PDA

View Full Version : radiator


fcapri
09-02-2012, 20:15
welke types radiator kunnen gebruikt worden in een golf 2 1.6D? de mijne is namelijk gesneuveld en op internet vind ik enkel nog golf 3 radiatoren voor diesels of benzineversies van golf 2 (dewelke kleiner zijn)

Rallye
09-02-2012, 22:16
Ik heb er nog wel eentje van een Corrado G60 die past ook wel.
By the way het is "Radiateur"
Een Radiator zit in huis maar niet in auto's ;)

roy-mk1
09-02-2012, 22:18
http://link.marktplaats.nl/517966979

Heb er op dit moment geen meer op voorraad, bestelling is gedaan.
Mocht het niet direct nodig zijn.

Spierings
09-02-2012, 22:34
Gewoon naar een automaterialenzaak toe gaan en een nieuwe bestellen.
Gewoon een a-merk pakken, die zijn ook niet zo duur en een stuk beter als die goedkopere rommel.

golf mkII 16v
11-02-2012, 16:19
Golf3 past niet,bevesteging en je mist dan het dunne slangetje naar het expansievat
Je hebt een 1.8 voor onderdelen,pak daar de radiateur uit[koeld net zo goed bij een 1.6D]

fcapri
12-02-2012, 09:14
die 1.8 zijn radiator past niet van vorm :D
t mijne is een rechte
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/golf/sloper/640/100_9766.jpg

had een aantal verkopers gemaild op 2dehands die mk3 radiatoren hadden, de ene zegt dat het niet past, de andere wel.
ik rij nu al een week zonder water rond. voor ik thuis vertrek giet ik er water in, als ik dan aan de radiator kijk zie ik het zo al druppen. tegen dat ik de straat op ben heb ik een plas op de oprit en 1 waterspoor richting auto.
de zaterdag de hele zooi er eens uit gehaald (bij diesels zit die accu ferm in de weg), accu eruit, radiator eruit, fan eraf ...
radiator ff binnen gehaald, zie niet direct een probleem, de 2 slangen afgedopt en op de 2de eens beginnen blazen, hoor ik gesis aan de andere kant (waar dat de schakelaar zit van de fan), ff vriendin laten kijken waar het gat zit, krijg geen gesis meer, dan maar water met afwasmiddel erin, krijg nergens blaasjes :confused:

dan maar alle leidingen gaan nakijken, geen probleem. aan de radiatorsteun te zien lekt de radiator onder de accu (helemaal nat daar en door het vriesweer verdampt het niet).

dan maar radiator terug gemonteerd maar zonder accu en zonde grille de auto warm gereden, k heb geen lek meer. normaal ben ik op een 10km men water kwijt uit dat reservoir, nu heb ik ongeveer 100km gedaan, heb geen waterlek meer, soms wel damp die van de radiator omhoog komt (dit vind ik dan wel raar, damp = water)

heb nu een goedkope radiator gekocht bij de automateriaalzaak en ga daar eerst mee testen (31€ voor de dieselversie)

golf mkII 16v
12-02-2012, 14:13
Wat ik al vertelde van de MK3 radiateur is dat je de aansluiting van het kleine slangetje naar het expansievat mist op een MK3 radiateur
De meeste radiateurs van de MK2 lekken bovenop bij het bevestegingbeugeltje[scheuren door trilling en spannig]