PDA

View Full Version : Kachelmotor golf 3---->type 2


de clown
12-12-2011, 16:10
kachelmotor van een Golf 3, is die hetzelfde als van een type2, aangezien hier op de sloop tig types 3 staan, maar geen enkele type 2, ja of die dingen zijn er al uitgesloopt.

De mijn blaast op alle 3 de standen dezelfde kracht, lekker voor als je ramen beslagen :screwy: :tongue:

B-ram
12-12-2011, 19:08
lijkt me niet dat het in de kachelmotor zit! Die doet het dus wel! Mss je relais of je knopje van de kachel niet helemaal jovel?

de clown
12-12-2011, 19:52
welk relais is dat dan, dit is me 3de kachelfrontje al, en ze deden het alle 3 op deze manier, daar zal het wel niet aan liggen..

de clown
13-12-2011, 17:42
Vandaag een aantal relais gehaald...18, 19, 99, 72, ook me achterruit verwarming doet het niet meer

joostvw
13-12-2011, 17:46
Lijkt mij in je kachelweerstand te zitten.

B-ram
13-12-2011, 21:11
maar dan de vraag die hij stelde...past die van een golf 3 in een golf 2? Daar heb ik nog 2 van een tdi van liggen namelijk!

Jetta MaNiA
14-12-2011, 07:22
Als je ze hebt liggen... probeer het dan?

Volgens mij past het zeker niet trouwens, compleet andere behuizing.
Bij een golf 2 is het puur een motor, bij golf 3 zit er nog een afdekkap omheen t.b.v. montage op de behuizing.

Madison
14-12-2011, 08:11
Ik heb ook een probleem...
bij mij doet de blower het helemaal niet meer,heb een tijdje alleen stand 3 gehad.
Weerstand is vervangen(nieuw)en de schakelaar ook vervangen,nog niks :shake:
Ik krijg wel gewoon warmte.
Ik blijf dit even volgen,volgens mij past die van de MK3 idd niet.
Ik merk wel dat onderdelen van de MK2 schaars worden!

mark89769
14-12-2011, 10:41
Ik heb ook een probleem...
bij mij doet de blower het helemaal niet meer,heb een tijdje alleen stand 3 gehad.
Weerstand is vervangen(nieuw)en de schakelaar ook vervangen,nog niks :shake:
Ik krijg wel gewoon warmte.
Ik blijf dit even volgen,volgens mij past die van de MK3 idd niet.
Ik merk wel dat onderdelen van de MK2 schaars worden!

Van ee MK3 past zeker weten niet in een Mk2!, Mijn blower deed het ook niet meer, gisteren eruit gehaald en met de hand gedraait, de blower zat vast... onderop de blower zit een soort clipje deze eraf halen kan je de fan heen en weer halen dan wat WD-40 er tussen heen en weer halen en hij loopt weer soepel althans bij mij dan er kwam ook een hoop vuil uit!

hummer
14-12-2011, 12:09
Ik heb ook een probleem...
bij mij doet de blower het helemaal niet meer,heb een tijdje alleen stand 3 gehad.
Weerstand is vervangen(nieuw)en de schakelaar ook vervangen,nog niks :shake:
Ik krijg wel gewoon warmte.
Ik blijf dit even volgen,volgens mij past die van de MK3 idd niet.
Ik merk wel dat onderdelen van de MK2 schaars worden!

Weerstand gaan vaak kapot door een zwaar lopende fan. Waarscijnlijk is de kachel motor overleden.

hummer
14-12-2011, 12:11
kachelmotor van een Golf 3, is die hetzelfde als van een type2, aangezien hier op de sloop tig types 3 staan, maar geen enkele type 2, ja of die dingen zijn er al uitgesloopt.

De mijn blaast op alle 3 de standen dezelfde kracht, lekker voor als je ramen beslagen :screwy: :tongue:

Hé Ray Ik heb er trouwens twee op reserve liggen. Je mag er 1 gratis halen ,alleen de motor niet de weerstand deze wil ik zelf op reserve houden.

de clown
14-12-2011, 15:51
Hé Ray Ik heb er trouwens twee op reserve liggen. Je mag er 1 gratis halen ,alleen de motor niet de weerstand deze wil ik zelf op reserve houden.
Zal morgen ff de motor bekijken, wat eraan scheelt, heb er ook weer een nieuw kachelfrontje inzitten,met dat blokje erachter, misschien dat het draaimechanisme kapot was..maar dit was ook niet het geval..

@Ome Be pb me je nummer ff door dan als je wil, mocht het tog de motor zijn, kan ik die van jou proberen :thumbup:

de clown
14-12-2011, 15:54
Van ee MK3 past zeker weten niet in een Mk2!, Mijn blower deed het ook niet meer, gisteren eruit gehaald en met de hand gedraait, de blower zat vast... onderop de blower zit een soort clipje deze eraf halen kan je de fan heen en weer halen dan wat WD-40 er tussen heen en weer halen en hij loopt weer soepel althans bij mij dan er kwam ook een hoop vuil uit!
Bij mij doet hij op stand 3, wat hij normaal op stand 2 zou moeten doen, stand 1 en 2 doet hij hetzelfde blazen, kachel word wel warm, maar op stand 3 duurt het tergend langzaam als de ruiten beslagen zijn :shake:

hummer
15-12-2011, 01:53
Zit er nog wel schuimrubber op de kleppen die in de kachel zitten?

Ik sta wel in het telefoonboek ik heb nog steeds het oude nummer

de clown
15-12-2011, 02:08
Zit er nog wel schuimrubber op de kleppen die in de kachel zitten?

Ik sta wel in het telefoonboek ik heb nog steeds het oude nummer

Oke, schuim heb ik alleens vervangen, heb ze dichtgeplakt, zoals de how to op dit forum

mark89769
15-12-2011, 10:12
Bij mij doet hij op stand 3, wat hij normaal op stand 2 zou moeten doen, stand 1 en 2 doet hij hetzelfde blazen, kachel word wel warm, maar op stand 3 duurt het tergend langzaam als de ruiten beslagen zijn :shake:

Dan is de weerstand verkeerd aangesloten op de motor.

de clown
15-12-2011, 15:15
heb de kachelmotor eruit gehaald, en blijkt dat hij het alleen op stand 1, en stand 3 doet, maar wel in de zelfde toeren?? :shake:

hummer
15-12-2011, 23:53
Hoog in toeren dan toch weerstand of het blokje onder het contactslot. Heb je misschien meer elektrische problemen bv ruitenwissers die raar doen

de clown
16-12-2011, 00:12
Hoog in toeren dan toch weerstand of het blokje onder het contactslot. Heb je misschien meer elektrische problemen bv ruitenwissers die raar doen
nee dat probleem heb ik allemaal niet, alleen me kachel en aanjager

hummer
16-12-2011, 11:37
Dat moet het de weerstand zijn volgens mij. Moet je de weerstand even meten. Zijn de contacten wel schoon.

de clown
16-12-2011, 15:58
Dat moet het de weerstand zijn volgens mij. Moet je de weerstand even meten. Zijn de contacten wel schoon.
contacten waren wat geoxideerd, heb ze ff ruw opgeschuurd, voor de rest is er niks raars te zien aan de weerstand, ruikt ook niet branderig ofzo

de clown
16-12-2011, 17:04
contacten waren wat geoxideerd, heb ze ff ruw opgeschuurd, voor de rest is er niks raars te zien aan de weerstand, ruikt ook niet branderig ofzo
net weer getest, en blijft weer op stand 1 en 3 blazen, stekkers wel omgewisseld, dit gaf wel beter resultaat, op de 3de stand blaast hij weer voluit, dus denk dat me weerstand weer doorgebrand is ofzo

hummer
16-12-2011, 19:25
Dan is het de weerstand moet haast wel.

golfd
17-12-2011, 12:46
Ik heb nog een hagelnieuwe weerstand in doosje liggen, pb maar bij interesse.

hummer
17-12-2011, 20:28
net weer getest, en blijft weer op stand 1 en 3 blazen, stekkers wel omgewisseld, dit gaf wel beter resultaat, op de 3de stand blaast hij weer voluit, dus denk dat me weerstand weer doorgebrand is ofzo

Ik heb nog 2 weerstanden liggen. Je mag wel even langskomen om te kijken of het daadwerkelijk de weerstand is die defect is. Voor dat je een andere koopt.

Vaak gaan de weerstanden kapot door een zwaar lopende kachelmotor dan moet je dat ook even uitsluiten