PDA

View Full Version : Versnellingsbak, ASD of CYP


Dokter D
27-03-2012, 21:17
Medeforumers,

Welke bak raden jullie aan voor een golf 2 tdi 110 pk en vooral waarom...

De CYP bak welke origineel achter de AFN tdi hangt.

Of.

De ASD bak van een 1Z tdi.

Ik heb beide bakken liggen.

golf mkII 16v
28-03-2012, 19:11
De CYP zit iets korter op elkaar en kun je vlot door de versnellingen heen
De ASD is iets langer en op top iets rustiger
Maar net wat je zelf wilt

Dokter D
28-03-2012, 19:53
Kijk daar kan ik wat mee, thnx :thumbup:

storm
29-03-2012, 12:18
Medeforumers,

Welke bak raden jullie aan voor een golf 2 tdi 110 pk en vooral waarom...

De CYP bak welke origineel achter de AFN tdi hangt.

Of.

De ASD bak van een 1Z tdi.

Ik heb beide bakken liggen.


Ik heb begrepen dat de CYP sterker is, maar houd me er niet aan vast. Succes met de bouw.

storm
29-03-2012, 12:23
Beste leden.
ik zit met een probleem en heb hulp nodig. Er zijn vast jongens die dit eerder gedaan hebben en mij erbij kunnen helpen. Alle kleine beetjes helpen.

Ik heb een Syncrobak 02A van een G60 1.8 deze komt af van een passat 35i.
Het is de bedoeling dat deze aan een 1.9 TDI komt. De TDI wat meer pk, ongeveer 150. Dit kan de bak wel aan, maar ik wil graag de G60 bak langer maken, dus de vijf veranderen. Ik heb begrepen dat de vijf van een T4 het sterkst is. Nu heb ik tips nodig welke vijf ik het beste kan nemen, het langst is en daarnaast iemand die mij erbij kan helpen met het monteren.

Ik lees graag jullie tips en ervaringen hierover.

Gr Jim

redsyncro
29-03-2012, 17:16
ik heb in mijn jetta syncro ook een 1.9 tdi liggen afn gechipt en heb de eind
overbrenging van een 4 T bak er in gezet maar in z'n 5 gaat ie nog steeds het rooie gebied in , ben zelf ook nog aan het kijken naar een andere bak
zit te denken aan een bak van een seat leon 4 motion tdi

Rene

Turbo-Variant
29-03-2012, 23:29
@storm; kun je niet beter een Syncro dieselbak zoeken? Als je een lange 5 in de benzinebak duwt, zal je waarschijnlijk een behoorlijk verschil krijgen tussen 4 en 5. Daarnaast zullen 1,2,3,4 erg kort zijn denk ik. (al weet ik de overbrengingen van de G60 Syncro bak van een Passat niet)
Kunt wellicht ook de internals van de tdi bak in het huis van de Syncrobak zetten.

@Redsyncro; bedoel je een 4t bak of een t4 bak? 4T is namelijk gewoon een Golf 2 bakje (020type) Je kan overwegen een TDI bak in te bouwen dan, van Golf 3 bijvoorbeeld. Als je de juiste bakcode neemt heb je een langere bak dan de 4T.

storm
30-03-2012, 21:58
ik heb in mijn jetta syncro ook een 1.9 tdi liggen afn gechipt en heb de eind
overbrenging van een 4 T bak er in gezet maar in z'n 5 gaat ie nog steeds het rooie gebied in , ben zelf ook nog aan het kijken naar een andere bak
zit te denken aan een bak van een seat leon 4 motion tdi

Rene

Heren, ik heb een fout gemaakt, ik dacht dat ik een nieuw topic heb aangemaakt, sorry DOKTER D, mijn deel heb ik verhuisd en naar:

http://volksforum.com/forum/showthread.php?p=1271707#post1271707


svp alle reacties voor mij mogen daarnaartoe.

Excuses nogmaals!

Dokter D
31-03-2012, 08:26
Geen probleem hoor.