PDA

View Full Version : mijn probleem 2h digifant


gele-golf2
20-04-2012, 21:23
ik heb een 2h motor met digifant 2 nu onsteekt hij niet vonkt niet maar als ik aan de rotor draai stuurt hij wel een singaal naar de injectoren die gaan wel open maar heb aleen geen vonk iemand een idee ik heb de module ook al verwisseld

Jel Golf 2 GTI
20-04-2012, 21:27
Krijgt je bobijn wel stroom?
Mss je Hall sensor kapot?

gele-golf2
21-04-2012, 07:26
ja de bobine krijgt stroom en de stekker van de halgever ook ik heb meerdere hal gevers geprobeerd doen alemaal het zelfde als je eraan draait hoor je aleen de injectoren open gaan maar geen enkele vonk

Nyts2005
22-04-2012, 12:23
Is de massa van het blok naar het chassis in orde? Is deze massa onderbroken geweest en is de auto op contact gezet? De digifant II computers kunnen daar niet tegen.

redbull
22-04-2012, 13:48
onsteking kapot !!!!

kun je testen als je de stekker van de halgever trekt en dan een draadje in het middelste stekkertje steekt
draad van de bobine die naar de verdelerkap loopt bij de verdelerkap losgooien en op massa leggen kontakt aan zetten en het draadje van de halgever op een massa houden als de bobine draad vonkt dan is je ontstekeing kapot vonkt hij niet dan is de bobine kapot

gooigolf
22-04-2012, 18:58
zoals hier boven gezegt word even testen ..
je kan ook effe draad in je midelstu aansluiting ondsteking duwen ,
die tegen je cylinderkop strijken met auto op contakt ..
dan gaat je pomp even draaien en moet je hem horen vonken in je verdeelkap . :thumbup:

gele-golf2
23-04-2012, 19:01
hoi ik heb het geprobeerd me pomp blijft al niet eens lopen doet niks

nu had ik ergens gelezen dat mijn bobine een contact plus moet hebben die heb ik nu ook nie meer dus die heb ik met draadje doorverbonden nu draait de pomp constant en de injectoren doen het wel maar nog geen vonk heel apart

royv88
25-04-2012, 09:00
ik heb ditzelfde gehad.
heb nu van golfcabrio.com het stroom schema van de 2h uitgeprint. opgehangen in de garage en alle draadjes vanuit de comp na de ontsteking gaan volgen. Ontsteking kreeg geen signaal toen vanuit de comp, ok de pomp niet. comp vervangen en de pomp liep weer. ( heeft mij wel wat uur werk opgeleverd.) Nog geen vonk, ontsteking vv en weer vonk. waarschijnlijk heeft de ontsteking de comp kapot gemaakt.
mvg roy