Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Golf 1 Register (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=72814)

DennieMeister 21-07-2010 21:41

Golf 1 Register
 
Mensen,

Ik ben bezig met een website te maken, zoals ook Golf1-IG.de dat heeft.
Een register voor Golfjes. Echter wil ik het wat uitgebreider doen.

Nu weet ik niet of dit het juiste plaats is om dit te vragen, maar hier zitten nou eenmaal de meeste Golf 1 eigenaren.
Maar ik vraag me af welke dingen jullie graag zouden willen zien van de Golfjes die geregistreerd zijn.

Deze zaken heb ik zelf al verzonnen:
  1. Uitvoering
  2. Motor
  3. Kleur
  4. Informatie over eigenaar
  5. Historie eigenaren
  6. Kenteken
  7. Foto's
  8. Link naar restauratie topic/eigen website
  9. Bouwjaar

Hebben jullie nog suggesties?


Dennis

Audilimburg 21-07-2010 21:58

- Waar origineel geleverd
- Welke opties af fabriek

Zoiets?

DennieMeister 21-07-2010 22:00

Quote:
Originally Posted by Audilimburg
- Waar origineel geleverd
- Welke opties af fabriek

Zoiets?


Ja, waar die origineel geleverd is is wellicht ook wel leuk om te weten. :thumbup:

Welke opties er vanaf de fabriek opzitten dat ligt eigenlijk al vast per uitvoering, of lieg ik dat?

Audilimburg 21-07-2010 22:06

Quote:
Originally Posted by DennieMeister
Ja, waar die origineel geleverd is is wellicht ook wel leuk om te weten. :thumbup:

Welke opties er vanaf de fabriek opzitten dat ligt eigenlijk al vast per uitvoering, of lieg ik dat?


Dat noem ik niet liegen, maar onwetendheid. Uiteraard ligt dat niet per uitvoering vast (een aantal zaken wel natuurlijk). Als je tegenwoordig een VW koopt in een bepaalde uitvoering kun je toch ook kiezen voor extra's zoals lederpakket, xenon, navigatie enz. Dat kon vroeger ook, maar dan met opties als verwarmbaar achterraam, rechterbuitenspiegel, bekleding stof of skai, enz.

Als je van je auto een certificaat aanvraagd dan staan daar alle opties af fabriek op vermeld. Al heb ik wel begrepen dat dit niet altijd 100% klopt.

DennieMeister 21-07-2010 22:09

Quote:
Originally Posted by Audilimburg
Dat noem ik niet liegen, maar onwetendheid. Uiteraard ligt dat niet per uitvoering vast (een aantal zaken wel natuurlijk). Als je tegenwoordig een VW koopt in een bepaalde uitvoering kun je toch ook kiezen voor extra's zoals lederpakket, xenon, navigatie enz. Dat kon vroeger ook, maar dan met opties als verwarmbaar achterraam, rechterbuitenspiegel, bekleding stof of skai, enz.

Als je van je auto een certificaat aanvraagd dan staan daar alle opties af fabriek op vermeld. Al heb ik wel begrepen dat dit niet altijd 100% klopt.


Dan komt die er ook bij. :cool:

sponzenbroekske 21-07-2010 22:39

bouwjaar en jaar van eerste inschrijving kan al is schillen ;) mss dus ook vermelden. :)

swinz 22-07-2010 19:44

"4.Informatie over eigenaar"

verklaar nader? het lijkt me niet erg handig om dit allemaal op internet te gaan zetten, dan ben je eerder bezig met een 'hier-is-mijn-mk1-te-stelen-register' verder wel een erg leuk initiatief! heb je al een begin van je website? ben benieuwd!!

DennieMeister 22-07-2010 19:49

Quote:
Originally Posted by swinz
"4.Informatie over eigenaar"

verklaar nader? het lijkt me niet erg handig om dit allemaal op internet te gaan zetten, dan ben je eerder bezig met een 'hier-is-mijn-mk1-te-stelen-register' verder wel een erg leuk initiatief! heb je al een begin van je website? ben benieuwd!!


Als de eigenaar dat wil kan hij zijn e-mailadres of iets in die geest achterlaten.
Wellicht leuk voor ex-eigenaren van de wagen.

Ja, ik heb inderdaad al een begin gemaakt.
Maar dat draait nog lokaal. Zodra ik een mooie domeinnaam heb verzonnen zal ik hem online zetten.

SpiderClass 22-07-2010 20:02

Misschien ook modificaties aan ex- en interieur aangeven? wielen etc.
De provincie er bij is misschien ook leuk!? of is dat al te diefstal gevoelig? ik ben er nooit zo bang voor, als ze hem willen hebben weten ze je toch wel te vinden (via fora etc.) en de meeste in de buurt weten ook al wat je hebt....

En een mooi domein? volksforum.com ;) of gewoon www.golf1register.nl Lekker simpel houden. Dus dit wordt een beetje een Hyves voor golfjes 1 :tongue:

DennieMeister 22-07-2010 20:09

Quote:
Originally Posted by SpiderClass
Misschien ook modificaties aan ex- en interieur aangeven? wielen etc.
De provincie er bij is misschien ook leuk!? of is dat al te diefstal gevoelig? ik ben er nooit zo bang voor, als ze hem willen hebben weten ze je toch wel te vinden (via fora etc.) en de meeste in de buurt weten ook al wat je hebt....

En een mooi domein? volksforum.com ;) of gewoon www.golf1register.nl Lekker simpel houden. Dus dit wordt een beetje een Hyves voor golfjes 1 :tongue:


Bij deze www.golf1register.nl gekocht. ;)

Audilimburg 22-07-2010 21:10

Net even de URL bekeken, maar er staat nog niets op. Dat schiet ook niet op! :tongue:

DennieMeister 22-07-2010 21:12

Quote:
Originally Posted by Audilimburg
Net even de URL bekeken, maar er staat nog niets op. Dat schiet ook niet op! :tongue:


Haha, moet je bij m'n registrar zijn. :d

janwillem701 22-07-2010 21:18

chassisnummer----> V.I.N. nummer

Lijkt mij handig, mensen hebben dan ook zelf de mogelijkheid dingen op te zoeken.

Dexizzle 25-07-2010 11:46

Lekker dan Dennie!

ErikvanBilsen 25-07-2010 11:57

Tegen de tijd dat Dennie hem af heeft moet jij een Golf 1 kunnen registreren Dex.

Erik.

Domi 25-07-2010 12:37

Chassisnummer ism kenteken zou ik niet volledig op het net zetten. Doe de laatste 4 cijfers dan onleesbaar.
je weet maar nooit he ;)

DennieMeister 25-07-2010 13:20

Quote:
Originally Posted by Domi
Chassisnummer ism kenteken zou ik niet volledig op het net zetten. Doe de laatste 4 cijfers dan onleesbaar.
je weet maar nooit he ;)


Ja inderdaad net zoals ze dat op Golf1-IG hebben.

Der Typ Siebzehn 25-07-2010 14:02

kenteken is daar bij Golf 1 - IG wel zichtbaar, tenminste als men 'n onbewerkte foto (waar 't kenteken niet onherkenbaar door de eigenaar is gemaakt) plaatst:

http://www.golf1-ig.de/service/regi...id=454&offset=4

maar dat is dus voor eigen verantwoording, laatste 3 cijfers van 't chassisnr. worden daar trouwens automatisch door de site onherkenbaar gemaakt.

Tip: als ik jou was zou ik 't ook nog even mogelijk maken om de technisch verwanten van de Golf 1, dus de Jetta 1 en de Caddy 1, in je register te laten registreren, heeft de IG overigens ook gedaan:

Jetta 1

Caddy 1

Verder evt. ook nog de Scirocco 1 en Scirocco 2 (jaaa, is in principe ook nog 'n afgeleide van de Golf 1) de IG heeft deze niet in zijn register opgenomen omdat al eerder daarvoor de sciroccokartei was.

swinz 25-07-2010 14:13

Quote:
Originally Posted by Type 17

maar dat is dus voor eigen verantwoording, laatste 3 cijfers van 't chassisnr. worden daar trouwens automatisch door de site onherkenbaar gemaakt.


ok IN de database? weet niet in hoeverre de staat van beveiliging is van de aankomende website ;) als dat goed zit moet dat toch wel kunnen denk ik ja!

al enig idee wanneer we wat te zien krijgen? :D

JurjenV 25-07-2010 14:56

En de cabrio's :D?


All times are GMT +1. The time now is 07:24.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.