PDA

View Full Version : Graag jullie mening...


Titi-Stengeleir
28-03-2005, 20:59
Voila de eerste foto's van mijn busje, nog wat werk aan, maar wat denken jullie ervan???http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=13553&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=13552&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=13551&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=13550&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=13548&mode=normal
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=13547&mode=normal

Jasper Ovaal
28-03-2005, 21:01
helemaal goed. top combi. matte body en een geblokt dak, Super :tongue:
ziet er erg goed uit.

Titi-Stengeleir
28-03-2005, 21:03
helemaal goed. top combi. matte body en een geblokt dak, Super :tongue:
ziet er erg goed uit.

nu juist nog de bumpers in wit en de velgjes he en nog wat lager met spindels

berendd
28-03-2005, 21:06
de velgen gaan de finishing touch worden, ben benieuwd wat er onder komt...

Jasper Ovaal
28-03-2005, 21:06
nu juist nog de bumpers in wit en de velgjes he en nog wat lager met spindels
velgen wit of rood?

bij mij komen er alleen nog wat klein vlammetjes.
hoe heb je het dak gemaakt?

Titi-Stengeleir
28-03-2005, 21:07
de velgen gaan de finishing touch worden, ben benieuwd wat er onder komt...

voor te beginnen chroom 356 wielen in 4,5 en 5,5 en daarna chroom empi sprintstars

Adriaan
28-03-2005, 21:08
wat een brute bus! echt mooi!

Ben benieuwd hoe hij verder wordt! komt er nog een groot VW logo op of hou je hem exclusief?

Titi-Stengeleir
28-03-2005, 21:09
wat een brute bus! echt mooi!

Ben benieuwd hoe hij verder wordt! komt er nog een groot VW logo op of hou je hem exclusief?

blijft zoals hij op de foto is
clean maar toch brutaal

Beetlefreak
28-03-2005, 21:16
Vooral erg laag :D:D
Dak is erg mooi, eens niet met 'strakke' blokken!!

Wielen zullen idd het plaatje afmaken. Suc6 :)

Maniaduvelke
28-03-2005, 21:39
Goe bezig moat!!! :wink:

Titi-Stengeleir
28-03-2005, 21:44
Goe bezig moat!!! :wink:
mercikes he collega...

Kevin20v
28-03-2005, 21:54
Echt helemaal super!! en die vlag is inderdaad ook mooi, beter dan die strakke blokken :biggrin: ben echt heel benieuwd naar het eindresultaat met de velgen!! :cool:

oldschool_lover
28-03-2005, 22:03
Hij is Master Pimping........paar dikke wielen en hij is af.

Gert
28-03-2005, 22:21
Hey MR T !!

Ga m eens verlagen ;)

Had niks anders van je verwacht eigenlijk .. gaat goed in het zuiden :D

sjef
29-03-2005, 06:43
1 woord top.

Melvin
29-03-2005, 07:11
idd SUPER!!!

niet te geloven zeg!! begonnen met een t2a of t2b??

Rico
29-03-2005, 08:21
na al die lofbetuigingen een kritische noot:

Ik ben voor restauratie en voor origineel. Wat dat betreft scoort deze bus maar op 1 punt bij mij. Ik ben niet zo te spreken over zo'n strakke voorkant van een bus. het originele is er helemaal af, sterker nog, je krijgt iets totaal anders, iets wat ik niet meer met een mooie oude vw bus kan vergelijken.

Succes met je bus, maar ik vind hem niet zo mooi!

Titi-Stengeleir
29-03-2005, 08:27
Ben begonnen van een T2b van 1978... :tongue:

Titi-Stengeleir
29-03-2005, 08:30
Hey MR T !!

Ga m eens verlagen ;)

Had niks anders van je verwacht eigenlijk .. gaat goed in het zuiden :D
Hey Gertje

Had je gezegd dat ik weer eens iets speciaals wou maken he, denk dat het goed aan het lukken is, niet??!! :biggrin: :biggrin:

Titi-Stengeleir
29-03-2005, 08:36
na al die lofbetuigingen een kritische noot:

Ik ben voor restauratie en voor origineel. Wat dat betreft scoort deze bus maar op 1 punt bij mij. Ik ben niet zo te spreken over zo'n strakke voorkant van een bus. het originele is er helemaal af, sterker nog, je krijgt iets totaal anders, iets wat ik niet meer met een mooie oude vw bus kan vergelijken.

Succes met je bus, maar ik vind hem niet zo mooi!

Ik ben het met je eens wat het originele betreft, maar daarvoor heb ik mijn pick upje van 1958 he...die ga ik tot origineel restaureren(next project)
De bedoeling van de t2 was met iets speciaals, eens iets anders buiten te komen. :tongue: :tongue:
Alvast bedankt voor de commentaar :wink:

Melvin
29-03-2005, 08:39
nu zie je geen verschil meer tussen een t2a/b ofwel? de kenners misschien nog wel?

want zo'n bus is eigenlijk ook wel een droom voor mij :P

ska1958
29-03-2005, 09:09
So vette look! Primer en zw-w geblokt zijn altijd goed!

Titi-Stengeleir
29-03-2005, 09:15
nu zie je geen verschil meer tussen een t2a/b ofwel? de kenners misschien nog wel?

want zo'n bus is eigenlijk ook wel een droom voor mij :P
jaja er zijn nog verschillen: de tankdop, wielkasten voor bvb
Maar in dit project kunnen die verschillen mij eigenlijk weinig schelen, het geheel oogt goed, das al wat telt!!!

SplitBien
29-03-2005, 09:33
voor te beginnen chroom 356 wielen in 4,5 en 5,5 en daarna chroom empi sprintstars

hehehe hetzelfde als mij, alleen ik begin met 356 wielen en wil eindigen met randars, liefste 17inch.... :D

Titi-Stengeleir
29-03-2005, 09:55
hehehe hetzelfde als mij, alleen ik begin met 356 wielen en wil eindigen met randars, liefste 17inch.... :D

Dat is wat ze noemen..."EEN VROUW MET SMAAKT"...Amaaai :wink: :biggrin:

manijack
29-03-2005, 16:40
Hoe zeggen ze dat ook al weer bij top gear??
He's sub zero???
Echt super cool :cool:

Rico
29-03-2005, 17:06
nu zie je geen verschil meer tussen een t2a/b ofwel? de kenners misschien nog wel?

kijk maar naar de luchthappers aan de achterkant van de bus, die zijn ronder dan die van een T2b

vwcrewcab
30-03-2005, 00:02
nu zie je geen verschil meer tussen een t2a/b ofwel? de kenners misschien nog wel?

want zo'n bus is eigenlijk ook wel een droom voor mij :P


Bumpers, logo, knipperlichten, steek velgen (bij oude T2a),!!!

vwcrewcab
30-03-2005, 00:04
Hoever is je bus nu naar beneden gegaan???

Titi-Stengeleir
30-03-2005, 07:51
Hoever is je bus nu naar beneden gegaan???

In cm weet ik niet juist...achteraan 3 tanden na veel knutselwerk... :eek: :eek:
en voorraan heb ik nog 4 tanden over en ga ik nog dropped spindels steken van bij slammedpanel...Dus hoeveeel weet ik niet, maar het zal genoeg zijn denk ik :biggrin: :biggrin: :biggrin:

vwcrewcab
30-03-2005, 08:18
In cm weet ik niet juist...achteraan 3 tanden na veel knutselwerk... :eek: :eek:
en voorraan heb ik nog 4 tanden over en ga ik nog dropped spindels steken van bij slammedpanel...Dus hoeveeel weet ik niet, maar het zal genoeg zijn denk ik :biggrin: :biggrin: :biggrin:


Respect!!!! :biggrin:

Ik dacht wel eens gehoort te hebben dat als je achterkant 1 tand laat zakken dat hij dan ongeveer 10 cm zakt, maar dat zal dan wel niet helemaal waar zijn, anders zou jou bus 30 cmmlager hangen vanachteren :biggrin:

Ben benieuwd hoe het eruit ziet met die spindles!!!

Titi-Stengeleir
30-03-2005, 08:42
Respect!!!! :biggrin:

Ik dacht wel eens gehoort te hebben dat als je achterkant 1 tand laat zakken dat hij dan ongeveer 10 cm zakt, maar dat zal dan wel niet helemaal waar zijn, anders zou jou bus 30 cmmlager hangen vanachteren :biggrin:

Ben benieuwd hoe het eruit ziet met die spindles!!!

Zal vanavond een foto voor en na online zetten, dan kan je vergelijken :tongue:

krukab
30-03-2005, 08:44
één buitentand is (afhankelijk van het soort torsiestaaf) tussen de 7 en 9cm verlaging.
bij 2 buitentanden hangt je bus achter al tegen de eindstoppen aan,en zit je springplate op de bovenste nokjes klem.
bij 3 tanden zul je serieus de flex moeten pakken,en ook je handremkabels en aandrijfassen zullen het zwaar krijgen.
(om over het negatief gaan staan van het achterwiel maar te zwijgen)

ff ter informatie,ik rij dagelijks met mijn 77'er pano (achter 1 buitentand verlaagd),
en 1x in de 2 á 3 jaar gaat er weer een setje homokineten naar god :frown:

Titi-Stengeleir
30-03-2005, 08:48
één buitentand is (afhankelijk van het soort torsiestaaf) tussen de 7 en 9cm verlaging.
bij 2 buitentanden hangt je bus achter al tegen de eindstoppen aan,en zit je springplate op de bovenste nokjes klem.
bij 3 tanden zul je serieus de flex moeten pakken,en ook je handremkabels en aandrijfassen zullen het zwaar krijgen.
(om over het negatief gaan staan van het achterwiel maar te zwijgen)

ff ter informatie,ik rij dagelijks met mijn 77'er pano (achter 1 buitentand verlaagd),
en 1x in de 2 á 3 jaar gaat er weer een setje homokineten naar god :frown:

Weet ik, ben met iemand bezig om de aandrijfassen in te korten... :eek: :eek:
Wat de 3 tanden betreft, eindstoppen heb ik niet meer en om de aandrijfassen vrij spel te kunnen geven heb ik een halve cirkel uit het chasis moeten slijpen en daar een halve buis ingelast...
Hieruit is dus duidelijk op te maken dat ik hiermee nt dagelijks ga rijden.. :D :D :D

Adriaan
30-03-2005, 09:40
Ik blijf erbij,

http://www.devolkstuin.nl/tuin/uploads/RTEmagicC_witlof.jpg.jpg

Niets dan Lof over deze bus! :tongue:

Rico
30-03-2005, 09:54
Weet ik, ben met iemand bezig om de aandrijfassen in te korten... :eek: :eek:
Wat de 3 tanden betreft, eindstoppen heb ik niet meer en om de aandrijfassen vrij spel te kunnen geven heb ik een halve cirkel uit het chasis moeten slijpen en daar een halve buis ingelast...
Hieruit is dus duidelijk op te maken dat ik hiermee nt dagelijks ga rijden.. :D :D :D

oef oef oef, mijn vraag is bijna: kan je er ooit nog mee rijden?
hoe zit het met apk? gaat dat ooit nog lukken?

Titi-Stengeleir
30-03-2005, 10:22
oef oef oef, mijn vraag is bijna: kan je er ooit nog mee rijden?
hoe zit het met apk? gaat dat ooit nog lukken?

Zeker en vast dat hij gaat rijden...zo maar dom zijn anders hé :confused:
APK?!! In België kan je een éénmalige oldtimerkeuring laten uitvoeren en dan is alles ok...
;)

krukab
30-03-2005, 10:37
In België kan je een éénmalige oldtimerkeuring laten uitvoeren en dan is alles ok...

Das waar ook ... één Europa (http://www.rivm.nl/vtv/object_binary/o1006.gif) of niet,ieder land kent nog steeds z'n eigenaardigheden wat betreft voertuigkeuringen :frown:

Wel "leuk" om te zien dat je je bus -á la KCW (http://www.kustomcoachwerks.com)- zo laag kunt krijgen,en dat "driveability" niet op de 1e plaats komt ;)

Titi-Stengeleir
30-03-2005, 11:15
Das waar ook ... één Europa (http://www.rivm.nl/vtv/object_binary/o1006.gif) of niet,ieder land kent nog steeds z'n eigenaardigheden wat betreft voertuigkeuringen :frown:

Wel "leuk" om te zien dat je je bus -á la KCW (http://www.kustomcoachwerks.com)- zo laag kunt krijgen,en dat "driveability" niet op de 1e plaats komt ;)

Tis de bedoeling om is op te vallen en een promobus te maken voor Retro en VWMania... :cool: :cool:
Dus ja, mooi uithangbord, niet??! :p

Titi-Stengeleir
30-03-2005, 19:31
Respect!!!! :biggrin:

Ik dacht wel eens gehoort te hebben dat als je achterkant 1 tand laat zakken dat hij dan ongeveer 10 cm zakt, maar dat zal dan wel niet helemaal waar zijn, anders zou jou bus 30 cmmlager hangen vanachteren :biggrin:

Ben benieuwd hoe het eruit ziet met die spindles!!!

Zoals daarstraks gezegd: de foto VOOR:
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=13655&mode=normal

vwcrewcab
30-03-2005, 21:19
Ooooh, dat is een bijna te verwaarlozen verschill ;) :biggrin:

Super vet hoor :cool:

lowrider
30-03-2005, 22:03
Gaaf man !! :cool: :cool: :cool: . Hoe spuit je zoiets nou ? Dat doffe ?Is dat speciale lak of doe je er geen blanke lak over ?


Als je nu spindles monteerd dan loopt ie wel aan dank ik

Rico
31-03-2005, 08:22
Zoals daarstraks gezegd: de foto VOOR:
http://www.volksforum.com/gallery/wm.php?pid=13655&mode=normal

ziet er goed uit, lekker hoog (zoals het hoort) :) :) :) :)

je kent mijn mening, ik hou er nu over op

succes met je bus!

Titi-Stengeleir
31-03-2005, 08:32
Gaaf man !! :cool: :cool: :cool: . Hoe spuit je zoiets nou ? Dat doffe ?Is dat speciale lak of doe je er geen blanke lak over ?


Als je nu spindles monteerd dan loopt ie wel aan dank ik

Gewone lak met Mat Vernis van Sikkens, kostelijke zaak... :cool: :p

Titi-Stengeleir
31-03-2005, 08:48
ziet er goed uit, lekker hoog (zoals het hoort) :) :) :) :)

je kent mijn mening, ik hou er nu over op

succes met je bus!

Als de t1 af is zal jij misschien niets dan lof spreken erover en een ander niet, maar kritiek moet er zijn he man... :wink: :wink: :wink:

Voor ieder wat wils... :p :p

duvelke*
31-03-2005, 21:55
Joa, da is woaaa !!! :p

Rico
01-04-2005, 07:47
Als de t1 af is zal jij misschien niets dan lof spreken erover en een ander niet, maar kritiek moet er zijn he man... :wink: :wink: :wink:

Voor ieder wat wils... :p :p

inderdaad!

vwcrewcab
01-04-2005, 09:20
Gewone lak met Mat Vernis van Sikkens, kostelijke zaak... :cool: :p


Ik dacht dat hij gewoon in primer gespoten was :redface: :rolleyes: