PDA

View Full Version : Dunne/dikke poten?


Misha
01-12-2011, 20:49
Is er een bepaalde overgangsperiode ofzo geweest over deze kwestie? Ik had even gezocht namelijk..
op cleaned kwam ik wat tegen en daar las ik dat het allemaal door elkaar is en niet echt een logica in
zit kwa bouwjaren/motoren. In eerste instantie las ik dat de 1.9tdi's altijd dunne poten hebben maar
daar reageerde weer mensen op die bv een Golf V tdi 90pk hadden met dikke poten.

Iemand enig idee?

VeeDubber
01-12-2011, 21:36
Het zijn voornamelijk de 1.9 TDI-tjes, maar overal wordt gezegd dat je er niet op kunt vertrouwen. Heeft ook weer met sportvering te maken e.d. Maar in the end is het niet moeilijk, stuur even maximaal indraaien en onder de auto liggen met een schuifmaatje om de poot. Dan weet je het zeker in 1 minuut werk!

Misha
01-12-2011, 21:46
Het zijn voornamelijk de 1.9 TDI-tjes, maar overal wordt gezegd dat je er niet op kunt vertrouwen. Heeft ook weer met sportvering te maken e.d. Maar in the end is het niet moeilijk, stuur even maximaal indraaien en onder de auto liggen met een schuifmaatje om de poot. Dan weet je het zeker in 1 minuut werk!Dat idee had ik inderdaad ook al, maar goed .. liever lui dan moe :)
Ik zal van het weekend wel eens even een kijkje nemen.. thanks Hans!

b_elev
02-12-2011, 15:20
ik heb een 1.9tdi met idd 50mm poten ipv de 55mm die de meeste hebben

golf 3 poten zijn 95% hetzelfde wat schroefset betrefd

mvg brian

J-9A-N
02-12-2011, 15:29
ik heb een 1.9tdi met idd 50mm poten ipv de 55mm die de meeste hebben

golf 3 poten zijn 95% hetzelfde wat schroefset betrefd

mvg brian

Golf 3 poten is een heel ander systeem dan de golf 5 . :rolleyes:

Misha
02-12-2011, 16:22
Ja .. ik weet ook niet waar je mk3 vandaan tovert, 't staat niet voor niks in de V/VI sectie.
Maar tot op heden ondervond ik dat de meeste 1.9tdi's juist de dunne poten hebben eigenlijk..

Ik ga morgen is even kijken.. lijkt me het verstandigst.

Misha
03-12-2011, 16:22
't zijn dus de dunne poten 50mm :)

b_elev
04-12-2011, 21:52
had het er idd gister met een vriend van me over en zei ook dat dat niet kon

nou goed bij hottuning op essen zeiden ze dat zo en ging er dus gwoon vanuit

maar die lullen dus ook gewoon uit hun nek :shake: