PDA

View Full Version : 1.9 td electra issues


Cool
25-04-2012, 19:35
Sinds enige tijd start de MK1 niet meer zo lekker.

Bij het demonteren van het dashboard meerdere wirwar aan kabels gevonden achter de zekering kast.

Zal er ff bij vermelden dat er vermoedelijk kortsluiting is ontstaan gezien de brandplekken en de isolatie welke nat was.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TLWTLQFV.jpg

Helaas kom ik hierachter na aankoop :mad:

Nu heb ik de zekeringkast losgetrokken, kabels uit elkaar gehaald en her en der wat vervangen.

Tevens zit er een tijdrelais voor het voorgloeirelais.

Nu de MK1 slecht start vraag ik me af waar ik moet zoeken.
Bij het contact omdraaien knippert het voorgloei lampje wel.

Voorgloeirelais zitten twee kabels op. Meer zaten er niet om en meer kan ik ook niet vinden..

Tevens de stekker op de oliepomp gezet onder de motorkap. Gevolg is een temperatuurmeter die volledig naar rechts uitslaat.

Aangezien ik geen electra fan/expert ben:

Wat nu te doen?

Audi1981
25-04-2012, 19:46
Eerst eens die stekker die je nu op de "oliepomp" gezet hebt, op de zender aan de zijkant van de cilinderkop zetten. Waarschijnlijk deed je temperatuurmeter het niet dus probeer de draad die op die zender zit eens op je "oliepomp" te zetten.
Wat jij je oliepomp noemt is je oliefilterbehuizing waar ook de olieleiding naar de turbo op komt.

Suc 6 :thumbup:

Cool
27-04-2012, 17:00
Check,

Heb het omgewisseld maar blijf het probleem houden.
Omdat het bij de zekeringkast een zootje is heb ik het vermoeden dat het hier ook aan kan liggen.

Misschien toch maar eens een golf MK1 1,9 td goeroe er naar laten kijken..

3wheel
28-04-2012, 17:32
bij de golf 3 met 1.9TD AAZ heeft het voorgloei systeem 2 zekeringen; 1 in de motor-ruimte en 1 in de zekeringskast; zijn ze allebei oke? knipperend voorgloeilampje duidt namelijk op een storing.
Makkelijkste manier om dat even te proberen is een kabeltje houden tussen 1 van de pluggen en de + van de accu; even vasthouden en dan vragen of iemand de motor wil starten, start hij dan goed dan zit de fout in de aansturing van het gloeisysteem (timer en/of hoofdrelais) start de motor dan nog steeds slecht dan zijn de pluggen versleten.
Gezien de storing in de bedrading zou ik problemen met het hoofd-relais van het systeem verwachten; die zit namelijk ook tussen die zooi bij de zekeringskast (bij de 3 in ieder geval wel...........)
Heb een vergelijkbaar probleem gehad en dat bleek de extra zekering van het voorgloei hoofd relais te zijn die bij de zekeringskast zit.

succes met zoeken

voordeel van een AAZ is dat je 'm kan foppen door met de hand voor te gloeien: starten doet het dus eigelijk altijd (bijna 2 weken zo rond gereden; 20 seconden met de hand voorgloeien naar binnen duiken, starten, kap dicht en wegwezen...........)

Cool
02-05-2012, 03:35
Heb inmiddels aardig zitten zoeken. Zelfs de temperatuur schakelaar maar vervangen waardoor ik misschien mn meter op het dashboard weer voor elkaar krijg maar nee hoor.

Zit nu ff te twijfelen wat ik zal gaan doen:

-wegbrengen naar iemand die alle electronica nakijkt.
-nieuwe zekeringkast en zekeringen +nieuwe kabelboom erin.
-alles omzeilen en aan de praat houden..

Tis behoorlijk frusterend aangezien ik graag bezig wil met het opknappen, velgjes, bodywerk, verlaging enz..

Cool
09-05-2012, 18:24
Mannen,

Wat voor kabelboom word er over het algemeen gebruikt voor een ombouw van een 1.6 D (MK1) naar een 1.9 TD (uit een golf 3)?

Zie het plaatje hieronder, is het de originele of eentje van een golf 3?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BQCRC77E.jpg

mark89769
12-05-2012, 11:49
normaal is dat de standaard 1.6D kabelboom erin blijft, de MK3 1.9TD kabelboom heeft geen enkele functie extra t.b.v. het functioneren van de motor. Aan de hand van je foto lijkt op de originele mk1 kabelboom en zekeringkast.

Als ik jou was zou ik eerst ff alle massa punten controleren. En dan meten of er 12V op de gloeibougie rail komt. Voor elektrische schema's kan je kijken op www.volkswagen.msk.ru