PDA

View Full Version : Motor onstabiel, toeren vallen dood.


Ruffryder
23-03-2005, 20:59
HELP! Ik rij een 20 jarig GTI edition 2.0 16V. En elke keer al is hij een warm dan vallen de toeren dood lijkt wel, ze zakken en dan weer stabiel en dan weer zakken.
Vandaag toen ik in mijn auto reed leek het wel een nachtmerrie.
Hij viel gewoon dood op kruispunten enz. De bobine is vervangen, de luchtfilter is vervangen.
Het lijkt wel alsof hij ergens gewoon word afgeknepen. En zodra de motor uitvalt dan start hij een tijdje niet meer en als hij start dan weer met hoten en stoten. En al geef ik gas dan lijkt ie te verdrinken de ene keer en de andere keer weer niet.
Owja en als ik gas geef dan komt er een grote zwarte wolk uit me uitlaat. Kan het zijn dat me kat. bijna dood is?

Help iemand misschien een oplossing?

Golfzilla
23-03-2005, 22:27
rij eens naar de garage en vraag eens of ze de ontsteking op tijd willen zetten.

dit was bij mij het geval, bijna uitvallen bij stoplichten als ie warm was, en wild schommelen in toeren. als ie uitviel kreeg je hem bijna niet meer gestart.

de ontsteking stond bij mij te vroeg waardoor de comp. eigenlijk achter de feiten aanliep en steeds bij moest regelen (het schommelen in toeren) (zeg ik dit goed???)

naja toen de ontsteking op tijd was gezet (doen ze meestal wel voorniks als je bij een garage komt waar je beetje bekend bent, stelt niks voor) was het helemaal over. loopt als nieuw.

VeeDubber
24-03-2005, 00:16
Temperatuursensor al gecontroleerd?

Ruffryder
24-03-2005, 03:05
Thanks golfzilla ga ik gelijk ff doen morgen bij beemsterboer :D

Golfzilla
25-03-2005, 19:40
en al nieuws??? is het over???

Ruffryder
29-03-2005, 14:43
Kom net van de garage. Ze hadden geen tijd bij Beemsterboer maar die gozer waarmee ik zat te praten..Uhmm praatte een beetje als een swans ahwell donderdag afspraak gemaakt om kwart over 10. Hij wordt dan aangesloten op de computer en gaan ze hem uitlezen. Hij zegt dat er mogelijk een sensor dood is gegaan :p

arnus71
29-03-2005, 14:46
Of lambda zonde stuk?

Ruffryder
29-03-2005, 18:31
Kweet niet zou best wel kunnen ff kijken kzit er al een tijdje mee maar de auto heeft ook een tijdje stilgestaan dus niet verder bij nagedacht maar hij shocked nu wel ernstig dat ik bezorgt word om hem..Die kuchjes enz kzou niet willen dat hij een kuur of ziekte krijgt die niet meer verholpen kan worden.

AZRAIL
29-03-2005, 20:31
een vriend van me had precies het zelfde probleem met een gti ADY blok. lambda was stuk.

hoop voor je dat je het snel opgelost. is lelijk zo rondrijden

Ruffryder
09-04-2005, 18:56
Update mannen bedankt voor de hulp. Computer aangesloten bij de dealer. Fout D29 iets met me toeren dat is gefixed nieuw draadje en schroefje aangedraaid. Auto reed weer. Distrubitie is gelijk vervangen, pas 50K oud. Auto houd nog steeds in.. Nieuwe bobine en me auto rijd weer als vanouds alleen me toeren blijven 1800 stationaire draaien..Dus iets doet het nog niet goed..Maarja als alles goed gaat volgende maand Chiptunen.. En gelijk goed laten afstellen :D

Berserker
09-04-2005, 19:04
Ik heb dus precies hetzelfde met mijn polo 6n, maar bij mij is het en bij koud en bij warm..

Als ik hem laat terugvallen naar stationair blijft ie schommelen, en soms valt ie dood... En soms doet ie het perfect... :confused:

Ruffryder
10-04-2005, 22:58
Heb je dat probleem nu nog steeds? Ik hoop het toch echt niet voor je :p

Berserker
10-04-2005, 23:12
Jawel heb ik nog steeds soms ist best frustrerend :mad:

Ruffryder
11-04-2005, 14:35
Breng hem ff langs de dealer dan en laat hem uitlezen dan hoef je niet onnodige dingen te vervangen via de computer kan je zo achterhalen wat kaduk en vervangen moet worden..Kleine moeite :)

Kweet ook hoe frustrerend het is!! Heb je net mensen ingehaald dan houd je auto er opeens mee op..:S Voor stoplicht valt ie uit en mensen maar toeteren en die halen je dan in met boze blikken..:S

Bibzz GTI
03-09-2005, 05:39
Wouw ik net zegguh ja, je ontsteking dooet wonderen, als die niet goed staat, dan lijkt het net of er alles mis is met die auto maar ja.
Ik had dat ook een paar maanden geleden.
Mijn toeren schommelde ook als een gek.
Moet ik er wel ff bij zegguh!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bij de volkswagen wisten ze nog niet eens waar het aan lag!!!!
Dat komt, een maat werkt bij VW, ze krijgen alleen maar golf 4 en 5 te leren.
1,2 en 3 staan ze met flapperende oren te kijken.
zo iets hebben ze nog nooit gezien!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ging naar de Hiundai en die zetten ik weet nioe hoeveel sensoren en tierelangtijnen op de auto, en ze hebben het kunnen afstelllen dat wil je niet weten, hij heeft nog noiit zo goed gelopen!!!!!!!!!!!!
600 toeren stationair!!!!!!!!!!!!!

Greetz Bibzzz

Marco
03-09-2005, 20:55
600 toeren is wel erg weinig, standaard hoort een motortje toch wel 850-900 te draaien. Staat in je handleiding volgens mij, anders in n werkplaatshandboek.