![]() |
Elektrisch cabriodak werkt niet goed.
Het elektrische cabriodak van mijn golf 4 uit 2000 werkt niet goed.
Als ik de hendels losgooi en de schakelaar omzet moet ik de kap eigenlijk helemaal (met flink kracht zetten) begeleiden. Dit is ook als de kap dicht moet dan komt de kap helemaal slecht omhoog. Motortje hoor ik wel lopen maar niet het geluid dat er flink olie verpompt word. Is het olie niveau bij te vullen of zoiets of moet ik een nieuwe pomp monteren? Bovenstaande is voor elkaar. Nieuw probleem: Ik heb het hydrolische susteem afgevuld en meerdere malen keurig kunnen bedienen. Nu probeerde ik het later op de dag nog een keer en toen had ik het volgende probleem: Wanneer ik mijn auto op het contact zet gaat ongeveer 4 seconden het ABS lampje branden(dit was al zo, en volhgens mij is dit normaal) Als het lampje brand kan ik mijn dak automatisch openen of sluiten en als het Abs lampje uit is doet hij niks. Dus als ik steeds de auto opnieuw op contact zet heb ik steeds een paar seconden om het dak te bedienen, als het lampje na 4-5seconden weer uit gaat stopt het dak en moet ik de auto weer opnieiw op contact zetten (uit- aan) Heel vreemd dat dit met het ABS samenhangt......, Iemand enig idee? |
Is de hydraulische vloeistof wel op pijl ?
Linksachter in je koffer zit een ronde dop (daarachter zit de pomp) Als je deze los haalt kan je het pijl aflezen Vloeistof is zeker zelf bij te vullen. Alleen wel belangrijk dat je de juiste vloeistof erin doet. Zelf hebben ze mij toen bij de dealer (ik dacht) gewone remvloeistof geadviseerd. -> ik bedoel stuurbekrachtigingsvloeistof :rolleyes: Deze heb ik toen ook gebruikt echter daarna zijn mijn beide cilinders gaan lekken. Ik twijfel dus of dat wel de juiste vloeistof was :( Welke dan wel correct is, durf ik je niet te zeggen. |
Okee, vind het wel vreemd dat er remolie in gaat.
Iemand meer duidelijkheid. Ik ga van het weekend even kijken naar het peil. |
Ik moet mezelf inderdaad corrigeren :rolleyes:
Het was stuurbekrachtigingsvloeistof :slap: |
okee, lijkt me iets betere olie idd
het niveau is ook bij de pomp zelf bij te vullen? |
Ja is inderdaad bij de pomp zelf bij te vullen echter moet je wel een bepaalde "procedure" volgen (dak op, dan dicht etc.) zodat het systeem ook ontlucht is.
Ik moet eens zoeken of ik daar nog ergens een beschrijving van heb. |
De beschrijving die ik toen gebruikt heb, kan ik helaas niet meer vinden.
Dit kwam ik wel tegen: Quote:
|
Badankt man! hier kan ik wat mee.
|
hij moet als het goed is op nivo staan als het dak open is
|
Ja sorry dat ik eerst info gaf die niet klopte maar is ook weer een tijdje terug dat ik een cabrio had :D
Maar goed uiteindelijk moet het met de huidige info lukken, succes ! |
Dankje wel!
|
Nieuw probleem:
Ik heb het hydrolische susteem afgevuld en meerdere malen keurig kunnen bedienen. Nu probeerde ik het later op de dag nog een keer en toen had ik het volgende probleem: Wanneer ik mijn auto op het contact zet gaat ongeveer 4 seconden het ABS lampje branden(dit was al zo, en volhgens mij is dit normaal) Als het lampje brand kan ik mijn dak automatisch openen of sluiten en als het Abs lampje uit is doet hij niks. Dus als ik steeds de auto opnieuw op contact zet heb ik steeds een paar seconden om het dak te bedienen, als het lampje na 4-5seconden weer uit gaat stopt het dak en moet ik de auto weer opnieiw op contact zetten (uit- aan) Heel vreemd dat dit met het ABS samenhangt......, Iemand enig idee? |
Als ik het abs lampje uit het dashboard haal, doet het dak helemaal niets.
|
up
|
klinkt inderdaad heel vreemd ik zou effe alle stekkers. relais zekeringen nakijken die hier mee te maken hebben misschien heb je ergens een massaprobleem
bij een golf 1 zitten de relais van het dak links boven de pomp ik denk dat een golf 4 dat ook heeft gr mike |
Okee, waar kan ik informatie vinden over zekeringen en relais waar die zitten, code's en dergelijke.
|
staat dat niet gewoon in de gebruikershandleiding / boekje van de auto zelf?
|
Moet ik kijken, maar er zit een verweerde amerikaanse bij.
|
Op golfcabrio.com staat een handleiding van het golf 3 dak. Dat is hetzelfde. Alles relais zitten onder het zitgedeelte van de achterbank.
http://www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=32&t=24478 |
![]() |
Bedankt man!
|
Indien je problemen blijft houden en je overweegt om op zoek te gaan naar een andere systeem, dan moet je me maar een pb-tje sturen.
Een vriend van me is op het moment een cabrio aan het slopen waar een goed werkend systeem in zit ;) |
Quote:
Okee :thumbup: Verder vind ik het zo vreemd dat ik het goed werkend had en het nu samen met het ABS aan het kloten is. ABS werkt wel gewoon denk ik (heb het nooit nodig gelukkig) |
Vandaag verder kunnen klussen, heb achter alle interieur delen verwijdert om goed te kunnen zien hoe het allemaal zit. Ik ben erachtergekomen dat zowel links als rechts de koppelingen op de cilinders lekken. Dit los gehaald en de o-ring die hierin zat vervangen. Geen resultaat. Volgende week hoop het hydrolische systeem uit een andere cabrio te kunnen halen zodat in ieder geval al die olie zooi mooi droog blijft. Verder ga ik een andere relais halen die onder de achterbank zit, relais 154.
|
Om even terug te komen op de lekke koppelingen op de cilinders, dit moet toch gewoon te repareren zijn. Niewe o-ringen waren niet de uitkomst.
|
Quote:
Ik heb hier ook nooit een goeie oplossing voor gevonden. Bij mij waren overigens niet de koppelingen lek maar kwam de hydraulische vloeistof langs de zuigers naarbuiten. Volgens mij is dus alleen andere cilinders monteren een oplossing :rolleyes: |
Ongelofelijk, de élektrische storing' is 'opgelost' auto op de handrem zetten en dan het dak bedienen werkt een stuk beter :redface: :D
|
Met spoed gevraagd: Hydrolische gedeelte van een golf drie of vier cabrio. Moet uiteraard 100% lekvrij zijn en goed werkend.
|
op mp staat er een paar te koop
|
All times are GMT +1. The time now is 21:01. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.