PDA

View Full Version : Probleem 5e en 6e versnelling Golf 1.6 FSI


Bas80
12-03-2012, 21:41
Hallo,

Heb sinds kort (weer) het volgende probleem met mijn auto, hij gaat af en toe niet meer in de 5e en 6e
versnelling. Er is al eens naar gekeken bij de garage waar ik hem heb gekocht, de bakolie is toen vernieuwd en sindsdien heb ik het niet meer gehad, tot vandaag. Ik voelde vanmiddag al dat hij niet echt soepel schakelde (Ik had het gevoel dat ik hem niet helemaal "goed" in de 5 en 6 kon zetten), maar na een paar keer de koppeling in te hebben getrapt en daarna ff alle andere versnellingen te hebben gebruikt was het weg.

Echter toen ik vanavond naar huis reed kreeg ik hem dus helemaal niet meer in 5 en 6. Dit duurde even maar na verloop van tijd ging het weer wel... heeft een van jullie een idee wat het zou kunnen zijn..? De auto is van 2004, km stand ong. 135000.

Alvast bedankt!

Spierings
12-03-2012, 22:47
Defecte bak ?? Maakt hij ook bijgeluid ? lagers gaan wel eens kapot.

Spijky
12-03-2012, 22:58
Lagers van 5 en 6 liggen eruit.
Achterste deksel eraf halen, dan moet je meer kunnen zien.
Ik zou er niet te ver meer mee rijden.

Bas80
13-03-2012, 13:02
Maakt geen bijgeluid, volgens monteur van vw is de schakelmof van de 5 en 6 kapot. Deze dus maar vervangen dan..meteen ook maar de synchromesh laten vervangen, is het beste volgens hem. Lagers heb ik hem overigens niet over gehoord.? Neem aan dat dat dan wel goed is.