Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Kenteken plaat monteren (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=142486)

smotz 31-07-2018 21:08

Kenteken plaat monteren
 
Heeft iemand een tip om een kentekenplaat te monteren op een g60 bumper?

De bumper heeft geen gaten en dat wil ik zou houden 😀
Zuignappen werkt niet en en magneten achter de bumper wil ook niet.

Heb hem nu achter het raam liggen maar daar komt gezeur mee denk ik.

ar1g3 31-07-2018 22:20

Waarom zou je hem op de bumper monteren? Die hoort op de achterklep te zitten.

smotz 31-07-2018 22:56

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Waarom zou je hem op de bumper monteren? Die hoort op de achterklep te zitten.


Gaat om de voorkant

The_Maxx 01-08-2018 00:07

bison cartape?
Worden sierstrips en spoilers ook mee vastgezet. Alleen weet ik niet of het goed verwijderbaar is van kunststof achteraf.
En of het zich houdt op kunststof met structuur weet ik ook niet.

Ty-wraps of ducttape is natuurlijk ook een optie :D

Radicaal kun je ook iets van kit (polymax bijvoorbeeld) gebruiken, maar ik ben bang dat je dat er niet meer heelhuids vanaf krijgt. Zowel kenteken als de kit niet.

ar1g3 01-08-2018 00:19

Quote:
Originally Posted by smotz
Gaat om de voorkant

Die was ik even vergeten :redface:

Een tip, 3M heeft heel sterke dubbelklevende tape, VHB tape noemt het. Is qua dubbelklevende tape ongeveer het sterkste wat je zal vinden. Ik weet alleen niet of het op termijn een goede oplossing is. Mits wat prutswerk is het ook wel verwijderbaar denk ik, maar geen ervaring mee. Alles wat ik er ooit mee heb vastgemaakt hangt er namelijk nog steeds..

GolfRobert 01-08-2018 03:08

Kentekenplaathouder monteren met iets wat geen gaten geeft en toch langdurig vast houdt...

Klik je je kentekenplaat zo in vast met schuifjes

Ottie1976 01-08-2018 07:14

Ik snap dat je geen gaten wilt maar toch echt de beste manier om te monteren. Ook origineel volgens mij zo

LRR 01-08-2018 11:09

Beugeltje knutselen die je door de luchtgaten midden onder in de bumper bevestigd door hem via daar in de bumperbalk te boren.
Dan zit de kentekenplaat weliswaar een stukje voor de bumper, maar is deze demontabel te maken ! En geen gaten..

Tjeerd 02-08-2018 06:55

Waarom wil je geen magneten?

VWPassion 02-08-2018 15:00

Magneten aan de binnenkant van de bumper. Ikzelf heb bij mijn passat een us grille zonder kenteken uitsparing en heb aan de zijkant 2 aluminium L stukjes, langs onderkant 2 gaatjes geboord (volledig uit zicht) en geschroefd dan kan het kenteken ook geschroefd worden.

Erik Baas 02-08-2018 20:58

Heb ik het mis als ik zeg dat kentekenplaten van aluminium zijn, en dat magneten dus niet gaan werken? ;-p

smotz 02-08-2018 21:00

Magneten en zuignappen heb ik al gehad op vorige auto's bij een golf 2 past dat allemaal niet zo
Vandaar de vraag hoe anderen dit doen

VWPassion 15-09-2018 13:41

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Heb ik het mis als ik zeg dat kentekenplaten van aluminium zijn, en dat magneten dus niet gaan werken? ;-p

Pas op onze jaarlijkse Passat meeting bij iemand gezien, de magneten set hiervoor bestaat uit een deel (dacht 8) om tegen de achterkant van het kenteken te plakken met bijhorende plakstukjes en weer 8 om aan de binnenkant van de bumper te plakken. Kenteken zat super vast.

Van Limburg 16-09-2018 14:03

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Heb ik het mis als ik zeg dat kentekenplaten van aluminium zijn, en dat magneten dus niet gaan werken? ;-p


Ook een magneet in de platen steken hé ;)


All times are GMT +1. The time now is 08:48.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.