Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Stel je voor (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=145)
-   -   PatrickG40 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=56150)

PatrickG40 10-06-2009 18:36

PatrickG40
 
Hallow,
Nou ik ben Patrick, 19 jaar en woonachtig in Landgraaf (pinkpop ;) ).
Ik heb sinds kort mijn rijbewijs en dus ook een eerste auto, ik wilde koste wat kost een g40 rijden. Heb maanden op internet gezocht en gespeurd naar een geschikte auto en ben ook naar verschillende g'tjes gaan kijken.

De eerst auto die ik ging bezichten was een zwarte G40, niet ver bij mij vandaan - Hulsberg. Hij adverteerde met: "zéér nette polo g40" dus de verwachtingen waren hoog. Op het eerste oog was het een strakke auto die er nog netjes uitzag, alleen toen je net die fractie langer en beter keek begon je dingen te zien. Zo was het zonnedak bevestigd met tie-raps, om de bougiekabels zat 10 meter ducktape en de achterklep had geen interieur meer.
Nou wil ik niet zeggen dat dit allemaal een probleem was, maar het is wel iets wat een auto naar mijn mening niet moet hebben als ie "zéér net" genoemd wordt (de auto werd notabene aangeboden door een automonteur :screwy: ).

Verder reed de auto goed en ik was best bereid om hem te kopen, de vraagprijs was 2500. Maar dat vonden ik en een vriend van mij (tevens automonteur en G40-rijder) toch net iets te veel. Nou hij wilde er een puike 50 euro vanaf doen dus daar heb ik verder niet naar omgekeken.
Maar goed dat ik die auto niet gekocht heb want het ging om een handelaartje, beweerde er zelf ook 2500 voor betaald te hebben maar dat is panklare onzin, wat hij zei ook dat hij een nieuwe ruitenwisser en nieuwe olie had gekocht. Dus dan zou hij zich zelf alleen maar voor gek houden.

Verder stond de auto pas 2 weken op zijn naam, hetgeen bovenstaande alleen maar bevestigd. Na een paar weken kreeg ik een mailtje van marktplaats: advertentie gewijzigd. Nou, ik was benieuwd want de auto stond al 2 weken op gereserveerd. Maar het was geen domme jongen, want na de G40 verkocht te hebben heette de advertentie opeens: Honda Civic.

Genoeg over een auto die ik toch niet gekocht heb. Na wel enige teleurstelling op het eerste moment ging ik toch maar verder met zoeken. Alleen is het aanbod niet zo gek groot, ik schat een 20 auto's in heel Nederland en dan houdt het op (marktplaats in ieder geval). Dagen, weken gingen voorbij en nog steeds geen auto gevonden die me wel aansprak. Toen kwam ik toevallig hier terecht. Hier stonden al wat meer auto's te koop dan op marktplaats, en in het algemeen denk ik dat ze door VW-fanaten toch net iets beter worden onderhouden.

Toen stuitte ik op de G40 van Tim_G40, een hele mooie auto dacht ik op het eerste moment. Alle onderhoudshistorie aanwezig én origineel Nederlands. Na wat overleg met een vriend van me besloten we om te gaan kijken. Weloverwogen maakten we de rit van 300km (heen en terug) en kochten zijn auto. Echt een hele mooie auto:




Superlaag zoals je kunt zien, voorbumper heeft 3 cm ruimte ongeveer. Naderhand bleek dit toch iets minder uit te pakken. Met alle respect, Tim heeft niks verkeerds gedaan aan deze auto, echt niet. Maar aangezien ik nogal in een drempelrijke omgeving woon is er bijna geen doorkomen aan. Daarbij komt dat de auto door het schroefset zo laag is, dat er geen veercapaciteit meer overblijft. Gevolg: een hele stugge auto. Als klap op de vuurpijl voor 8j en achter 9j met een 28 cm Wolfsburg sportstuur. Ideale combinatie voor een beginnend bestuurder :shake: .

Inmiddels toch al wat kleine aanpassingen gedaan en ik ben zeer tevreden, zo heb ik het 28cm-sportstuurtje vervangen door het originele Genesis stuur en dit stuurt echt al 100x beter :). Ook zaten er van die chromen raamdraaiers in de auto (eveneens van Wolfsburg, en te koop! ) deze heb ik inmiddels ook vervangen voor de originele.

De plannen zijn om op korte termijn het schroefset eronder uit te halen en mbv verlagingsveren de auto toch nog iets lager te leggen dan origineel, maar wel zo dat de auto bestuurbaar en vooral drempel-proof wordt :D. Gelukkig kan ik een vriend van mij een groot plezier doen met een schroefset dus dat komt helemaal goed. Verder komt er nog een originele pookknop op want nu zit er naar mijn mening een niet zo mooie chrome op. Moet ook eens kijken naar de schakelconsole want ik moet bijna bukken om te schakelen :P. Helaas ook al 2 keer een stoeprand gezoend dus dit zorgt wel voor enige ergernis, maja toch niks aan te doen.

Helaas heb ik van die werkloze-kansloze-jaloerse buren die mij mijn auto niet gunnen en er volgens mij al een deukje in gemept hebben, sorry voor deze toon maar van andermans spullen moet je gewoon afblijven, zeker van een auto. Ik hoop dat ze dit ook lezen en er maar eens goed over nadenken.

Ik zal jullie in ieder geval op de hoogte houden van de vorderingen en nu weten jullie ook een beetje wie ik ben.

De Limburger 10-06-2009 19:31

Mooi, ik heb ook getwijfeld om dezete kopen, maar hij was mij toch net te duur.
Zit wel wat werk aan maar verder een hele mooie auto.
Gr Ronnie

PatrickG40 10-06-2009 19:48

Wat bedoel je met: wat werk? :P

knedel16vweber 10-06-2009 19:49

dat is een hele nette auto om mee te beginnen zeg!
succes er mee.

groet frank

PatrickG40 10-06-2009 22:12

Dankjewel!:)

Rutger 11-06-2009 19:21

Lekker hoor! Heb zelf ook een G40 Genesis (je onderschrift even verbeteren ;)) Super wagens..

T.C.Z.L 12-06-2009 09:27

Hele mooi auto! :thumbup:
Maar waarom schroef je hem niet gewoon een beetje hoger als jy vindt dat hij te laag ligt?

martijnvanderh 12-06-2009 11:52

Deze bakkie van Tim is altijd super goed onderhouden. Tim is een echte liefhebber die alle klussen met 200% motivatie heeft uitgevoerd. Weet zeker dat je een goede koop hebt gedaan! succes ermee!

Golfjunkie 12-06-2009 16:27

mooie wagen hoor! :thumbup:
ziet er echt nog strak uit :cool:

succes dermee!!

Nicole091 23-07-2009 20:29

mooooi!!! ..tussentijd nog veel veranderd?

PatrickG40 24-07-2009 11:38

Ja ja.. intussen al weer flink werk verricht. Het plan was om hem 2 weken geleden te verhogen, dus alles geregeld.. maar dan. Uit het niet startte hij niet meer, geprobeerd en geprobeerd wat maar te proberen viel. Niets hielp, uiteindelijk bleek hij telkens te verzuipen bij het omdraaien van de sleutel. De auto was dus na een paar pogingen TOTAAL verzopen.. En dan begint het verhaal... bougies eruit, schoonmaken, doorstarten, bougies erin en proberen maar. Een stuk of 4 keer geprobeerd en toen startte hij, op het moment dat we weg wilden rijden kwam er behoorlijk wat zwarte rook uit.. waarop we besloten de auto te laten staan en hem af te slepen.
Auto afgesleept en meteen richting garage waar we zouden gaan sleutelen.. Vrezen voor gaten in de uitlaat of katalysator was niet echt fijn.. Gelukkig was het euvel een kapotte koelvloeistofsensor. Dat probleem was opgelost.

Wat betreft het onderhoud van de vorige eigenaar, dat valt toch tegen.
De olie moet zeker 2 jaar niet meer vervangen zijn.. er zat geen originele maar een veel te grote oliefilter op, de handremkabel was door, de remschijven voren zijn krom, de koppelingskabel was door en niet origineel.
Al met al van die dingen waar je niet op rekende en die ik zeker niet verwachtte, nou ga ik niemand beschuldigen van slecht onderhouden, zeker niet.
Maar als ik er in rij wil ik gewoon dat hij netjes onderhouden is, dus alle euvels op de kromme schijven na zijn verholpen.

En gister was dan D-day, het verhogen.. Nou zullen veel mensen dat minder mooi en afschuwelijk vinden en en en en en en en.. Maar als ik vertel dat de katalysator geen één drempel of verhoging meer kan verdragen en dat mijn achterbanden aanlopen.. Dat moet je rationeel gewoon zeggen: omhoog. Jammer voor het uiterlijk maar er groeit geen geld op mijn rug om steeds alles nieuw te moeten kopen en maken. En los van het geld, het brengt een HELE hoop ergenissen met zich mee als je ergens overheen rijdt en je hoort vanalles schuren over de grond, geen pretje, echt niet.

De 2 veerpoten voren waren gangbaar en binnen 20 minuten hadden we dus zowel links- als rechtsvoor verhoogd. Helaas toen we linksachter belandden wilde hij niet meer.. een hele hoop wd40 op de draad gespoten en van alles geprobeerd maar niks wilde die bovenste ring loskrijgen...

De komende tijd nog eens proberen met iets ander materiaal en anders veerpoot eronderuit en ring splijten (als deze los te verkrijgen zijn)

tot zover de update, fotos volgen

Tiefer 24-07-2009 14:02

Daarom durven veel mensen het ook niet aan om een G40 te kopen. Vaak (uitzonderingen bevestigen de regel ;)) toch verborgen gebreken. Gelukkig was de verkoper toen ik de mijne kocht tegenover mij eerlijk en vertelde alle gebreken.

Wat voor merk schroefset heb je? Indien KW dan kan je zeker nieuwe ringen kopen bij KW, gewoon GKB Import (importeur van KW) een mailtje sturen bij wie je bij jou in de buurt terecht kan. Probeer ook eens kruipolie en dat goed te laten intrekken!

Hoe is je g-lader trouwens? Geeft ie nog genoeg druk? Anders even contact opnemen met Arno (Polo_3 op diverse forums). Hij reviseert zeer netjes en niet te duur.

Verder veel plezier van de auto, moet zeker lukken!

PatrickG40 24-07-2009 21:01

Ik heb een FK schroefset, we hebben inderdaad al hier en daar geïnformeerd naar nieuwe ringen, dat komt wel goed. Maar wordt wel iets voor na de vakantie..

Mijn glader is nog in goede staat (0.7 bar), wil hem wel nog reviseren maar weet nog niet wanneer. Als ik de rest van het onderhoud in gedachten houdt.. moet ik daar maar niet te lang mee wachten. Toch zonde van zon mooie auto's... Gelukkig houden de meeste hem wel in leven :)

PatrickG40 20-10-2009 19:09

Een paar maanden later en al weer een paar updates.
Allereerst is ie inderdaad wat hoger en heb er inmiddels de originele BBS'en onder gelegd, wat ik zeer netjes uit vind zien. In de afgelopen maanden zijn er nog wat dingen kapot gegaan en ook weer gemaakt, zo was het thermostaathuis lek, een g-laderslang, uitlaatspruitstukpakking, veer in de rugleuning van de stoel enz enz...

De afgelopen tijd dus heel wat vervelende dingen tegen gekomen die een hoop geld hebben gekost, als klap op de vuurpijl startte de auto vorige week niet meer. Omdat we eerder al een nieuwe rotor, verdeelkap etc etc hadden vervangen enigzins salderend bepaald dat het eigenlijk niet anders kon dan dat de bobine kapot was. Dit was immers het oude model en die schijnen nogal vaker kapot te gaan. Dus op maandagmorgen naar de dealer, nieuwe bobine gehaald, aangesloten en de auto startte gelukkig meteen.

Een hele tijd geleden (zoals ik volgens mij al vermeldde) moest ie afgesleept worden, zonder sleepoog... Sleepkabel dus maar noodgedwongen onder de grill om de bumper heen gedaan. Hierdoor is helaas een lijst verbogen, deze week nieuwe afhalen ff opschuren en je raad het al, in de kleur Lc4u.

Ik hou jullie op de hoogte en ik zal eens wat foto's plaatsen van de steeds origineler wordende G40 ;)

rickyg 20-10-2009 19:46

he patrick,

klinkt allemaal heel goed joh.
hoop voor je dat er niet al te veel problemen meer opduiken.
rijd zelf ook een polo g40. rijd echt super. hou jij hem motorisch ook standaart?
blijf je volgen :thumbup:

Groet :cool:

PatrickG40 20-10-2009 19:55

Ja, motorisch hou ik hem zo standaard mogelijk, ik weet dat de vorige eigenaar een 68mm poelie er op heeft gezet. Ik was niet van plan om hem te chippen o.i.d., ik laat het zo denk ik.

PatrickG40 22-10-2009 08:16

Geen geweldige foto maar ter impressie:

Before



After


PatrickG40 22-10-2009 14:19

zo, dat is al een iets betere foto..

patrick 86c 23-10-2009 15:39

Ik vond before toch wel mooier.

rickyg 23-10-2009 17:42

ik vond before echt super :wow:

ga je niet meer met die andere velgen rijden?


Groet

mede g40 rijder :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 07:54.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.