Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   golf 1 diesel ??? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=21010)

leonoudewesseli 02-05-2006 22:47

golf 1 diesel ???
 
he hallo, ben hier redelijk nieuw..

gelijk maar even een vraag :


ik heb jarenlang in een caddy gereden, maar deze voor 2 weken terug toto gereden.

nu wil ik een golf 1 gaan kopen ( zo oud mogelijk ) , en hierin een tdi motor gaan leggen. Ben vandaag bij de rdw geweest voor wat info, maar deze wisten niet precies wanneer het eerste golfje diesel van de band af is gekomen die tijd.... Ik zoek dus eigelijk een golf 1 diesel op kenteken, maar dan wel een met die kleine achterlichtjes..
Ik kan wel een benzine kopen, en deze om laten keuren naar diesel ( moet toch voor vermogenwinst naar lelystad dan ) , maar dan moet de rdw deze wel kunnen keuren onder een type ( dus b.v golf 1 d ) , maar als deze er niet is voor 1978 is dit dus kut.

wie weet dus wanneer de eerts golf 1 diesel van de band kwam, en wat hiervan de naam was ( type ) . Of is dit gewoon golf 1 d ?

het golfje moet uiteindelijk een mooi retro/old school uiterlijk krijgen, met een vlotte 1,9 tdi 150 pk.....

vast bedankt voor jullie moeite !!

groeten

leon oude wesselink
0614475246

leonoudewesseli 02-05-2006 22:56

ik zie net op marktplaats een golf 1 gld staan uit 1979, dan zal er ook vast wel een bestaan van 1977.....

Gijs 02-05-2006 23:02

Nou, ik ben er eerlijk gezegt nooit een tegen gekomen hoor. Je plan is vet (heb er ook over nagedacht met de Jetta, maar nu nog niet haalbaar.)

Maar als je je golfje toch verbouwd, kun je ook een nieuw achterpaneel erin lassen. Tis wel een beetje wanabee maar toch. Heeft die van 79 trouwens geen kleine achterlichten? Is volgens mij in 80 veranderd

DeNB3rt 02-05-2006 23:25

er heeft es een gele op ebay gestaan (.be) en als ik me niet vergis was die van voor 79 (had kleine achterlichten)

Franklin 02-05-2006 23:28

www.doppelwobber.de vanaf 08.76 zijn ze geleverd met diesel motoren.
er is hier al een topic over, althans over iets soortgelijks http://www.volksforum.com/forum/sho...t=ombouw+diesel

dragracer 03-05-2006 05:38

Een collega van me heeft een jaar of 8 geleden een Scirroco 1 omgebouwd en er een GTD blok uit een Golf ingebouwd..........

Was volgens de RDW toen de eerste (enigste??) Scirocco GTD en verder geen problemen......... :)

leonoudewesseli 03-05-2006 08:13

oke dank je voor de link en verdere info, hier kan ik wel even mee verder.

Maar als iemand een leuk golfje weet te staan, of er een kwijt wil mail even

nog een vraag dan : ik zal dan moeten zorgen voor een auto uit 1976,1977 of 1978 om hem dus typegoedkeuring te geven ( via rdw ), omdat er voor die tijd er geen waren met diesel ?

ik wil absoluut van die blauwe platen, deze krijg je alleen als je auto van 1978 en ouder is of niet ???

ik moet er dus een hebben van 1976,1977 of 1978 Het beste zal dan zijn ( om de keuring op lelystad te missen ), een golf gti van een van die bouwjaren, omdat deze 110 pk hebben en ik zo met m'n 150 pk wel weg kom( 40% toename vermogen )..... als ik het mis heb hoor ik dit graag.........

en wat was de exacte benaming van een golf diesel die tijd ? een golf gld ? of een golf d ? of beide ?

leonoudewesselink@hotmail.com
leon oude wesselink
0614475246

pm mag ook hoor.....

Franklin 03-05-2006 09:37

zie pm

leonoudewesseli 03-05-2006 11:11

ik zie het niet....

Der Typ Siebzehn 03-05-2006 16:50

Een `76er of `77er Golf Diesel? Veel geluk met zoeken, het zal een heeeele tijd verstrijken voor je zoiets gevonden hebt.....

Der Typ Siebzehn 03-05-2006 16:54

Quote:
Originally Posted by leonoudewesseli
en wat was de exacte benaming van een golf diesel die tijd ? een golf gld ? of een golf d ? of beide ?


D, LD en GLD, al naar gelang de uitvoering, de Golf D is de spartaanste, de LD is al een stuk luxueuzer, de GLD heeft/had de meeste luxe, was het topmodel bij de Golf diesels. De motor was steeds dezelfde, een 1471cc diesel met 50PK.

DeNB3rt 03-05-2006 19:24

mss domme vraag hier, maar magje in belgie legaal! een dieseltje inbouwen in een benzine golfje 1? mag desnoods wat geld kosten ;) papieren, goedkeuring,of whatever :)

Ruud 03-05-2006 20:34

heb je wel eens gekeken wat het hoogte verschil is
van de motor, tussen een 90/110pk of een 150 pk. :rolleyes:

leonoudewesseli 04-05-2006 07:15

Quote:
Een `76er of `77er Golf Diesel? Veel geluk met zoeken, het zal een heeeele tijd verstrijken voor je zoiets gevonden hebt.....


ik moet dit bouwjaar hebben, omdat ik dit type mooier vindt. Ook om de blauwe platen ( of kan je die ook bij de andere bouwjaren krijgen ? )

Als ik dit type neem in benzine kan er toch ook een ander blok in ( lees wat ik hierboven geschreven heb )

Quote:
D, LD en GLD, al naar gelang de uitvoering, de Golf D is de spartaanste, de LD is al een stuk luxueuzer, de GLD heeft/had de meeste luxe, was het topmodel bij de Golf diesels. De motor was steeds dezelfde, een 1471cc diesel met 50PK.


waar vind ik de beschrijving van zo'n golf d, ld, gld uitvoering ? Is dit bij het bovenstaande linkje ? Kun je deze plaatjes ook nog bestellen, of moet je daar even goed naar zoeken?

Quote:
heb je wel eens gekeken wat het hoogte verschil is
van de motor, tussen een 90/110pk of een 150 pk.


ik heb gereden met een caddy met +- 160-170pk uit een 90 pk ALH blok. ( heb dit nog liggen ) Ik denk dat het dit blok gaat worden, maar kan ook gaan voor een pompverstuiver ( 130 of 150 pk standaard ). Heb nog niet gekeken naar de hoogte, maar weet wel dat het passen moet, omdat ik er een keer een foto van heb gezien.

nog iemand een leuke golf in de aanbieding met weinig laswerk ( 1974-1978 ) ???

leon
0614475246

lompeboer 04-05-2006 09:31

mijn maatje heeft een golf I (1978) met kleine achterlichten stalen bumbers enz en daar licht ook een tdi in geen problemen!! en zijn kennis heeft er ook 1 en die heeft een tdi er in met commonrail diesel techniek met een turbo druk van 1,7 bar..... het kan dus prima!!
en voor veel golfjes I moet je eens kijken bij autobedrijf reinders in emmen!

Baricade 04-05-2006 10:23

je kan gewoon blauwe platen kopen en die er op zetten. heb ik ook mee rondgereden in me 79er. alleen voor de apk even de gele er weer op zetten.
mag niet, maar ben er nog nooit mee aangehouden...

Der Typ Siebzehn 04-05-2006 16:46

Quote:
Originally Posted by leonoudewesseli
Als ik dit type neem in benzine kan er toch ook een ander blok in ( lees wat ik hierboven geschreven heb


Dat kan zeker, koop je dan wel een Golf met `n 1500 cq 1600 benzineblok, daar is de inbouw van `n diesel makkelijker omdat ze dezelfde ophangingspunten hebben, geen 1100 of 1300 nemen by the way, daarbij zijn ze anders. De dieselblok is ook overigens afgeleid van de "grote" VW-viercilinders, is quasi een "verdieselde" benzineblok.

Maarreh, een dieselblok in een auto waar van oorsprong een benzinemotor inzat, dat is dan wel geen originele Golf D (of LD, GLD) op origineel kenteken, daar ging het je toch een beetje om?

leonoudewesseli 04-05-2006 21:33

het is dan inderdaad niet origineel op kenteken diesel,..

stel, ik koop een golf 1 benzine ( van b.v 1978 ), ik ga hier een tdi inleggen, en hiermee weer naar de keuring. Hier ( bij de rdw ) keuren ze deze auto goed naar een bepaald type ( b.v golf 1 d ),,,,

wat komt er dan op het kentekenbewijs te staan ?

en komt er dan een compleet nieuw kenteken ( dus ook andere nummers )?

Kan ik dan nog met die blaauwe platen rijden ?

leon

Berserker 05-05-2006 09:19

als ie op nieuw kenteken komt geldt de regel, voor 1 januari 78 blauwe platen erna gele...

maja tis zoals hier gezegd werd, als je blauwe platen eropzet dan houden ze je heus niet aan hoor....

Der Typ Siebzehn 05-05-2006 12:18

Quote:
Originally Posted by leonoudewesseli
het is dan inderdaad niet origineel op kenteken diesel,..

stel, ik koop een golf 1 benzine ( van b.v 1978 ), ik ga hier een tdi inleggen, en hiermee weer naar de keuring. Hier ( bij de rdw ) keuren ze deze auto goed naar een bepaald type ( b.v golf 1 d ),,,,

wat komt er dan op het kentekenbewijs te staan ?

en komt er dan een compleet nieuw kenteken ( dus ook andere nummers )?

Kan ik dan nog met die blaauwe platen rijden ?


goede vraag(vragen), het antwoord moet ik je helaas schuldig blijven.....ik zou eens bij de RDW zelf informeren als ik jou was.


All times are GMT +1. The time now is 20:28.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.