar december 1990 wordt als klassieke auto beschouwd.

Auto heb ik niet laten taxeren, ze hebben wel enkele foto's gezien van de staat en hij wordt gestald in een afgesloten garagebox.

Verder geen vragen gehad en ik heb de historie van de aantal jaren schadevrij verzekeren van mijn vorige verzekering kunnen gebruiken bij GIO Adviesgroep.

Ik denk dat de leeftijd van de bestuurder ook een rol speelt, als je 23 jaar of jonger bent zal de premie hoger liggen.


Oke,bedankt voor de informatie!
Heb ze ook aan de telefoon gehad en klinkt wel aantrekkelijk idd!
Scheelt heel wat geld met de gewone verzekering in ieder geval...

Mk1driver
14-08-2011, 16:23
Ik zit bij de Europeesche, 90 euro per jaar, golf uit 1986, maximaal 10k km per jaar