PDA

View Full Version : zelf velgen spuiten


golfje_295.000
30-10-2011, 20:28
Goedenavond,

Wil deze winter de originele vw orlando velgen zwart spuiten, moet wel echt netjes worden.

Hoe moet ik dit aanpakken qua:
Schuren,welke korrel,
Primer
En wie heeft goede ervaring met welke lak, gewoon motip of andere merken?
Moet er dan nog blanke lak overheen,of zijn er andere opties?

Bedankt,Geert

FEMME
31-10-2011, 07:11
Matzwart of hoogglans

golfje_295.000
31-10-2011, 07:39
matzwart idd,

nickyy
04-11-2011, 18:32
Als het echt goed moet, gewoon naar een autospuiter brengen. En al helemaal niet met motip gaan werken! ( is mijn mening)

sixpack
04-11-2011, 18:42
Rust'o 'leum matzwart werkt overal op :thumbup:

RoelM
05-11-2011, 13:37
matzwart is niet moeilijk te spuiten. omdat het niet glanzend hoeft kan je met heel dunne laagjes het langzaam laten dekken, zo kan je haast geen lopers krijgen. neemt wel wat meer tijd in beslag dan even snel. maarja dat is meestal zo als je iets mooi wilt krijgen.

zou gewoon schuren met 240/400/600 dan moet het wel goed zijn denk ik.

golfje_295.000
05-11-2011, 15:36
meer dan verkloten kan ik het toch niet, ga t gewoon proberen. maar meer dan een stel wintervelgen heb ik nooit gespoten dus.

ga t gewoon op mijn gemak doen.

waar krijg je die verf wat sixpack noemde?

FEMME
06-11-2011, 10:55
Probeer het eens met matzwart van de action werkt goed, heb zelf van alles geprobeerd maar met die verf had ik goeie resultaten.

Erwin G60
06-11-2011, 11:52
Als je maar geduld en tijd hebt is het zelf wel goed te doen.

sixpack
06-11-2011, 12:52
meer dan verkloten kan ik het toch niet, ga t gewoon proberen. maar meer dan een stel wintervelgen heb ik nooit gespoten dus.

ga t gewoon op mijn gemak doen.

waar krijg je die verf wat sixpack noemde?


Bij de technische groothandel :thumbup:

vdWal.
06-11-2011, 13:18
moet met en spuitbus gewoon goed te doen zijn, regelmatig al met motip gewerkt..
gewoon je tijd nemen en niet te dik spuiten word het resultaat vind ik gewoon goed

roy25j
07-11-2011, 17:19
Heb mijn velgen ook mat zwart gespoten, met verf van de hornbach, ziet er nog goed uit. hopelijk ook nog als de bandjes er rond komen.



http://i902.photobucket.com/albums/ac227/Roy25j/100_0898.jpg

golfje_295.000
07-11-2011, 18:29
ziet er idd wel netjes uit

@femme: heb die verf van de action nou op de winterwielen zitten, niks mis mee, maar geen idee wat t op de lange duur doet. denk dat ik wel een paar euro meer uitgeef voor de zomervelgjes.

GolfIII White
09-11-2011, 07:59
Heb al eens mijn Golf III voor de helf zwart gespoten met Action verf en dat bleef zeer goed zitten.

Gewoon goed voorbehandelen en dan gaat het helemaal goed komen.

stefan1977
09-11-2011, 12:14
gewoon action mat zwart spuiten en aflakken met 2k mat blanke lak (in spuitbus) voor de duurzaamheid.

miklo de gekste
09-11-2011, 15:18
ligt aan de staat van de velgen

geen roest en beschadigingen zeg ik rode schotch eerst alle randjes kantjes en dan met 500 hand vel de vlakke delen en waar je bij kan


en dan gewoon matzwart van de ACTION werkt perfect


heb er heel de kever mee gespoten toen der tijd


bij beschadigingen zoals stoeprand ff 280 grof weg halen dan 360 en na schuren met 500 en rode schotch


succes met spuiten


WEL OP KAAL ALUMINIUM OF STAAL FF ETCH PRIMER GEBRUIKEN EN EEN GRONDVERF TUSSEN LAAG OOK VAN DE ACTION

Gino89
09-11-2011, 18:11
Zelf heb ik ook al regelmatig met Motip gespoten. Meestal is het probleem de voorbehandeling. Die moet gewoon goed zijn. Maar als je alles van hetzelfde merk aan houd, dan komt het goed. Dat is mijn ervaring.

RoelM
13-11-2011, 22:43
gewoon action mat zwart spuiten en aflakken met 2k mat blanke lak (in spuitbus) voor de duurzaamheid.

waar krijg je dat spul ? en dan bedoel ik niet de action lak natuurlijk.

action lak is idd goede lak voor dat geld. 2 eu per 400ml ofzo

stefan1977
14-11-2011, 14:33
waar krijg je dat spul ? en dan bedoel ik niet de action lak natuurlijk.

action lak is idd goede lak voor dat geld. 2 eu per 400ml ofzo


http://www.nonpaints.com/contents/nl/d196.html

Vento Vice
28-11-2011, 22:07
Ff off-topic, met betrekking tot de ACTION-spuitbussen (en met name de kwaliteit ervan)
De acryl-lak spuitbussen die de Action verkoopt kosten slechts € 1,99 voor 400 ml. (metallic-kleuren: € 2,19) ...en het droogt lekker snel!

Ik wilde mijn Mille Miglia-velgen, die ik met Action-lak wit had gespoten, laatst eens goed schoon maken en gebruikte de schuurkant van een schuurspons; (dit met het idee dat ik de velgen tòch weer eens een andere kleur wilde hebben...)
Tot mijn grote verbazing glommen ze na dit ruwe 'gepoets' nòg steeds (...en ik heb ze dus voorlopig nog maar wit gelaten ook...)
EDIT: er zit dan ook wel één bus 400ml per velg op; in meerdere dunne lagen gespoten.
Dit moet je niet binnen een week doen; als de lak nog niet door-en-door uitgehard is ;)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZXTB4FER.jpg

Ook de Estoril (Fire and Ice) velgen, die ik afgelakt heb met Action blanke lak, glimmen na ruim 2 jaar nog steeds en vertonen geen corrosie...

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI136zoishetnuEstoril.JPG

En on-topic:
Een goede voorbereiding is alles! (schuren, ontvetten, evt. primer) :thumbup:

golfje_295.000
16-04-2012, 21:14
de vorige keer ,ondanks de slechte ervaringen van de meeste met Motip, toch de wielen gespoten met......Motip, t resultaat was netjes. alleen ik had ze toen semi gloss zwart en na vorige week geparkeerd te staan naast een mini met hoogglans zwarte wielen, ben ik vanavond weer aan t schuren en primeren gegaan.

vraag is dus...
De lak van motip is in hoogglans te krijgen, moet ik deze dan nog aflakken met blanke lak voor extra shine :cool: of voldoet de hoogglans lak van motip?

Als t kan wil dat beetje haar dat ik nog heb erin kunnen kammen :D

Aruniq
17-04-2012, 15:53
Zelf heb ik ook al regelmatig met Motip gespoten. Meestal is het probleem de voorbehandeling. Die moet gewoon goed zijn. Maar als je alles van hetzelfde merk aan houd, dan komt het goed. Dat is mijn ervaring.

Inderdaad!
Ik heb laatst de standaart stalen velgen gespoten. Wel glans volgens de verkoper zou dit makkelijker schoon te houden zijn. (al boeit me dat voor staal op de daily niet zoveel...daarvoor is het een daily)

Maar slecht voorbehandelen kan het werk compleet verpesten inderdaad!


Ik heb de boel licht opgeschuurd en een aantal dunne lagen erover gespoten. Gewoon geduld hebben, laag spuiten, drogen (colatje drinken), laag spuiten, potje Fifa spelen, laag spuiten. etc..

Ik heb zo een 4 goede lagen gespoten, niet naar kijken als het op plaatsen niet meteen goed dekt als op andere plekken, die pak je wel mee bij de volgende laag. Als de voorbehandeling slecht is zie je dat volgens mij wel gelijk bij de eerste laag al, dan vloeit de lak gewoon weg. Ik heb het met een spuitbus gedaan, gewoon korte vlakken pakken en niet te snel willen zijn, en vooral ook niet van te dichtbij spuiten.

Of bovenstaand goed is weet ik niet, intussen heb ik toch een aantal km's en een vakantie ermee gedaan, weer, wind, zon, regen en vind het naar eigen zeggen nog goed uitzien, mag niet klagen over m'n eigen werk...ook eens :D

EDIT: heb MOTIP zwarte (hoog?)glans gebruikt.

sinan
17-04-2012, 20:07
Ook de Estoril (Fire and Ice) velgen, die ik afgelakt heb met Action blanke lak, glimmen na ruim 2 jaar nog steeds en vertonen geen corrosie...

http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/8/8/FI136zoishetnuEstoril.JPG

En on-topic:
Een goede voorbereiding is alles! (schuren, ontvetten, evt. primer) :thumbup:

en hoe heb jij je estorils voorbereid
heb je die laten ontlakken of zelf gedaan?
heb ook estorils en wil die opknappen
en als je die zelf gedaan hebt hoe natuurlijk :)

Vento Vice
17-04-2012, 20:13
...mijn Estorils zagen er nog vrij goed uit, nadat ik met veel thinner er een laag zilvergrijze verf vanaf had afgehaald...
Ik heb ze daarna alleen goed ontvet en preventief van een extra laklaag voorzien.

Voor ontlakken moet je ff zoeken; er is hier een topic over! Succes!

Dokter D
17-04-2012, 20:22
Zo krijg je ze wel mooi strak en egaal:

http://www.youtube.com/watch?v=DDkVUlhuKro&feature=youtube_gdata_player

http://www.youtube.com/watch?v=7WFGjg-z85Y&feature=youtube_gdata_player