PDA

View Full Version : Mijn Caddy1 Frituurolie Project


Caddy-Daddy
28-01-2004, 06:40
Tjek maar http://www.vwcaddyforum.nl/forum/index.php?board=27;action=display;threadid=159

Split52
28-01-2004, 14:00
Wat is de bedoeling van al die ombouwerij? Ga je op frietuurolie rijden?
Ik heb 2 jaar geleden ook zo'n 20.000 km op slaolie gereden en ging prima gewoon met de standaard motor...

Zijn de regels al wat versoepeld wat betreft het rijden op frietuur/slaolie?

Michel

Caddy-Daddy
28-01-2004, 23:36
Ja ik ga op Plantaardige olie rijden. De motor loopt al op plantaardige olie,heb helaas nog een probleempje met mijn bak dus die moet er weer onderuit.De bedoeling is om op afval plantaardigeolie te rijden.Dit is gratis op te halen bij elke friettent..die hebben een gemiddelde overschot van 150liter per week. Dit dan filteren en rijden maar...Dus gratis rijden...

Zestienkleppen
29-01-2004, 11:59
Man wat zal daar een meur uitkomen...maar wel leuk om te proberen en ook nog eens erg goedkoop dus. Lachen dat je bij jou 'tankstation' ook meteen van alles te happen hebt!

Split52
29-01-2004, 15:13
Man wat zal daar een meur uitkomen...

Inderdaad, je krijgt echt zo'n patatlucht achter je aan, daarom is het opzich ook makkelijk voor de douane om je te betrappen.... Het is volgens mij nog altijd strafbaar om op accijnsloze brandstof te rijden. Die bus staat inmiddels al weer een tijdje stil, maar heet nog altijd de frietbus. Is erg leuk als je bij de Aldi om 60 liter slaolie komt vragen... alleen daarom zou je al op dat spul gaan rijden! :-)

FMA
29-01-2004, 15:15
:shock: rijden op frituurolie?? :shock:
ok ik kom uit belgie maar dit is echt het eerste wat ik ervan hoor :shock:
je vervangt dus benzine door frituurolie??

Martijn
29-01-2004, 15:18
Nee de diesel, benzine kan dit niet. De motor moet er wel voor worden aangepast en je kunt er ook niet zomaar alles ingooien. Zag het ook laatste op TV, ging een vrouwje slaolie kopen, in de tank ermee en wegrijden maar :)

Marco
29-01-2004, 20:35
Voor optimaal gebruik zul je wel ergens een verwarmingselementje in of om je leiding naar je pomp moeten maken. Die olie is nogal dik, dus niet echt prettig voor de pomp en de injectoren ed. Maar als je het dus voor verwarmd moet het een stuk beter gaan

aldo
30-01-2004, 00:08
:shock: rijden op frituurolie?? :shock:
ok ik kom uit belgie maar dit is echt het eerste wat ik ervan hoor :shock:
je vervangt dus benzine door frituurolie??


Dit is ook de eerste keer dat ik er van hoor :?
Denk niet dat dit in Belgiƫ rondrijd, en hier hebben we zoveel frietkotjes :D

Caddy-Daddy
30-01-2004, 03:51
Dit is wat de RDW ervan zei

Inzake de RDW;
zolang uw voertuig blijft voldoen aan het besluit luchtverontreiniging, kortom
uw emissies zijn in orde (bijv. TNO rapport), is er niets aan de hand.

Inzake fiscaliteit (douane/belastingdienst);
verzoek om hierover even te bellen met de douane. Het telefoonnummer is
0800-0143.

Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

De belastingdienst gebeld en die gaven aan dat het gewoon is toegestaan..

Caddy-Daddy
04-02-2004, 09:13
Kleine Update

De Caddy loopt en rijdt op 100% plantaardige olie zonder problemen.Ik ben gister ff wezen tanken bij de Liddl.Zonnebloemolie in de aanbieding voor 0.65ct de liter.Je had de gezichten van de mensen moeten zien toen ik ff 60 liter afrekende bij de Kassa. :D ff 60 Liter getankt voor 39 euro.. Tsja ....

Christiaan
04-02-2004, 09:24
whahahaha!!! Goed bezig man!

Zestienkleppen
04-02-2004, 10:46
Geweldig! Wanneer ga je de olie van de frietboer gebruiken?? Dat zal misschien wel wat onders lopen...of maakt dat geen reet uit?

Zestienkleppen
04-02-2004, 10:47
Oh ja, je moet wel foto's van dat soort lachwekkende momenten nemen...