PDA

View Full Version : Tikkend geluid km teller dashboard Golf2-Jetta


henkwassenaar
15-02-2012, 10:51
Tikkend geluid km teller dashboard Golf2-Jetta


Bij deze is sinds kort mijn temp meter links blijven hangen, en komt deze bijna niet meer omhoog. (dit kan eventueel de zwarte temp. sensor zijn denk ik)

Ook is er sinds enkele weken een vreemd irriterend tikkend geluid wat bij de teller klok wegkomt.

In het begin was het heel kort en zacht, en begint de laatste tijd elke keer steeds langer en luider te worden. Na mate wordt het geluid tijdens het rijden wel iets minder.

De KM-teller werkt wel gewoon goed.


1: Heeft de temp. meter hier ook iets mee te maken dat hij het niet doet, of moet gewoon de temp. sensor worden vervangen?

2: Kan het zijn dat de km-teller het begeeft en opzoek moet naar een andere?


Alvast bedankt..............................

Matheo
15-02-2012, 11:04
Ik heb exact hetzelfde probleem. Begon tijdens de strenge vorst ineens. Bij mij klinkt het alsof het wormwieltje/radertje van de km-kabel achter de teller doorschiet (km teller functioneerd naar behoren). Ik ben benieuwd naar de ervaring van anderen, zal denk ik in de km teller kabel óf in de unit zelf zitten dan. Ik weet niet wat er doorgaans als eerst kapot gaat.

Temp meter komt af en toe wel richting bedrijfstemperatuur bij mij, dus ik dacht inderdaad ook aan de sensor en/of de verbinding daarmee.

sinan
15-02-2012, 12:11
had ik ook op de kmteller en bleek dat mijn kabel niet meer 100% erin zat
dus terug goed ingestoken en geluid was weg

henkwassenaar
15-02-2012, 18:07
Heb vanmiddag de tellerklok even gedemonteerd.

- Stekkers/Kabels zaten aan de achterzijde van de tellerklok allemaal goed stevig vast. Helaas niet los.

Vreemde is dat de km teller wel gewoon na toebehoren werkt.

Daarom lijkt het mij onwaarschijnlijk dat deze tellerklok dan ook kapot is, of zou er een andere oorzaak zijn of toch de tellerklok vervangen?


Origineel volkswagen OEM onderdeelnummer: 191 919 033 MH



http://www.mijnalbum.nl/Foto-AHYSGK7L.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-W3LZJQKD.jpg

jettaracing
15-02-2012, 18:15
Kan ook zijn dat de tellerkabel minder word , het het ook al eens gehad , met een nieuwe tellerkabel was het getik over .

henkwassenaar
15-02-2012, 22:45
Vanavond even zonder tellerklok gereden. Het geluid was hierbij wel weg, maar dat lijkt mij logisch toch?

De kop van de km teller kabel waarbij het pennetje zit draait wel gewoon rond.

Daarna alles weer gemonteerd en het geluid was weer terug.

Kan het ook aan de km teller kabel liggen zodat deze eventueel vervangen moet worden, of ligt het toch echt aan de tellerklok in zijn geheel?

tim_j
15-02-2012, 22:56
ik heb hetzelfde, maar nog niet naar gekeken het wordt hoorbaar boven de 70 km/u

henkwassenaar
21-02-2012, 11:14
Afgelopen weekend een andere km-teller geplaatst, en het probleem is over. Geen getik gelukkig meer!

Daarnaast natuurlijk wel dezelfde km-stand weer netjes op de teller terug gezet

Dus bij deze weer een probleem opgelost. :thumbup:

tim_j
22-02-2012, 19:41
oke mooi is dat.

Matheo
22-02-2012, 20:04
Mooi! Bij mij is het probleem samen met de vorst verdwenen, best apart.

Babyblue
22-02-2012, 22:26
Ik had hetzelfde en bij mij was de kabel half gebroken en voor de zekerheid heb ik de tandwieltjes in de klok extra strak aangedrukt je kan namelijk alles los halen zeer makkelijk.