PDA

View Full Version : terug uit de sneeuw


ploon
10-04-2005, 14:36
ben net terug van een weekje franse sneeuw.
gister nog in 30cm verse poeder gereden!!!
foto's (en straks ook wat videotjes) zijn te zien op:
http://www.ploon.nl/gallery/?map=/ski-di-2005

http://www.ploon.nl/gallery/ski-di-2005/big/dsc02692.jpg

Rico
10-04-2005, 14:46
ben net terug van een weekje franse sneeuw.



http://www.ploon.nl/gallery//ski-di-2005/big/img_1062.jpg

dat was ff schrikken zeker!!!!

ploon
10-04-2005, 15:34
eigenlijk niet. de chauffeur zag de spanband (zo'n grote van een vrachtwagen) op de weg liggen, maar kon er niet omheen. het was niet druk, dus gelijk de vluchtstrook op. we stonden stil voordat de meeste mensen iets in de gaten hadden.
het omleggen van die kettingen was spannender. zeker omdat die fransen zonder ketting blijven doorraggen (ook al staan er een paar bussen de ene weghelft te blokkeren omdat die allemaal kettingen aan het omleggen zijn). zag nog een leswagen slippen, die gozer kreeg hem toch mooi weer onder controle :-)

Rico
10-04-2005, 16:20
eigenlijk niet. de chauffeur zag de spanband (zo'n grote van een vrachtwagen) op de weg liggen, maar kon er niet omheen. het was niet druk, dus gelijk de vluchtstrook op. we stonden stil voordat de meeste mensen iets in de gaten hadden.
het omleggen van die kettingen was spannender. zeker omdat die fransen zonder ketting blijven doorraggen (ook al staan er een paar bussen de ene weghelft te blokkeren omdat die allemaal kettingen aan het omleggen zijn). zag nog een leswagen slippen, die gozer kreeg hem toch mooi weer onder controle :-)

schij uit, hou op over franse buschauffeurs. heel lang geleden kwam ik met een groep uit de alpen toen onze nederlandse buschauffeur zijn motor opblies, van 6 naar 2 terugschakelen deed de motor niet veel goeds. we zijn toen met een franse huurbus naar de belgisch franse grens gebracht. Raggen, scheuren echt onwijs dom gewoon. gelukkig wat het in de zomer dus lag er nergens sneeuw. ik moet er niet aan denken wat er dan had kunnen gebeuren.
bij een tankstation, na 5 uur gereden het hebben wilde hij na 5 minuten al weer verder. Gelukkig hebben de nederlandse begeleiders dat tegengehouden.

Rickyrick
10-04-2005, 17:08
*jaloers* wat ziet die piste er nog mooi uit!
Was zelf 3 weken geleden op de Zugspitze ook geweldige sneeuw nog.

Leuke foto's!

ploon
10-04-2005, 21:30
gister lag hij er inderdaad mooi bij, maar een paar 100 meter verder naar beneden was het al niet veel meer (bevroren en vol brokken). de lift helemaal naar boven was niet te doen (en later ook gesloten) vanwege de wind. gelukkig wisten we nog een afgelegen liftje waarmee in een pederveld kon komen.
eerder deze week was het daar heel erg zonnig (18 graden onderaan de eerste lift) en dus veel pap. dan kan je maar het beste laat ontbijten en de lunch effe uitstellen. want tussen 10:30 en 14:00 was de piste goed bereidbaar (eerder = ijs en later = vol bobbels)
ik was nog nooit in serre chevalierer geweest, maar wat een mooi gebied zeg. als er genoeg sneeuw ligt kun je er echt eindeloos rijden (op en naast de piste)

Rickyrick
10-04-2005, 21:39
in de lift zitten met veel wind ben ik geen fan van!
Lijkt me ook erg mooi daar! misschien een keer ergens anders heen ;)

Hoop in mei nog naar de Zugspitze te gaan, is dan sommercamp!

ploon
11-04-2005, 09:53
misschien een keer ergens anders heen ;)
af en toe een ander gebied is toch wel leuk. hiervoor ben ik 3 keer naar dezelfde berg geweest en op den duur weet je het dan wel.
maar naar dit gebied wil ik nog wel een keertje terug, maar dan wel als er meer sneeuw ligt