Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Past stuurbekr. van Golf III ook op Golf II? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=85808)

GolfII 25-05-2011 11:26

Past stuurbekr. van Golf III ook op Golf II?
 
Weet iemand of het mogelijk is de stuurbekrachtiging van een Golf III over te zetten op een Golf II?

Spierings 25-05-2011 11:36

Zou zeggen van niet aangezien de spoorbreedte van een golf 3 anders is, maar ik kan me vergissen.

GolfII 25-05-2011 11:41

Dat klopt maar men zegt dat het wel kan als je de spoorstangen van de Golf II op de set plaatst.... Maar goed, klopt de rest dan wel? Pomp, stuurhuis, pouly, etc. etc.?

Spierings 25-05-2011 14:00

Quote:
Originally Posted by GolfII
Dat klopt maar men zegt dat het wel kan als je de spoorstangen van de Golf II op de set plaatst.... Maar goed, klopt de rest dan wel? Pomp, stuurhuis, pouly, etc. etc.?

Wat betreft pomp, poelie en slangen hangt natuurlijk ook af wat voor type motor jij hebt en van wat voor type motor het vanaf komt ;)

tim_j 25-05-2011 14:18

pomp is groter, of dit problemen oplevert met bevestigen weet ik nog niet.
breedte is iets meer, moet nog kijken of je dit op de stuurkogels eruit kan draaien.
dit doe ik in juli.



Setje is van een golf3 2.0 8v en komt op een golf2 1.8 8v

GolfII 25-05-2011 15:10

Goed bezig Tim en bedankt voor het delen.

Zijn er nog meer mensen met ervaring?

Howlowcanyougo 25-05-2011 21:21

Ik wil precies het zelfde gaan doen als jou, heb hier een compleet zelfde set liggen en heb me laten vertellen dat het past.
Als het gelukt is laat het me dan horen! ben benieuwd!

mvg Pim

GolfII 26-05-2011 08:09

Hey pim, ik heb nog geen set gekocht.... wacht eigenlijk op de juiste adviezen.

Ik had ook vernomen, net als jij, dat een Golf III set op een type II past maar wil het wel graag eerst weten voordat ik het aanschaf.

oettinger_18 26-05-2011 08:35

weet het niet zeker meer maar is de kruiskoppeling een golf 3 niet totaal anders ten opzichte van een golf 2..? de vraag is pas de kruiskoppeling van een golf 2 op een golf 3 stuurhuis heb je daar al na gekeken...?

indewarre 27-05-2011 20:07

ik ben ook benieuwd het pompje lijkt me geen probleem je kunt gewoon allerlei poelie's uitwisselen stuurhuis zou idd wel handig zijn

tim_j 28-05-2011 00:18

Ik zal is een foto maken van de kruiskoppeling, dan moet iemand anders even zeggen of een golf2 stang erin past. Want heb geen vergelijkingsmateriaal.

De set die ik heb komt uit een golf 2 waar een golf 3 blok in zat, dus ik zou zeggen van wel.

tim_j 12-06-2011 09:29

Heb van andere mensen begrepen dat de kruiskoppeling gewoon past.

mk2madness 12-06-2011 17:17

stuurbekr golf 3
 
Stuurbekrachtiging van een golf 3 past op een golf 2 de pompen zijn hetzelfde, alleen de spiebanen van de kruiskoppeling zijn idd anders net als de pompsteunen.

Ook het slangtuitje voor de retourslang wijst meestal de verkeerde kant op, maar deze kan gedraaid worden in het pomphuis.

Ook de poelie van de stuurpomp en afstand hoever het flensje waar de poelie tegenaanzit verschilt, deze is wel te verplaatsen op het asje dmv een bout of een speciaal trekkertje.

golf mkII 16v 13-06-2011 06:28

Je moet het wel compleet hebben,dan past het zo erop
Je kan het ook van een seat TOLEDO gebruiken
Seat CORDOBA of IBIZA[golf3]

tim_j 19-10-2011 12:17

Wel wat wijzer geworden over de stuurbekrachtiging,
er zijn 2 typen TRW en AZ/ RZ/EZ ?? TRW kan je niks aan modificeren om op een Golf 2 te zetten.
3 x raden welke ik heb :mad:

de armen zijn per kant 20 mm te lang en zouden afgezaagd kunnen worden als het schroefdraad 'verlengd' wordt.
(2 cm eruit slijpen en weer vast kakken)

De pomp past prima, maar de poelie staat niet in lijn.
Daarvoor heb je een krukaspoelie nodig met een trillingsdemper.
De demper is dik genoeg om de snaar in een rechte lijn te krijgen.

Rallye 19-10-2011 22:48

Stuurstangen kan je eraf schroeven zodra je de stuurhuishoezen los haalt.
Deze gewoon overzetten dan hou je dezelfde breedte.

Succes

tim_j 20-10-2011 09:40

Rallye,

Helaas niet bij een type TRW stuurhuis.

Rallye 20-10-2011 20:46

Heb je daar een foto van ?

gooigolf 20-10-2011 20:56

Quote:
Originally Posted by Rallye
Heb je daar een foto van ?

hallo

je kan ook van corado g60 pakken .
dan hoef je kwa spoorbreete niks te veranderen is zelfde .. vr6 is weer breeder .zou zelf ook golf 3 gebruiken en kan ook wel .
maar zorg dat je kruiskoppling erbij krijgt
stuurstokken zijn over tezetten maar wel van stuurhuis met bekrachtiging
die anderen zijn totaal anders ..
vrgr gooigolf ..

tim_j 20-10-2011 21:43

Ik slijp er per kant 21 mm tussenuit, en las 'm weer vast.

Foto zal ik morgen even verzorgen.

TRW stuurhuis is te herkennen aan de graatjes. (zie foto)


All times are GMT +1. The time now is 23:01.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.