Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=39)
-   -   Kentekenpapieren > kentekencard (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=123825)

Barn171 06-02-2014 19:57

Kentekenpapieren > kentekencard
 
Ik ben zojuist mijn golf weer gaan schorsen en kreeg te horen dat ik zo'n pasje krijg thuisgestuurd. De papieren hoefde ik niet in te leveren, maar of ze geldig blijven?! De miep achter de toog was nauwelijks op de hoogt, kon me niks vertellen. Nu is het bij deze wagen niet zo heel erg, maar ik heb originele PON kentekens staan die ik niet wil inleveren. Ik meende te hebben begrepen dat je hieraan niet verplicht bent mee te werken, maar hoe zit het dan wel? Een nieuw deel twee kon ze me ook niet uitprinten. Iemand die hier meer van weet?! Want ik ben :confused: .

Vains 06-02-2014 20:04

Volgens mij mag je de papieren bewaren, alleen zijn ze niet meer geldig als je ook een pas hebt. Hoelang papieren geldig blijven weet ik niet want als je nooit je auto verkoopt krijg je ook geen pasje, tenzij je in de toekomst alles verplicht moet gaan inleveren...

DJW 06-02-2014 20:17

Papieren mag je gewoon houden.

Barn171 06-02-2014 20:20

Maar blijven ze ook geldig?

Er gaan zo heel wat origineel Nederlandse kentekens verloren gaan...

VW Johs 06-02-2014 20:29

Nope , kan je weg gooien of bewaren net wat je wil . Het pasje en de 4cijferige code die je op het bonnetje hebt meegekregen is het nieuwe kentekenbewijs .

DJW 06-02-2014 20:31

Nee zijn niet meer geldig. Je ontvangt na 3 dagen een card. Hierop staan 6 cijfers. Bij het overschrijven krijg je een 4 cijferige code. Die code is je overschrijf bewijs.

Alle papieren zijn daarna niets meer waard.

Barn171 06-02-2014 20:32

Nou ja, lekker dan. Is er ook geen aanvraag voor het behouden van de papieren variant tegen te tekenen? Of hebben ze alle printertjes uit de kantoren geknikkerd?

DJW 06-02-2014 20:34

Zie het net als de rijbewijzen, die zijn ook allemaal over gegaan op een card.

Maar die zijn 10 jr. geldig, als je nooit je wagen verkoopt hoef je ook (nog) geen card

Barn171 06-02-2014 20:44

wel als je hem schorst dus...

vdWal. 06-02-2014 20:57

er gaat igg geen nederlands kenteken verloren zoals je schrijft..
tjaa het word een pasje bij mij verdwijnt die in me mapje in het dashboard en kijk er nooit meer naar :D

Barn171 06-02-2014 21:01

Ik bedoelde de originele papieren. Jij zit misschien wat in de jongere wagens, ik weet niet of het daar ook nog zo zit, maar bij de golf's 1 (jaren 70-80 vw's allemaal) heeft een originele Hollander met zijn originele papieren een stempel op deel 1 van de PON-importeur. Zodra die papieren papieren ongeldig worden, gaan mensen ze weggooien en gaat dat deel van de originaliteit verloren. Dat vind ik jammer.

Als het er nu toch over gaat, hoe zit het met de duplicaatcodes? Blijven die wel staan op het pasje?

kwaroks 06-02-2014 21:18

Je papieren blijven geldig totdat je je auto gaat 'ontschorsen' of gaat overschrijven. Daarna zal het papieren deel overbodig zijn en kan je er mee doen wat je wil.

Zo maak ik het in ieder geval mee bij ons op de zaak als ik een auto heb verkocht en ga overschrijven. Auto's die langer bij ons in de bedrijfsvoorraad staan hebben nog het papieren kenteken. Deze komt te vervallen bij overschrijving..

Misha 06-02-2014 22:37

Ik na bij het omkeuren van de motor ook een pasje ontvangen. Zat netjes een brief bij dat de oude papier niet meer geldig zijn, ze vragen zelfs om ze te vernietigen. Ik heb ze gewoon in een map zitten thuis waar ik ook oude vrijwaringen en overschrijvingsbewijs etc. in heb zitten, pasje ligt netjes in de auto. Maakt voor de eigenaar geen fluit uit of er nou een pasje of 2 papiertjes in de auto liggen maar het zal ongetwijfeld administratief een stuk makkelijker zijn.

The Skinnmeister 20-02-2014 15:37

Maar als je de schorsing nu verlengt, krijg je dan ook een pasje of blijft het papier dan?? En als je deze over een paar jaar ontschorst krijg je dan wel een pasje? Had nl begrepen dat als je de auto gewoon houdt (dus niet van naam veranderd), gewoon het papieren bewijs mag houden.....

Barn171 20-02-2014 15:43

ja, precies, die uitspraak klopt dus niet. Als je schorst of ontschorst krijg je een nieuw deel 2, die printen ze niet meer en dus krijg je automatisch een kaartje.

The Skinnmeister 20-02-2014 17:48

Quote:
Originally Posted by Barn171
ja, precies, die uitspraak klopt dus niet. Als je schorst of ontschorst krijg je een nieuw deel 2, die printen ze niet meer en dus krijg je automatisch een kaartje.


Aha, das wel raar. Ik heb mijn G60 begin Januari opnieuw geschorst maar geen nieuw deel 2 ontvangen. Geen papier of pasje. Maar als ik op de RDW kijk is deze wel tot 2015 geschorst???

VolkswagenRacing 20-02-2014 20:51

Het pasje krijg je opgestuurd als je hem weer op naam zet! Kwam ik vorige maand achter ;)

VeeDubber 21-02-2014 09:01

Verlengen van schorsing geeft geen nieuw pasje, pas als je hem er uit haalt ontvang je de pas.

Sven-GTI 21-02-2014 09:12

Krijg ik dus ook een pasje straks?

Heb mijn auto in oktober 2013 geschorst maar niks van het RDW gehoord over een pasje of iets dergelijks.

Waarschijnlijk gaat de auto in maart of april weer uit de schorsing, dus we zullen het zien :D

VeeDubber 21-02-2014 09:29

Alle handelingen met het kenteken leiden tot een pasje. De verwachting is dat over enkele jaren een algehele vervangingsronde komt voor alle papieren kentekens die dan nog in omloop zijn. Zover ik heb begrepen kunnen alleen de mensen met een ouderwets linnen kenteken aanspraak maken op de regeling dat ze dat kenteken bij het voertuig mogen houden vanwege historische waarde. Alle papieren kentekens zullen (op termijn) worden vernietigd


All times are GMT +1. The time now is 22:58.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.