Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Polo 6N2 1400 16v => 1900 mTDI 6-speed (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=127530)

DÁ-BRT 03-07-2014 12:33

Polo 6N2 1400 16v => 1900 mTDI 6-speed
 
1

Audi1981 03-07-2014 12:43

Cool
Verbruik van een nieuwe TSI zo'n drama dan?

EelcoB 03-07-2014 14:00

Mooi project man!

Audi1981 03-07-2014 15:08

Gaaf Bert, ik ben benieuwd wat dit allemaal wordt...

jetta mk1 '82 03-07-2014 16:12

Je bent weer lekker bezig kerel!

Bonnanx 03-07-2014 19:40

Gaaf project!!

KennyH 07-07-2014 08:24

Zeer ambitieus. Haha

Velgen staan wel ontzettend mooi.

EelcoB 07-07-2014 10:40

Haha supercool! Go on!

The_Maxx 08-07-2014 15:07

Zou je niet een 6n2 diesel als basis gebruiken? Gezien het bouwjaar gaat de rdw waarschijnlijk moeilijk doen met omkeuren. Traject lelystad is erg prijzig en daar kun je makkelijk een andere basis voor kopen.

jellehier 08-07-2014 15:15

Kan mij vergissen maar volgens mij word daar in de eerste post al op ingegaan

Als ik het me goed herinner zit het bij het rdw als volgt

Stap 1 Is er type goedkeuring? Ja stap 2, nee stap 3
Stap 2 Ja, dan goedkeuren en geen gang naar Lelystad voor wijziging kenteken.
Stap 3 Nee er is geen typegoedkeuring, dan keuren bij rdw Lelystad met daarbij hoge kosten.

Daarom eerst ombouw naar sdi en daarna pas naar mtdi als ik het goed begrijp.


(Correct if wrong)

The_Maxx 08-07-2014 17:09

Dat had ik inderdaad gelezen. Maar dan nog, voor de ombouw van sdi naar mtdi zul je toch echt naar lelystad moeten, of niet laten keuren...

SciroccomTDI 08-07-2014 17:27

je keurt hem als 1900cc (afgerond) diesel. daarna verhoog je zijn vermogen "binnen de toegestane grenzen" .. tadaaa, toch ?

Heb ooit een Corsa A met 2.0 16v gebouwd... gekeurd als 110 kW op kenteken.. daarna 2.0 16vT er in.. die je zonder Lelystad niet kunt keuren...

Mtdi 08-07-2014 18:54

Mijn Mtdi werd zo gekeurd, eerst Heerenveen daarna Lelystad voor een geluid keuring.

giuliettaevo 08-07-2014 20:08

Corsa met 16 v turbo kun je zo keuren bij rdw.jaren terug was het moeilijk maar tegenwoordig niet meer.enkel na bouwjaar 98 doen ze moeilijker. C-kadett van 45 naar 204 pk was ook geen probleem.

Gok dat Bert weet wat hij doet.

SciroccomTDI 08-07-2014 20:20

je kunt gelijk hebben, het was niet mijn Corsa, ik heb er geen tijd aan besteed, kenteken-dingen uit te zoeken. Heb alleen aan meegebouwd.

Dat Bert weet, wat hij doet, is inmiddels bekend :P

overigens, in het topic "wie heeft waar laten keuren" blijkt, dat keuren etc. allemaal niet vanzelfsprekend is. Bij sommigen wordt gezeken vanwege geen geschiedenis van de donorauto... bij mij werd niet eens gevraagd, waarom er geen nummer op het blok zit..

DÁ-BRT 10-07-2014 06:48

Het is mij bekend, heb al veel vuldig contact gehad met de RDW over de verschillen tussen het omkeuren van auto's van voor juli 1999 en van die daarna.

@Jan: Evgeniy (SciroccomTDI) heeft zijn ook Scirocco omgekeurd, maar geen geluidstest hoeven te doen. (zit volgens mij wel een paar jaar verschil tussen het omkeuren)

De Bora is compleet leeg en wordt vandaag opgehaald. Wel jammer, het onderblok is gescheurd door de aanrijding. Heb alleen nog niet kunnen kijken of het alleen een oortje is of dat het onderblok onbruikbaar is geworden.

JettaPowerrr 10-07-2014 08:21

* Prijsvraag: Hoeveel donor-auto's gaat Bert gebruiken voor de ombouw van 1 (één) Polo!*

;) Dat je de know-how hebt, weten we al jaren, maar waar haal je in vredesnaam de tijd vandaan voor dit soort toch wel tijdrovende ombouw-praktijken?
Het is immers niet alleen de ombouw, maar ook de aankoop van onderdelen en donoren, leeg halen van donoren, etc.

Alle respect, dit wil ik toch wel volgen, zal weer zeer interessant zijn.

Gr. Ed

DÁ-BRT 10-07-2014 08:52

haha...

Ik ben er nu wel ongeveer qua onderdelen.

1. De oude 6N heb ik alleen de pedalen en dergelijke van gebruikt.
2. De 6N2 SDI ga ik gebruiken voor de eerste keuring en daarna bouw ik deze auto weer in elkaar voor verkoop
3. Golf 4 TDI is de donor van de motor en 5-bak
4. Bora TDI is de donor van de uiteindelijke krukas, zuigers en 6-bak

Maar aangezien de 6 bak wel eens niet zou kunnen gaan passen wil ik de 5-bak als backup houden.

Tijd... tsja heel schaars.

DÁ-BRT 21-07-2014 09:08

Kleine update:

De pedalen zijn klaar. Heb nu een mechanisch gaspendaal en een hydraulische koppeling. Zal de foto's posten als ik thuis ben.

Ook heb ik de airco kachel unit gewisseld voor 1 zonder airco.

Dashboard is weer terug gemonteerd en ben nu bezig om de kabelboom weer netjes vast te zetten.

Volgende stap is het motorblok positioneren en steunen op de kokers maken. Ik heb al tekeningen gemaakt van de aanleg vlakken van de steunen van een Mk4 Golf / Bora. Deze moeten nog even gesneden worden, dan kan ik ze op de goede plek erin lassen.

Heb nu 2 volledig alu intercoolers liggen, die van een Transporter T5 en van een 2001 Renault Megane. Ik weet niet welke het beste gaat passen, maar dat zie ik wel als het front er voor weg ligt.

Volf GT 21-07-2014 12:49

Mooi, project. Respect!!!

DÁ-BRT 22-07-2014 10:57

Hiebij de foto's van de adapter en pedalen

De bracket om de mechanische gaspedaal vast te zetten op een pedalen huis waar origineel een elektronisch gaspedaal op gemonteerd wordt.









Gemonteerd






Hydraulische koppeling (met een standaard koppeling cilinder)








Mtdi 22-07-2014 13:22

Die intercoolers zijn allebei goed, ze moeten alleen een beetje aangepast worden.

DÁ-BRT 22-07-2014 13:45

Ik weet het Jan, maar het gaat mij erom welke het beste tussen het front en de bumper past zonder te veel voor de radiateur te zitten.

Deze kwamen een aantal jaren geleden beide als betere uit de flow test die we hebben gedaan op de kop flow bank. De Iveco Turbo daily was iets minder en de Sprinter intercooler was waardeloos (veel te groot intern volume en hij kon geen belasting van 2 bar aan, dan ging hij lekken op de plastic zijkappen)

jos_br 22-07-2014 21:55

De intercooler van de T5 kun je beter ook meteen wegmikken, deze gaan bij bosjes (hier 4 in 2 wkn) lekken......ook de flow is slecht, kun je beter een bij Wagner laten maken, die hebben tenminste verbeterde resultaten èn blijven heel!

Jos.

DÁ-BRT 22-07-2014 21:58

Goede tip Jos, dat wist ik niet, flow was wel goed. Zal eens gaan zoeken naar Wagner ( en op de wensen lijstje zetten)

jasonnl 22-07-2014 22:19

waarom perse de ombouw naar mechanische pomp?

DÁ-BRT 22-07-2014 22:21

Omdat ik dat kan. Ik realiseer mij dat een electronische soepeler loopt, maar daarvoor ben ik weer afhankelijk van anderen voor software en storingen.

SciroccomTDI 23-07-2014 07:36

Bert, hoe ga je de laaddruk regelen? Wordt het mVNT? Eenvoudig of moeilijk systeem?

Mtdi 23-07-2014 08:25

Denk dat Bert een vnt gaat gebruiken, en die op druk laat werken.
Bij mij werkt het al jaren zo, dankzij een goede uitleg van Jos.

DÁ-BRT 23-07-2014 08:26

We hebben meerdere oplossingen hiervoor, maar ik denk dat in eerste instantie dat hij puur op druk bediening gaat werken.

Vervolg stap zou kunnen zijn:

Druk en gaspedaal positie of Kdfi unit die een electrische vane bediening stuurt.

SciroccomTDI 23-07-2014 09:57

met moeilijk bedoelde ik:

http://www.thesamba.com/vw/forum/vi...480457&start=20

DÁ-BRT 23-07-2014 10:06

Dat bedoelde ik inderdaad met druk en gaspedaal positie, bedankt voor het posten van de link.

superbeast 23-07-2014 11:30

Mooi systeem met druk en gaspedaal, kun je de roet een eind mee drukken als de turbo nog niet op toeren is toch?

DÁ-BRT 23-07-2014 11:49

Nee, niet echt. De roet wordt veroorzaakt door een verkeerde lucht/brandstof verhouding en je geeft hem hier niet minder brandstof mee.

Zo laat je de turbo wel mooi spoelen, gaspedaal positie zorgt ervoor dat je alleen volgas de vanes sluit.

superbeast 23-07-2014 13:53

Aha, verkeerd begrepen nu snap ik em

SciroccomTDI 23-07-2014 14:27

Voor roet-afhankelijk-van-laaddruk heb je de verstelbare LDA's. (En je "basisroet" wordt met de schroef ingesteld.)

DÁ-BRT 23-07-2014 22:04

Ok, dat was dus de versnellingsbak van de benzine...

Audi1981 23-07-2014 22:22

Kaputtski?

DÁ-BRT 24-07-2014 06:28

Jepz, gisteravond sloeg hij ineens vast en nu doet de 5 het niet meer. Hij ratelt ook al op het dif, zal er maar niet meer mee rijden, dan kan ik Jan misschien blij maken met wat reserve onderdelen :D

Mtdi 24-07-2014 08:35

Als het goed is heb je nog een bak liggen als je die niet hebt verpatst :D


All times are GMT +1. The time now is 13:10.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.