Vera-Exel
20-12-2011, 18:33
Wij hebben mijn golf afgelopen maanden omgebouwd naar een TDI.
Het rijdt heerlijk, alleen nu loop ik tegen een probleem aan en weet ff niet wat het precies kan zijn. Zijn al een aantal dingen geopperd, maar misschien dat iemand hier mij op weg kan helpen?
Als de auto koud is dan is ie niet in z'n 1 te krijgen, andere versnellingen gaan ook bitter slecht, maar het is nog enigzins te doen. Alleen het wordt steeds erger en vanavond uit mijn werk vandaan duurde het behoorlijk lang voordat ik normaal kon schakelen.
Ik moet de koppeling echt helemaal op de bodem duwen en dan nog wil het voorkomen dat ik zo'n "heerlijk" geluid krijg van ggggrrrr. Zeker naar z'n 3 is het 9 van de 10 keer raak.
Op een gegeven moment stond ik bij een stoplicht, had 'm in z'n 1 gekregen. Had de koppeling op de bodem en hij begon spontaan vooruit te rollen, terwijl ik al even echt stil stond.
Volgende opties zijn de revue gepasseerd: te weinig olie in de bak, koppeling niet goed ontlucht of drukgroep. Eerste 2 zijn vrij makkelijk op te lossen, nummer 3 wordt een groter karwei.
Iemand hier nog een idee wat dit zou kunnen zijn? Probleem is op dit moment dat we tot begin volgend jaar ook nog eens niet in de loods kunnen, dus laat 'm maar even staan en rij maar even met de Variant van mijn vriend naar mijn werk.
Het rijdt heerlijk, alleen nu loop ik tegen een probleem aan en weet ff niet wat het precies kan zijn. Zijn al een aantal dingen geopperd, maar misschien dat iemand hier mij op weg kan helpen?
Als de auto koud is dan is ie niet in z'n 1 te krijgen, andere versnellingen gaan ook bitter slecht, maar het is nog enigzins te doen. Alleen het wordt steeds erger en vanavond uit mijn werk vandaan duurde het behoorlijk lang voordat ik normaal kon schakelen.
Ik moet de koppeling echt helemaal op de bodem duwen en dan nog wil het voorkomen dat ik zo'n "heerlijk" geluid krijg van ggggrrrr. Zeker naar z'n 3 is het 9 van de 10 keer raak.
Op een gegeven moment stond ik bij een stoplicht, had 'm in z'n 1 gekregen. Had de koppeling op de bodem en hij begon spontaan vooruit te rollen, terwijl ik al even echt stil stond.
Volgende opties zijn de revue gepasseerd: te weinig olie in de bak, koppeling niet goed ontlucht of drukgroep. Eerste 2 zijn vrij makkelijk op te lossen, nummer 3 wordt een groter karwei.
Iemand hier nog een idee wat dit zou kunnen zijn? Probleem is op dit moment dat we tot begin volgend jaar ook nog eens niet in de loods kunnen, dus laat 'm maar even staan en rij maar even met de Variant van mijn vriend naar mijn werk.