PDA

View Full Version : Ruiten monteren


h6yes
02-12-2011, 08:29
Ik heb mijn golf gerold en de ruiten eruit gehaald. Nu had ik een barst in de voorruit dus kon de voorruit eruit ge''trapt'' worden. De zijruiten worden tevens vervangen. Nu is alleen mijn vraag, hoe monteer ik de ramen weer terug ?
Er is vast wel een trucje voor dat dit zonder veel moeite lukt.
Thanx. :thumbup:

de clown
02-12-2011, 10:28
Rubbers terug plaatsen, ruit erin drukken, iets van een touw tussen rubber en ruit,touw rondtrekken, een 2de persoon de ruit aandrukken, zo moet het gaan lukken.

Vooruit is volgens mij geplakt

J-9A-N
02-12-2011, 10:46
http://www.5min.com/Video/How-to-Install-Windows-in-Your-Classic-VW-Beetle-Bug-222179822

Zo dus!

En alleen bij de golf 2 G60 zit de voorruit geplakt.

Spierings
02-12-2011, 18:11
Rubbers terug plaatsen, ruit erin drukken, iets van een touw tussen rubber en ruit,touw rondtrekken, een 2de persoon de ruit aandrukken, zo moet het gaan lukken.

Vooruit is volgens mij geplakt
een dun stroomdraadje is hier beter geschikt voor, deze schuurt niet zo erg als touw dus trek je het rubber niet zo snel kapot ;)

rubber een beetje invetten wil ook helpen.

arjen
03-12-2011, 10:34
met een dun stroomdraadje in het rubber eventueel een beetje zeep aan het rubber doen glijdt het rubber er nog makkelijker overheen 1 iemand aan het draadje laten trekken en een ander voorzichtig tegen het rubber/raam laten duwen dan is het zo gebeurd

marnie
03-12-2011, 23:49
waslijn werkt ook goed