PDA

View Full Version : schakelprobleem


Vera-Exel
20-12-2011, 18:33
Wij hebben mijn golf afgelopen maanden omgebouwd naar een TDI.
Het rijdt heerlijk, alleen nu loop ik tegen een probleem aan en weet ff niet wat het precies kan zijn. Zijn al een aantal dingen geopperd, maar misschien dat iemand hier mij op weg kan helpen?

Als de auto koud is dan is ie niet in z'n 1 te krijgen, andere versnellingen gaan ook bitter slecht, maar het is nog enigzins te doen. Alleen het wordt steeds erger en vanavond uit mijn werk vandaan duurde het behoorlijk lang voordat ik normaal kon schakelen.
Ik moet de koppeling echt helemaal op de bodem duwen en dan nog wil het voorkomen dat ik zo'n "heerlijk" geluid krijg van ggggrrrr. Zeker naar z'n 3 is het 9 van de 10 keer raak.
Op een gegeven moment stond ik bij een stoplicht, had 'm in z'n 1 gekregen. Had de koppeling op de bodem en hij begon spontaan vooruit te rollen, terwijl ik al even echt stil stond.
Volgende opties zijn de revue gepasseerd: te weinig olie in de bak, koppeling niet goed ontlucht of drukgroep. Eerste 2 zijn vrij makkelijk op te lossen, nummer 3 wordt een groter karwei.

Iemand hier nog een idee wat dit zou kunnen zijn? Probleem is op dit moment dat we tot begin volgend jaar ook nog eens niet in de loods kunnen, dus laat 'm maar even staan en rij maar even met de Variant van mijn vriend naar mijn werk.

Rallye
20-12-2011, 20:40
Heb je wel de olie al gecontroleerd dan ?
Verversen kan ook nooit kwaad.
Ook over je koppeling zou ik onder druk ontluchten zodat je daar zeker van bent.

Deze dingen had je zelf dus al opgegeven dus eerst controleren ;)

Vera-Exel
21-12-2011, 19:35
thnx, ja we gaan vrijdag ff kijken dan ben ik om 14:30 klaar. Ik werk morgen van 8 tot 16:30 dus eer ik thuis ben is het donker :mad: Gelukkig is vriendje vrij morgen en vrijdag, dus kan ik de III variant meenemen

gooigolf
21-12-2011, 20:57
hallo ..

ik zou het systeem goed ondluchten ,,
denk dat hij niet ver genoeg gaat ..
vrgr gooigolf ..

Vera-Exel
21-12-2011, 21:00
hallo ..

ik zou het systeem goed ondluchten ,,
denk dat hij niet ver genoeg gaat ..
vrgr gooigolf ..

nou ik stapte vandaag in mijn golf, had in die van mijn vriend gereden en toen had ik zoiets van huh waar is mijn koppeling nou? Die ligt wel heel erg diep, maarja je went aan je auto en je merkt het zelf niet meer. Totdat je in een andere hebt gereden en dan merk je pas hoe anders het bij je eigen auto is

gooigolf
21-12-2011, 21:34
nou ik stapte vandaag in mijn golf, had in die van mijn vriend gereden en toen had ik zoiets van huh waar is mijn koppeling nou? Die ligt wel heel erg diep, maarja je went aan je auto en je merkt het zelf niet meer. Totdat je in een andere hebt gereden en dan merk je pas hoe anders het bij je eigen auto is

hallo ...

idd denk puur lucht in je systeem ..
even ondluchten en je kunt weer toeren ..
heb zelfde gehad .. met tdi ombouw .. rijd weer als speer ..
even die op schutbord. zal boosdoender wel zijn succes
vrgr gooigolf . :thumbup:

Vera-Exel
22-12-2011, 21:13
kon het niet laten toen ik vanmiddag thuis kwam, met zaklamp nippeltje gezocht om te ontluchten. Vriend voet op de koppeling en toen kwam er dus idd lucht uit. Nog 2 keer herhaald, toen kwam er olie mee. Testen en hij gaat weer als een mes door de warme boter :thumbup:

gooigolf
22-12-2011, 21:15
zo hoord het hahah ,,

succes maar weer ..
vrgr gooigolf ..

Vera-Exel
22-12-2011, 21:16
thnx, morgen weer lekker met me eigen IItje naar mijn werk

gooigolf
22-12-2011, 21:18
thnx, morgen weer lekker met me eigen IItje naar mijn werk
idd ,, das lekker toeren ,, weinig gewicht :)
veel vermogen :thumbup:

vrgr gooigolf ..