PDA

View Full Version : US GTI achterlichten


Wezel
15-02-2012, 08:46
Heb er bij mij US gti achterlichten inzitten, maar heb nu dus vanzelfsprekend witte knipperlichten achter.
Kan iemand mij vertellen wat voor lampjes daar inzitten en of hier ook oranje voor te krijgen zijn?

Wezel
15-02-2012, 14:29
Niemand?

LRR
15-02-2012, 15:24
Ik zou even de lamp loshalen en kijken wel type lampje erin zit en daar dan oranje voor halen.
Waarschijnlijk zit er een 12v/21w in.

Wezel
16-02-2012, 15:33
Ben naar de autoshop gegaan en die hebben het opgezocht. 12/21w inderdaad.
Toen de verkoper ze gaf twijfelde ik echter, want in mijn gedachte zagen ze er anders uit. Thuisgekomen de boel gedemonteerd en inderdaad..... volstrekt andere lamp. Er staat H6w bij. Dus ik die autoshop opgebeld maar die verklaarden me zowat voor gek. Dat was blijkbaar een erg afwijkende lamp..... Nu ging ik aan mezelf twijfelen aangezien een golf 5 nou niet echt een exotische wagen is.....

Vervolgens weer nagekeken maar het klopt echt ! Dus ik een andere autoshop gebeld waar ik wel vaker kom en ook die verklaarde me zowat voor gek.... Een halogeenlamp achter meneer???? ehm.... ja.....

Let wel, dit is gewoon de module (zwarte deel) wat al in de auto zat, ik heb voor het gemak alleen de kap gewisselt. Nu heb ik ook eens gekken op die zwarte delen die van de US lampen afkomen, maar ook daar staat doodleuk H6w op......

Wie kan mij hier mee helpen/dit verklaren ?????

Martyn
16-02-2012, 18:43
Dat klopt, en dat komt omdat ze in de usa niet het middelste ronde glas gebruiken als knipperlicht...
In de us worde de buitense halve maan als knipper licht en remlicht gebruikt.
Bij de euro lichten is het wel dat middelste rondje omdat hier er oranje glas in zit.

Ik denk dat jij zelf geen us golf 5 hebt ? Maar wel de lichten er zo in gestoken ?
Dat kan dus niet dat moet omgecodeerd worden.
Waarom coderen ? Jou auto gebruikt nu het middelste rondje als knipperlicht ;)

Hier, zo zou het moeten werken: http://www.youtube.com/watch?v=ezIEH1KSzD4

Wezel
17-02-2012, 08:54
Dat klopt ?? Graag even mijn bericht goed lezen voordat je reageert.

Ik hoef niks om te coderen omdat ik simpelweg het zwarte deel waar de lampjes inzitten overzet op de US kappen. Daardoor moet ik alleen het originele witte lampje vervangen door een oranje. That's all ;)

Echter stuitte ik dus op het "probleem" dat het originele witte lampje een H6W is. En volgens alle autoshops is dat "niet mogelijk" en hoort er een normaal asymetrisch bolletje in te zitten. Nou dat is dus niet het geval. In mijn standaard Golf 5 achterlichten zit er een H6w voor het knipperlicht.
En als ik kijk op de zwarte delen die op de US lampen zaten, dan moet daar ook een H6w lampje in. Oftwel, qua soort lampen zijn ze exact hetzelfde.... :screwy:

Martyn
18-02-2012, 13:51
Goed lezen ? Ik leg alleen maar aan je uit waarom je nu een wit knipperlicht hebt haha

Maar goed, dat lampje is correct ja, of je die in orangje kan krijgen weet ik niet zo zeker.

Maar waarom us achterlichten monteren en ze niet op de us manier laten werken ?

Wezel
06-03-2012, 12:02
Goed lezen ? Ik leg alleen maar aan je uit waarom je nu een wit knipperlicht hebt haha

Maar goed, dat lampje is correct ja, of je die in orangje kan krijgen weet ik niet zo zeker.

Maar waarom us achterlichten monteren en ze niet op de us manier laten werken ?

Dan moeten ze omgecodeerd worden. De vraag is alleen hoe.
Daarom wou ik de originele zwarte kappen aan de achterkant erop zetten.
Dan heb je de knipperlichten op dezelfde plek zitten, alleen heb je dan witte lensen (en dus oranje lampjes nodig). Echter toen kwam ik er dus achter dat mijn originele zwarte kappen anders zijn en dat er dus H6W in zit..... oftewel, daar is geen oranje exemplaar voor te vinden..... dat was dus het probleem (waarbij ik me dus afvroeg hoe het zou kunnen dat er bij mij H6w in de originele zit).

vwjopie
06-03-2012, 12:20
blankelak met oranje verf mengen en hem daar even in dompelen.
doe ik wel vaker als ik rode of oranje lampen nodig heb die er niet zijn.

en misschien langs een bromfiets zaak een oranje hoesje voor om de bol halen als die maat er is natuurlijk.

Martyn
06-03-2012, 14:33
Dan moeten ze omgecodeerd worden. De vraag is alleen hoe.
Daarom wou ik de originele zwarte kappen aan de achterkant erop zetten.
Dan heb je de knipperlichten op dezelfde plek zitten, alleen heb je dan witte lensen (en dus oranje lampjes nodig). Echter toen kwam ik er dus achter dat mijn originele zwarte kappen anders zijn en dat er dus H6W in zit..... oftewel, daar is geen oranje exemplaar voor te vinden..... dat was dus het probleem (waarbij ik me dus afvroeg hoe het zou kunnen dat er bij mij H6w in de originele zit).

Omcoderen kan met vagcom bijvoorbeeld.

En zoals hierboven staat de makkelijkste oplossing voor jou aangezien je ze nog op de euro manier wil laten werken is het lampje verven...

Maar wat is dan de meerwaarde van de us lichten als ze niet op de us manier werken ?

Wezel
10-03-2012, 09:52
Omcoderen kan met vagcom bijvoorbeeld.

En zoals hierboven staat de makkelijkste oplossing voor jou aangezien je ze nog op de euro manier wil laten werken is het lampje verven...

Maar wat is dan de meerwaarde van de us lichten als ze niet op de us manier werken ?

Daar heb je een punt. Het enige wat dan anders is, is dat er geen oranje lenzen zichtbaar zijn, maar dat ziet alleen "de kenner".

Denk dat ik ze toch maar laat omcoderen, is het probleem gelijk opgelost en heb ik ook gelijk de sidemarkers. ;)

Martyn
10-03-2012, 15:56
Ja precies zou ik ook doen die sidemarkers staan echt heel nice ;)

Wezel
12-03-2012, 20:25
Zou dat problemen opleveren bij de keuring?

Martyn
12-03-2012, 20:58
Nee, Knipperlichten achter mogen Orangje of rood zijn en Sidemarkers zijn toegestaan.

Niet wit. ;)