PDA

View Full Version : overspuiten


kammetje
28-03-2005, 21:29
Omdat ik mijn spatborden heb vervangen, wil ik de auto in zijn geheel laten overspuiten. De kleur was grenada rot maar dan dof! En bijspuiten gaat niet echt.
Hoe kan ik de auto het beste spuitklaar maken?
De bestaande lak opschuren met welk schuurpapier. Of wel wat is de goede manier?

Oh ja heeft er iemand misschien nog een goede gebruikte passagiersdeur voor mijn 1967-er fastback? Want in deze zit een duidelijke knik:(

jeroen

Tiki Madness
29-03-2005, 16:14
laten doen als je d'r geen kaas van gegeten hebt.voorbereiding bepaalt voor 90 procent het eind resultaat.

groete MIchael

kammetje
29-03-2005, 17:56
laten doen als je d'r geen kaas van gegeten hebt.voorbereiding bepaalt voor 90 procent het eind resultaat.

groete MIchael

Ik kan toch gewoon mijn bestaande lak opschuren of niet soms?
Ik ga er echt niet in 2 uurtje over de auto heen.....


Dus graag een antwoord :)

VolkswagenRacing
29-03-2005, 19:00
80 (grove beschadigingen) daarna 120/220/400
De rest scotchen met 800.

Maar idd, geen verstand van laat het lekker doen.
Ook al lijkt het zo netjes na de aflak zie je alles.

kammetje
29-03-2005, 21:52
kwanta kosta, het geheel spuiten en voorbereidende werk?
Juist niet te beantwoorden. Het moet low budget blijven. Gespoten wordt de auto voor 400 euro.

Ik weet wel dat je gewoon heel heel goed moet schuren en niet rap ff die ato spuitklaar maken. Dat is me allemaal heel erg duidelijk. De auto heeft geen deuken en heeft geen bijgeplamuurde plekken enkel de lak is daf en dat is er na een polijst beurtje ook niet veel beter op.

Kortom meer advies is altijd welkom:)

jeroen

xxxmarcelxxx
30-03-2005, 05:42
de lak is daf????
kan je bij de spuiter geen matriaal krijgen???

the hanz
30-03-2005, 06:25
daf is rood toch....of had je ook dafjes in andere kleuren... :biggrin: :D

kammetje
30-03-2005, 11:34
daf kleur...... uh nee dof dus....

xxxmarcelxxx
30-03-2005, 17:33
dit loopt uit de hond hahahahaha

kammetje
30-03-2005, 21:29
klopt maar nog steeds geen antwoord ;) hahaha

VolkswagenRacing
30-03-2005, 21:52
80 (grove beschadigingen) daarna 120/220/400
De rest scotchen met 800.

Maar idd, geen verstand van laat het lekker doen.
Ook al lijkt het zo netjes na de aflak zie je alles.

Wat wil je nog meer weten?

Blanke delen in de primer. Daarna een laagje filler. Dan opnieuw 800/1000 scotchen. Maar dit kan je toch beter bij de spuiter laten doen.

(bij ons word geen eigen geschuurd werk aan genomen, als het spuitwerk er daarna niet uitziet is het slechte reclame voor me werkgever ook al is het niet zijn schuld)

the hanz
31-03-2005, 15:27
klopt maar nog steeds geen antwoord ;) hahaha

ik kan me alleen maar aansluiten bij de rest van de adviezen, laten doen als je het nooit gedaan hebt anders is het zelfs zonde van de paar hondert euro die je aan het spuiten besteed, kan je hem beter met de roller doen heb je hetzelfde resultaat....

Henny
31-03-2005, 19:17
gewoon een grindtegel nemen en een pot verf en een rolletje word harstikke mooi ;)

kammetje
02-04-2005, 09:39
ik volg de adviezen van jullie op! Vandaag komt een FOCWa spuiter kijken. Ik wil inderdaad alleen goede lak. Als je van de zijkant op het lakwerk kijkt mag er apsoluut geen vertekeningen zijn. Zelf bij nieuwe auto's zie je dat!
Maar volgens mij heeft dat ook te maken met het polijsten na afloop toch?

kammetje
09-04-2005, 07:25
Ik heb een deal gemaakt met een spuiter, hij doet alles bewerken en spuiten alleen nu volgende vraag:
- moet je de spatborden los spuiten? Als je de spatborden los spuit dan spuit je waarschijnlijk de rubbers niet mee. De auto is grenada rot (originele kleur), rubbers zijn ook te krijgen in een rode kleur, maar is dat dezelfde kleur als het grenada rot van de VW? Kortom is het het mooist om de rubbers mee te spuiten zodat ze exact de zelfde kleur hebben of maar hopen dat de kleur van de rubbers nagenoeg gelijkis. De rubbers heb ik nog niet!!!!!! Dus als iemand nog rubbers weet, gaarne een berichtje :)

jeroen

the hanz
10-04-2005, 13:30
rubbers in kleur zul je niet vinden of voor erg veel geld, de orginele rubbers er heel tussen uit halen en stuk voor stuk met veel geduld schoonmaken en bij het monteren met een hetelucht fohn soepel maken en er weer tussen doen, althans zo is het bij mij gegaan en redelijk gelukt of bij isp west een set zwarte repro rubbers bestellen....
volgens mij weinig andere opties of hard zoeken veel geduld en geluk hebben
succes

kammetje
10-04-2005, 21:12
thanx hans!! Ik weet wat me te doen staat!! Voorzichtig zijn en goed rondkijken.