Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf V, VI en VII (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Water in kofferbak (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=57212)

Soumensch 09-07-2009 12:17

Water in kofferbak
 
Ik reed vandaag door een bocht en ik hoorde water klotsen in de kofferbak. Dus ik deed de achterklep los en er stroomde allemaal water uit. Toen ik onder de mat ging kijken stond er allemaal water in de reservewielbak.

Waar zou dit vandaan komen? Misschien een bekend probleem bij Golf 5?

Ik dacht zelf aan de achteruitrijlamp in de klep. Toen mijn vriendin daar water op spoot zag ik weer water de kofferklep in stromen. Maarja dit zie je niet heel naukeurig. Misschien komt het wel via een andere plek naar binnen in de buurt van de verlichting.

Het gaat om een Golf 5drs GTI van 2005

Boeie 10-07-2009 11:54

Het lijkt me wel vreemd dat het via de achterklep de wielbak inloopt aangezien de achterklep aan de buitenrand van de carrosserie sluit.

Soumensch 10-07-2009 19:42

Als de klep vol water staat. Ongeveer 5cm, dan stoomt het er zo uit de kofferbak in.

Ik heb het lampje er uit gehaald waar het achteruitrijlicht in zit en daar bleek het rubber voor de helft niet omheen te zitten :screwy: . Ik heb een nieuwe besteld.. Hopelijk is dat het dan.

Black Devil 11-07-2009 08:59

Is 'bekend' dat bij de GTI modellen er wel eens waterlekkage is via de achterklep.

Er zijn een aantal oorzaken waardoor het zou kunnen lekken:
-Zoals je zelf hebt ontdekt, bij de pakkingen vd achterlichten
-Derde remlicht, je moet de spoiler demonteren, is erg veel werk zit gekit
en geklikt
- Soms tussen de plaatdelen vd achterklep, zijn ze niet goed afgekit

Soumensch 11-07-2009 18:46

Okee. bedankt :thumbup:

Hij blijft nu droog, nu ik het rubber van het licht netjes er om heen heb gedaan. Voor de zekerheid krijg ik van de week een nieuw rubber.

Stel dat er weer lekkage is zal ik eens op die andere punten kijken ;)

diet 18-08-2009 21:13

Er zit dacht ik een roostertje vanaf de wielkast. Hier kan ook water doorheen komen als de kitrand weggerot is.

De Pul 18-08-2009 21:15

Quote:
Originally Posted by diet
...............als de kitrand weggerot is.

bij een auto van 4 jaar oud :screwy: :thumbup:

miggie 02-12-2010 18:56

ik heb ook gezien dat het via de bevesteging van de oude bumperbalk , onder die golf die bij ons binnen kwam was een trekhaak op gezet bij een bedrijf en dan heb je een andere bumperbalk , zit anders bevestigd .

dat bedrijf heeft toen de opening niet dicht gekit waar de oude bumperbalk vast zat.

mocht het nog lekken ( trekhaak aanwezig?)

nickyy 05-12-2010 11:51

en als je het nog niet hebt gevonden, misschien een tipje: je haalt je binnenbekleding er grotendeels uit, je gaat binnen in de auto zitten, laat iemand je auto even nat spuiten aan de achterkant, zo kun je wat makkelijker achterhalen waar het water vandaan komt.

gr

Wiedan 25-07-2011 12:18

Quote:
Originally Posted by Soumensch
Okee. bedankt :thumbup:

Hij blijft nu droog, nu ik het rubber van het licht netjes er om heen heb gedaan. Voor de zekerheid krijg ik van de week een nieuw rubber.

Stel dat er weer lekkage is zal ik eens op die andere punten kijken ;)


Nog last gehad van lekkage?

SubdubberGT 31-07-2011 14:00

ik zit ook met waterlekkage in de kofferruimte.. golf 5 gti van 2005..

alles al geprobeerd maar ben er nog steeds niet achter :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 11:44.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.