Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Abs diagnose stekker weg? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=82027)

Syncro86 28-02-2011 15:51

Abs diagnose stekker weg?
 
Hallo allemaal,

Ik heb een storing in de ABS. Nu wil ik die uitlezen, maar onder de stofhoes van de versnellingshendel zit geen diagnose stekker. Dus heb ik de middenconsole uitgebouwd, en nog steeds geen diagnose stekker!

Ik heb een Golf syncro van '86. Zoek ik op de verkeerde plek, of is er iets vreemds aan de hand? :confused:

storm 28-02-2011 20:17

abs
 
Quote:
Originally Posted by Syncro86
Hallo allemaal,

Ik heb een storing in de ABS. Nu wil ik die uitlezen, maar onder de stofhoes van de versnellingshendel zit geen diagnose stekker. Dus heb ik de middenconsole uitgebouwd, en nog steeds geen diagnose stekker!

Ik heb een Golf syncro van '86. Zoek ik op de verkeerde plek, of is er iets vreemds aan de hand? :confused:


hangt deze niet ergens los bij je zekeringekast?
Of achter je sigarrette aansteker?

Fryslan 28-02-2011 21:27

Meet maar eens je wielsensoren door op weerstand, grote kans dat er ergens 1 is die afwijkt.. moet je daar het probleem zoeken.

Gino89 28-02-2011 22:08

Ik dacht dat dit alleen bij de corrado was met die stekker? Ik heb ook geen onder de pookhoes zitten. Je zou die ABS toch met het oranje controle lampje kunnen uitlezen? Heb ik hier eens ergens gelezen.

tim_j 28-02-2011 23:06

haal het middenconsole er eens uit en je stoelen.
Als je het tapijt optilt zul je geheid 1,2 of 3 stekkers tegenkomen. :thumbup:

Syncro86 28-02-2011 23:22

Oke, bedankt allemaal voor de reacties. Ik heb de middenconsole er uit gehaald. En het onderste deel van het dashboord, plus het handschoenen vakje. Maar geen resultaat.

Volgens de vraagbaak moet de stekker ook bij de Golf 2 en Jetta 2 onder de pookhoes zitten .

Morgen ga ik de stoelen eruit halen. Het is niet achteraf ingebouwd. Dat ding moet toch ergens zijn! :wow:

tim_j 28-02-2011 23:26

die stekkertjes zitten normaal geklikt bij de rand van je middenconsole.
wat ik al zei, ik vond ze terug onder het tapijt.
Maar, heb zelf geen abs.

storm 28-02-2011 23:29

stekker
 
Quote:
Originally Posted by tim_j
die stekkertjes zitten normaal geklikt bij de rand van je middenconsole.
wat ik al zei, ik vond ze terug onder het tapijt.
Maar, heb zelf geen abs.



Klopt, ze willen weleens naar achter schuiven, dat wanneer je de pookhoes weg haalt deze niet zichtbaar is.

Gr

oscar_G60 25-11-2023 16:13

Ook ik mis de stekkers in mijn Golf2 G60 '90 en kan ze nergens vinden.
Is er iemand die kan vertellen hoe en waar dit kabelboompje exact loopt vanaf de zekeringskast? Gaat hij daar onder het tapijt, of gebeurt dat pas bij de middenconsole?

In het verleden heb ik de verwarmingsradiator vervangen maar weet 100% zeker dat ik ze daar toen ook niet ben tegengekomen.
Ze liggen dus hoogstwaarschijnlijk ergens onder het tapijt, of zitten verborgen tussen de kabelbundels in het dashboard.
Wat ik wil proberen is de onderkant van het dashboard eraf halen en kijken of ik de kabels van de stekkers kan volgen.
Of nog beter, is er een andere plek waar ik de kabels kan kortsluiten om een ABS knippercode te krijgen? (bv in de kofferruimte bij de computer of abs unit?)


All times are GMT +1. The time now is 13:00.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.