PDA

View Full Version : 1.6 TD (JR) start maar blijft niet draaien


Mad Max
24-01-2012, 21:46
Zoals de titel al zegt, zie filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=eA_rk1KFy34

Hij heeft een tijd stil gestaan en ik heb het filter vervangen en vol gegooid met diesel maar ik weet niet zeker of hij dan goed ontlucht is. Hij start elke keer zoals in het filmpje.

Ik zou zelf denken dat als ie elke keer start dat hij ook diesel aan kan zuigen... Ik ben nog helemaal nieuw met diesels, wie kan me helpen? :)

MartijnCR
24-01-2012, 23:38
Als je dieselfilter verv. En je vult em niet start hij en valt na ong. 10sec uit daarna start je door tot de motor weer loopt dus dat lijkt mij niet het probleem.
Probeer ook eens met choke aan of maakt dat geen verschil?
Gasgeven maakt dat nog uit?

Mad Max
25-01-2012, 10:12
Choke aan/uit of gas geven maakt geen verschil, het is gewoon elke keer hetzelfde.
Ik heb een vacuumpomp besteld (om vanuit de retourleiding het systeem vol te trekken) en ik ga de retourleidinkjes vervangen want die zijn aardig rot.

Binnenkort meer!

mark89769
25-01-2012, 14:47
dieseltje ontluchten door 4de dieselleiding ff los te halen op de verstuiver (sleutel 17) en te starten dan issi zo ontlucht. maar door een lange tijd stilstaan kan de dieselpomp defect zijn!

Mad Max
25-01-2012, 16:05
Ok dat zal ik even proberen, maar welke is de 4e? Dichtsbij de distributieriem of juist die het verste er vanaf zit. :tongue:

DHeitkonig
25-01-2012, 16:13
Wij Europeanen tellen van links naar rechts toch :P

Maar dus even serieus....
Links is 1
Rechts is 4

mark89769
25-01-2012, 16:32
Wij Europeanen tellen van links naar rechts toch :P

Maar dus even serieus....
Links is 1
Rechts is 4

Wat is links en wat is rechts haha :D Maar degene het verst van de distributiezijde af ;)

Rientjes
25-01-2012, 17:18
je moet die aan de versnellingsbak kant hebben.
Ik heb er zon lucht balgje tussen gezet dan kun je hem met de hand ontluchten.