Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   20-jahre 16v GTI + Compressor (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=103568)

De Pul 25-08-2012 07:51

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Die stationair regelklep wil ik eigenlijk ook vanaf, kan dat ding nergens mooi opbouwen op het 16v turbo inlaat spruitstuk. + die G60 gasklep heeft een stationairschroef dus dat komt wel goed neem ik aan

ik heb hem er nu ook af,werd er gaar van dat gehaal onder de kap.is met de schroef goed af te stellen.

Sven-GTI 25-08-2012 09:41




Een vraagje over deze sensor. Het is een temperatuur sensor die de temperatuur meet van het inlaatspruitstuk zelf. (Zit er origineel op bij mij)

Alleen ik kan deze sensor niet terug vinden via ETKA of Elsawin, dus is dit pas bij de latere motoren gebruikt?

De Pul 25-08-2012 20:00

Bij mij zat een soortgelijke sensor voor nadraaien van de vin,met kortwieken van de boom was ik hem kwijt,was dus niet van belang voor het management.

bartuzz 26-08-2012 16:29

Zorgt er ook voor dat de brandstofpomp na draait.

Sven-GTI 26-08-2012 17:28

En waarom zou de brandstofpomp na moeten draaien?

Neem aan dat ik dit gewoon kan laten vervallen? Want oudere modellen ABF hebben het niet. Ik kom het alleen bij de laatste ABF versies tegen?

Sven-GTI 26-08-2012 17:29

Nog een vraagje over de brandstofpomp, is het verstandig om deze preventief te vervangen? Ik weet niks over de slijtage van zulke delen.

Of kan ik er een extra inline-pomp bijzetten? Want ik weet niet wat de originele pomp aankan qua brandstofdruk?

superbeast 26-08-2012 18:58

Die nadraai functie van de pomp is er om dampbellen in de brandstof leiding te voorkomen.
De pomp draait na, als de temperatuur een bepaalde waarde bereikt heeft.

vdWal. 26-08-2012 20:19

intressant om de voorgaande info hier wat door te lezen

mooi project ook! blijf hem zeker volgen :thumbup:

T!m 26-08-2012 22:12

Een Golf 3 project, altijd leuk. Ben benieuwd naar de vorderingen !

Marcski 27-08-2012 08:59

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
En waarom zou de brandstofpomp na moeten draaien?

Neem aan dat ik dit gewoon kan laten vervallen? Want oudere modellen ABF hebben het niet. Ik kom het alleen bij de laatste ABF versies tegen?



klopt. Op vroege abf's zit die temp sensor er helemaal niet op

Sven-GTI 27-08-2012 22:50

Zal morgen even nieuwe foto's posten.

Vandaag de intercooler helemaal goed vastgezet, voorbumper helemaal aangepast.

Ook even langs Biesheuvel autosport geweest voor intercooler buizen + slangen.
Wat een zaak zeg, ik was echt in de zevende hemel daar :D

Ik zoek alleen nog een extra spanrol wieltje, misschien morgen ook maar even op de sloop kijken hiervoor.

Sven-GTI 29-08-2012 10:05

Nog even een vraagje,

Ik zoek nog een langere gaskabel, nou heb ik mij laten vertellen dat die gaskabel van een 1.8t past? Klopt dit?

Sven-GTI 02-09-2012 08:29

Nou weer even een hoop onderdelen gescoord voor m'n auto. Ik heb nu ook een hoge druk inline brandstofpomp gekocht. De originele blijft zitten en deze voert dan al brandstof naar de 2e pomp aan.

Nu zit ik eraan te denken om deze pomp gewoon in de motorruimte te plaatsen direct waar de brandstoflleidingen binnen komen. Maar waar sluit ik deze extra brandstofpomp op aan? Gewoon aftakken van de orignele? Of een extra schakelaar maken om deze aan te sturen?

Herm Schreurs 02-09-2012 08:58

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Nou weer even een hoop onderdelen gescoord voor m'n auto. Ik heb nu ook een hoge druk inline brandstofpomp gekocht. De originele blijft zitten en deze voert dan al brandstof naar de 2e pomp aan.

Nu zit ik eraan te denken om deze pomp gewoon in de motorruimte te plaatsen direct waar de brandstoflleidingen binnen komen. Maar waar sluit ik deze extra brandstofpomp op aan? Gewoon aftakken van de orignele? Of een extra schakelaar maken om deze aan te sturen?

Goed bezig!
In verband met het stroomverbruik zeker een nieuw kabel met schakelaar en eigen zekering gebruiken.

Wat heb je voor een pomp aangeschaft? Incl. houuder?

Sven-GTI 02-09-2012 09:30

Bij biesheuvel autosport eentje voor de racerij. Een FSE Sytec (die raadde JD mij ook aan)

Ik heb geen verstand van brandstofpompen dus ik vertrouw volledig op hun mening :D

Bij deze heb ik ook een houder en aansluitmateriaal aangeschaft. Mij leek het zelf het makkelijkste om deze onder de motorkap te plaatsen (waar mijn luchtfilter vroeger zat heb ik nu een hele hoop ruimte over) Anders hangt dat ding onder de auto en moet ik draden naar binnen trekken enz.



Nu hoop ik dat iemand mij hiermee kan helpen, want ik zit met het volgende:

Wat ik zelf heb ondervonden bij (meerdere) G60 gaskleppen is dat wanneer je hierbij het gas helemaal opentrekt, de wastegate (of hoe het ook heet bij deze gasklep) helemaal afsluit maar niet perfect luchtdicht is.

Er blijft een klein verlies inzitten, nu zit ik dat deze wordt dichtgetrokken door een veer, alleen opent deze geforceerd door het mechanisne. Als ik deze gewoon aan die mechanische hendel vastlas of iets en dan die verstelbare gewrichten goed afstel, dan zou ik hem geforceerd dicht kunnen trekken waardoor deze wel goed afsluit?

Ik ben namelijk bang dat ik straks hierdoor misschien drukverlies ga hebben.

Sven-GTI 02-09-2012 09:37

Misschien is mijn verhaal onduidelijk, maar ik heb er een mooi filmpje van gemaakt ;)

Ik ben nu nog in de garage bezig, ik ga straks weer even m'n foto's uploaden en ook gelijk het filmpje :D

Mensen kijken liever foto's als lange verhalen lezen natuurlijk :D

Herm Schreurs 02-09-2012 09:43

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Bij biesheuvel autosport eentje voor de racerij. Een FSE Sytec (die raadde JD mij ook aan)

Ik heb geen verstand van brandstofpompen dus ik vertrouw volledig op hun mening :D

Bij deze heb ik ook een houder en aansluitmateriaal aangeschaft. Mij leek het zelf het makkelijkste om deze onder de motorkap te plaatsen (waar mijn luchtfilter vroeger zat heb ik nu een hele hoop ruimte over) Anders hangt dat ding onder de auto en moet ik draden naar binnen trekken enz.



Nu hoop ik dat iemand mij hiermee kan helpen, want ik zit met het volgende:

Wat ik zelf heb ondervonden bij (meerdere) G60 gaskleppen is dat wanneer je hierbij het gas helemaal opentrekt, de wastegate (of hoe het ook heet bij deze gasklep) helemaal afsluit maar niet perfect luchtdicht is.

Er blijft een klein verlies inzitten, nu zit ik dat deze wordt dichtgetrokken door een veer, alleen opent deze geforceerd door het mechanisne. Als ik deze gewoon aan die mechanische hendel vastlas of iets en dan die verstelbare gewrichten goed afstel, dan zou ik hem geforceerd dicht kunnen trekken waardoor deze wel goed afsluit?

Ik ben namelijk bang dat ik straks hierdoor misschien drukverlies ga hebben.

Een goede G60 gasklep sluit de by-pass klep helemaal.
Heb ik nooit last van gehad.

Sven-GTI 02-09-2012 10:06

Maar deze sluit af door middel van veerdruk, misschien moet ik die veer eens spannen of die vlinderklep controlen.

Ik heb nu 3 gaskleppen van een G60 hiermee getest en ze sloten allemaal 'net niet' perfect af er bleef een heeel klein beetje lucht doorheen slippen.

Maar misschien als je gasklep op druk komt dat de druk deze klep goed dicht drukt?

Herm Schreurs 02-09-2012 10:53

Quote:
Originally Posted by Sven-GTI
Maar deze sluit af door middel van veerdruk, misschien moet ik die veer eens spannen of die vlinderklep controlen.

Ik heb nu 3 gaskleppen van een G60 hiermee getest en ze sloten allemaal 'net niet' perfect af er bleef een heeel klein beetje lucht doorheen slippen.

Maar misschien als je gasklep op druk komt dat de druk deze klep goed dicht drukt?

dmv veerdruk draait hij dicht maar het is een vlinderklep die in het midden roteerd dus de druk in de inlaat drukt op de beide kanten.

Heb er bij geen enkele motor problemen mee gehad, maar je zou altijd kunnen ombouwen naar normale gasklep en een bov.

Sven-GTI 02-09-2012 11:15




M'n nieuwe hogedruk brandstofpomp.

Hieronder op de foto wil ik die ergens plaatsen, ruimte genoeg daar.



All times are GMT +1. The time now is 02:18.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.