Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf,Bora en New Beetle MK IV (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   TEc tjoening (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=48467)

Niles 16-11-2008 16:15

TEc tjoening
 
Hallo mijn schroefsetje dat onder mijn golfje IV TDI zit van tec tjoening is lek van voren (gekocht op de mid winter meeting bij frans op den bult 2 maart )

Kun je hier van de losse demper ook van vervangen en wat voor dempers raden jullie dan aan? Groeten Niels

Tjaap 16-11-2008 16:22

lijkt me een garantie verhaal

ArjenE 16-11-2008 16:38

inderdaad, als je hem officieel gekocht hebt lijkt het me gewoon garantie :)

k.3nny 16-11-2008 20:07

garantie geval ! je had 2 jaar garantie zover ik weet MITS juiste montage en uitlijnen !

want als je auto niet uitgelijnd is dan kunnen de dempers schuin insluiten en je keering zegmaar minimaal ovaal komen te staan :) dan gaan ze ok lekker :)

Niles 16-11-2008 21:58

ok dan maar even contact opnemen :thumbup:

martiepartie 16-11-2008 22:09

Quote:
Originally Posted by k.3nny
want als je auto niet uitgelijnd is dan kunnen de dempers schuin insluiten en je keering zegmaar minimaal ovaal komen te staan :) dan gaan ze ok lekker :)


Waar heb je deze info vandaan? :confused:

zilver-edition 16-11-2008 22:36

Quote:
Originally Posted by k.3nny
garantie geval ! je had 2 jaar garantie zover ik weet MITS juiste montage en uitlijnen !

want als je auto niet uitgelijnd is dan kunnen de dempers schuin insluiten en je keering zegmaar minimaal ovaal komen te staan :) dan gaan ze ok lekker :)


:D :screwy: of ze hebben gewoon een foutje in china gemaakt. tec en hottuning is china spul :(

Matheo 16-11-2008 22:57

Gaat niet zo zeer om het uitlijnen, meer om het monteren. Ik heb zelf geen ervaring met golf 4, maar bij een golf 1 tot 3, passat 35i, corrado, etc zitten de voorste schokdempers met 2 bouten vast (onderkant). Deze zouden pas vastgedraaid moeten worden als de auto terug op zijn wielen staat (op een brug dus) omdat anders de zuigerstang onder een verkeerde hoek zou kunnen staan, waardoor de schokdemper lek kan raken (door slijtage). Kan soms lang goed gaan, maar blijft giswerk. Ik zelf monteer schroefsets ook gewoon op een krikkie, mijn uitlijner haalt dan de onderste 2 bouten nog even los op de brug zodat de demper zich kan zetten (en dus niet zal inslijten). Als dit niet is gebeurd is het dus geen correcte montage, en valt het niet onder de garantie (in principe). Maar het is het proberen waard natuurlijk ;)

J-9A-N 16-11-2008 23:25

Quote:
Originally Posted by Matheo
Gaat niet zo zeer om het uitlijnen, meer om het monteren. Ik heb zelf geen ervaring met golf 4, maar bij een golf 1 tot 3, passat 35i, corrado, etc zitten de voorste schokdempers met 2 bouten vast (onderkant). Deze zouden pas vastgedraaid moeten worden als de auto terug op zijn wielen staat (op een brug dus) omdat anders de zuigerstang onder een verkeerde hoek zou kunnen staan, waardoor de schokdemper lek kan raken (door slijtage). Kan soms lang goed gaan, maar blijft giswerk. Ik zelf monteer schroefsets ook gewoon op een krikkie, mijn uitlijner haalt dan de onderste 2 bouten nog even los op de brug zodat de demper zich kan zetten (en dus niet zal inslijten). Als dit niet is gebeurd is het dus geen correcte montage, en valt het niet onder de garantie (in principe). Maar het is het proberen waard natuurlijk ;)



Dit verhaal gaat eerder op voor de achterdempers dan voor de voordempers. :D
Maar het belangrijkste is idd dat de demper zich na het "op de wielen zetten"
zich moet kunnen zetten.

Matheo 16-11-2008 23:58

Quote:
Originally Posted by J-9A-N
Dit verhaal gaat eerder op voor de achterdempers dan voor de voordempers. :D
Maar het belangrijkste is idd dat de demper zich na het "op de wielen zetten"
zich moet kunnen zetten.

Echt waar? Ik dacht dat dit eerder bij de voorkant het geval was, omdat de dempers aan de voorkant "vaster" zitten door de 2 bouten (ipv 1 bout aan de achterkant).
Maar zou heel goed kunnen natuurlijk, ik ben ook maar een "hobby" monteur :D
Moraal van het verhaal: onderste bouten pas aandraaien als de auto op zijn wielen staat :thumbup:

martiepartie 17-11-2008 00:03

Vastzetten als de auto op de grond staat is pas van toepassing als er daadwerkelijk uitgelijnd wordt. Daar veranderen ze de camber/caster/toe instellingen naar fabrieksinstellingen door deze bouten los te draaien en de fusee's onder de juiste hoek(en) te zetten.

Uitlijnen is voor andere onderdelen ook een pré (stuurkogels/fuseekogels e.d.).

zilver-edition 17-11-2008 08:35

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Vastzetten als de auto op de grond staat is pas van toepassing als er daadwerkelijk uitgelijnd wordt. Daar veranderen ze de camber/caster/toe instellingen naar fabrieksinstellingen door deze bouten los te draaien en de fusee's onder de juiste hoek(en) te zetten.

Uitlijnen is voor andere onderdelen ook een pré (stuurkogels/fuseekogels e.d.).


klopt helemaal :thumbup:

J-9A-N 17-11-2008 12:59

Er wel eens bij stilgestaan dat de achterassen van de golf 1/2/3 niet rechtstandig inveren!
En dus de hoek van de demper verandert als de auto op de wielen word gezet. ;)

martiepartie 17-11-2008 13:23

dat was al eerder opgemerkt in het topic.

J-9A-N 17-11-2008 13:44

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Vastzetten als de auto op de grond staat is pas van toepassing als er daadwerkelijk uitgelijnd wordt.


Dan gaat dit dus niet op.
Er kan dus ook schade ontstaan tussen de montage en het uitlijnen.

J-9A-N 17-11-2008 13:49

on topic maar weer??

zilver-edition 17-11-2008 19:53

mk4 kun je de camber niet stellen. de veerpoot is een vast geheel. dus heeft er niets mee te maken [ dus gewoon garantie en fout in china gemaakt je bent niet de eerste met dat probleem bij die sets hoor vaker slechte verhalen tec en hotuninng etc] .golf 1/2/3 is een ander verhaal. daar kun je wel de camber stellen.wel altijd de auto op de grond en dan de achterdempers los en weer vast zetten ivm rubbers onder spanning.

dragracer 17-11-2008 20:03

Quote:
Originally Posted by Niles
Hallo mijn schroefsetje dat onder mijn golfje IV TDI zit van tec tjoening is lek van voren (gekocht op de mid winter meeting bij frans op den bult 2 maart )

Kun je hier van de losse demper ook van vervangen en wat voor dempers raden jullie dan aan? Groeten Niels


ik lees hier inmiddels al een hele bult reacties en commentaren, maar heb je inmiddels ook al een contact opgenomen met SKG waar je die set vandaan hebt dan ?? en wat was hun antwoord op jouw probleem ??

martiepartie 17-11-2008 20:17

Quote:
Originally Posted by J-9A-N
Dan gaat dit dus niet op.
Er kan dus ook schade ontstaan tussen de montage en het uitlijnen.


Mijn verhaal hier ging over de voorzijde, aangezien de TS het alleen over lekke dempers aan de voorzijde heeft :thumbup:

Ontopic idd :rolleyes:

Niles 17-11-2008 23:39

Quote:
Originally Posted by dragracer
ik lees hier inmiddels al een hele bult reacties en commentaren, maar heb je inmiddels ook al een contact opgenomen met SKG waar je die set vandaan hebt dan ?? en wat was hun antwoord op jouw probleem ??


Ik heb dezelfde vraag ook aan hun gesteld via hun site maar nog geen reactie gekregen. Ik zal ze is bellen Groeten Niels


All times are GMT +1. The time now is 04:40.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.