PDA

View Full Version : Budel 2012 - AFGELAST


sixpack
01-05-2012, 12:47
EINDHOVEN – Het Internationale Kever Weekend in Budel (IKW Budel), dat gepland staat van 15 tot en met 17 juni 2012, gaat niet door.
Dat heeft het Dagelijks Bestuur van de Kever Club Nederland (KCN) maandag 30 april 2012 bekend gemaakt.

De organisatie heeft dit besluit noodgedwongen moeten nemen. Door verzwaarde eisen omtrent veiligheid en beveiliging is het grootste
keverevenement in Europa in de huidige vorm niet meer te realiseren.

Volgens de organisatie bedraagt de vereiste inzet betreffende beveiliging qua mankracht en financiën teveel. Dit zal het evenement en de
KCN niet ten goede komen. Het is niet meer beheersbaar en verantwoord in zijn huidige vorm zegt voorzitter Erik Eck. “Wij organiseren het
evenement al 29 jaar met een team ervaren vrijwilligers. Alle betrokkenen steunen het genomen besluit”. De gehele organisatie betreurt de
beslissing, vooral omdat we er al bijna helemaal klaar voor waren, maar begrijpt de afwegingen die gemaakt zijn.

Wij nemen als Kever Club Nederland het komende jaar om een nieuw Internationaal Kever Weekend neer te zetten. Dit zal in een vorm zijn
die de leden gewend zijn maar toch op een heel andere manier en nieuwe locatie.

U kunt op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen omtrent de nieuwe opzet voor het evenement door onze nieuwsbrief te ontvangen. Dit
kan door een mail te sturen naar nieuwsbrief@keverclub.nl, onder vermelding van naam en lidmaatschapsnummer.
Indien u nog vragen heeft omtrent dit persbericht verzoeken wij u deze per mail te stellen aan vragen@keverclub.nl. Wij zullen deze vragen
zo spoedig mogelijk beantwoorden.

Dagelijks Bestuur KCN


Helaas....

Thomas 8v
01-05-2012, 13:10
Erg jammer. Keek er al een tijdje naar uit.

Dannyvw86
01-05-2012, 13:22
zeker erg jammer.. Had er wel weer zin in!

a.busser
01-05-2012, 16:39
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/385756_380647185310020_100000942254370_968917_1146346571_n.jpg

classic line
01-05-2012, 17:10
schaandalig vindt ik het er zijn mensen die gewoon 3 of meerdere lidmaatschappen hebben alleen al voor het budel kaartje hoe gaan ze dit oplossen

a.busser
01-05-2012, 17:37
schaandalig vindt ik het er zijn mensen die gewoon 3 of meerdere lidmaatschappen hebben alleen al voor het budel kaartje hoe gaan ze dit oplossen

Ik denk niet dat ze dat gaan oplossen...
Het is tenslotte een eigen keuze om 3 maal lid te worden van een club.

classic line
01-05-2012, 18:05
helemaal mee eens busser ze zullen dit vast niet gaan oplossen
maar ik heb wel mijn lid maatschap opgezegt
ik was ook enkel lid voor het budel kaartje en dat zal wel nooit meer terug komen
al verzinnen ze iets anders (dan wordt het ook anders ) zitten ze nog met die veiligheids eisen en die kosten geld dus ga ik er vanuit dat je entree dan ook niet meer gratis zal zijn

a.busser
01-05-2012, 18:22
Die kans zit er dik in.
In het pers bericht staat wel dat ze met wat nieuws komen, maar er staat al bij dat dit op een andere locatie zal zijn...
Dus na VW Euro, nu ook Budel ten einde.
Ik snap ook alle emoties en ophef wel, Budel was voor lucht gekoeld nederland HET weekend.
maar laten we eens afwachten wat er voor terug komt.

Spierings
01-05-2012, 20:25
Helaas over en uit, is mij vanmorgen in Hannover ook ten gehore gekomen.

Zal de club niet ten goede komen, al meerdere gesproken die de lidmaatschap op gaan zeggen.

Wat wel jammer is dat het hier in de NL altijd om kosten en beveiliging gaat en daardoor ook veel evenementen stoppen, in buitenland zoals hannover is dit vaak wel gewoon mogelijk zonder entreegeld, lage parkeerkosten (niet aircooled) en lage kosten voor standhouders.

bas.
01-05-2012, 20:45
Tuurlijk is het allemaal jammer dat het niet meer doorgaat, het is altijd gezellig
de sfeer is ook altijd goed,alleen vond ik het de laatste 2 jaar ook een stuk minder qua auto's / stands.
misschien is het goed als ze met wat nieuws gaan komen, al denk ik dat het erg moeilijk gaat worden om het weer zo groots te organiseren.

( hoop het wel! )

a.busser
01-05-2012, 20:48
blijft jammer, al heeft het als voordeel dat er nieuwe kansen en een frisse start kan komen.

hajee
01-05-2012, 22:02
nou ja, er zijn wel alternatieven..

pieterveenstra
02-05-2012, 09:36
Tja... een voordeel hiervan is dat de deadline voor veel projecten verschuift.
Vind het zelf ook heel jammer natuurlijk, maar er zijn ergere dingen ;) Wellicht een kans voor iemand om een brute meet te organiseren??

pieterveenstra
05-05-2012, 11:10
Er is misschien nog hoop:

Naar aanleiding van de berichtgeving die afgelopen week door Kever Club Nederland werd verspreid over het niet door kunnen gaan van het internationaal Kever weekend Budel 2012 is er op Vrijdag 4 mei een goed overleg geweest tussen het Bestuur van de Keverclub Nederland en de gemeente Cranendonck. Conclusie van dit gesprek is dat beide partijen de mogelijkheden onderzoeken.

De belangrijkste gesprekspunten waren de financiele risico's van Kever Club Nederland, de veiligheid/beveiliging, de beschikbaarheid van de grond en het aantal vrijwilligers.

Burgemeester Marga Vermue heeft namens de Gemeente Cranendonck aangegeven dat ze open staat en mee wil denken voor een mogelijke oplossing.

Het bestuur van Kever Club Nederland beraad zich en komt medio volgende week met een voorstel. Het college van burgemeester en wethouders zal dit voorstel bespreken

Dannyvw86
05-05-2012, 17:10
nou ik heb niet het keverblad alleen voor het entree bewijs :screwy:
vind het altijd wel leuk om even te lezen! :thumbup: makkelijk is het uiteraard!

maar als het alleen financieel plaatje is.. zeg ik gewoon entree betalen en budel door laten gaan!

mij zal het niet tegenhouden om niet te komen!! :tongue: ik denk dat meerdere daar ook zo over denken!!

mivwevent
05-05-2012, 18:03
ik zeg MIVW event ;)

mivwevent
05-05-2012, 18:06
uit ervaring weet ik dat een campeer event heel moeilijk en kostbaar is ,veiligheid enzenz .
Om die reden zijn wij nooit over gegaan tot een weekend ,we hadden dat door moeten berekenen in de entree, en je kan er nietveel meer voor geven.

Beetlefreak
09-05-2012, 22:58
Persbericht

Gemeente Cranendonck betreurt aflasten Internationaal Kever Weekend.

Het bestuur van Kever Club Nederland ( KCN ) heeft dit besloten. De belangrijkste
redenen hiervoor waren volgens hen de tijdsplanning om na de eerdere berichtgeving
over afgelasting toch een goed evenement te organiseren, veiligheid en met name het
financiële risico voor de organisatie. Burgemeester Marga Vermue heeft namens de
gemeente Cranendonck geprobeerd de organisatie op andere gedachte te brengen
door borg te staan voor het financiële risico en het toezeggen van ondersteunende
hulp.
Burgemeester van Cranendonck, mevr. Marga Vermue ‘Ik betreur de beslissing van de KCN.
In mijn gesprekken met het bestuur heb ik ruimhartig meegedacht en toegezegd om borg te
staan op financieel gebied en door het toezeggen van ondersteunende hulp. Ook heb ik het
bestuur laten weten dat de eisen omtrent veiligheid gelijk zijn aan die van vorig jaar.’
Ik wil dit internationale evenement graag behouden voor de toekomst. Daarom ga ik op
korte termijn wederom in overleg met het bestuur.
Kever Club Nederland voorzitter, dhr. Erik Eck “de wil is er”. ‘Helaas is het op dit moment
organisatorisch niet haalbaar om een evenement neer te zetten zoals de KCN die voor ogen
heeft. Wij zijn erg blij met de de steun die de gemeente ons geeft en hopen ook op een
blijvende samenwerking.’


Note: In de nieuwsbrief die spoedig volgt zal verdere uitleg worden gegeven op dit persbericht.

Meld je ook aan voor nieuwsbrief@keverclub.nl
o.v.v naam en lidmaatschap nummer.

KCN

Van keversite gekopieerd.