Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Teller golf 3 in golf 2 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=142505)

heine 1 cabrio 08-08-2018 19:39

Teller golf 3 in golf 2
 
Ik wil een mk3 teller in mijn mk2 golf bouwen.
De bedrading is al klaar en werkt maar de klok is wat breder als een mk 2 klok.
Is er iemand die dit ook heeft gedaan en mij wat tips kan geven hoe ik de ophangbeugels wat breder kan maken?
Of op een andere manier vast krijg?

jopie95 09-08-2018 01:15

waarom niet gewoon een mk2 teller erin?
Die hoort erin :P

JBM 10-08-2018 10:44

Inderdaad. MK2 klokje is toch veel netter haha, maar wil je de MK3 klok erin zetten met MFA of hoe?

heine 1 cabrio 10-08-2018 18:44

Heb er nu een 1.8 20v in en die heeft geen km kabel op de bak.
Hij zit er inmiddels in en past best wel goed na het monteren van een eigen frame.
Met een verfbrander heb ik het frame van de schakelaars wat in vorm gebracht ivm dat de teller wat breder is

The Skinnmeister 13-08-2018 16:14

Quote:
Originally Posted by heine 1 cabrio
Heb er nu een 1.8 20v in en die heeft geen km kabel op de bak.
Hij zit er inmiddels in en past best wel goed na het monteren van een eigen frame.
Met een verfbrander heb ik het frame van de schakelaars wat in vorm gebracht ivm dat de teller wat breder is


Zoiets heb ik ook ooit gedaan, toen toch weer terug naar mk2 teller :redface:

tim_j 14-08-2018 16:47

Dat is wel geinig, ik heb ook een mk3 teller ivm tdi motor. Maar heb haast niks aangepast om de teller netjes op de plek te krijgen.
Heb rechtsonder 1 popnagel losgemaakt van de beugel waarin de oude teller zat geschroefd. beugel iets naar buiten gebogen, mk3 teller ertussen en onderlangs een lange taiwrap tussen de 2 beugels gespannen om de teller te klemmen. Frame niks aan gedaan. Thats it.
De meters en lampjes zijn allen goed zichtbaar en de teller zit netjes. Niet erin gefrut.

Erik Baas 14-08-2018 16:54

Quote:
Originally Posted by tim_j
taiwrap
Tiewrap.

tim_j 14-08-2018 17:37

Haha ik wist het😅 waar bleef Erik!

jopie95 15-08-2018 19:28

Quote:
Originally Posted by tim_j
Dat is wel geinig, ik heb ook een mk3 teller ivm tdi motor. Maar heb haast niks aangepast om de teller netjes op de plek te krijgen.
Heb rechtsonder 1 popnagel losgemaakt van de beugel waarin de oude teller zat geschroefd. beugel iets naar buiten gebogen, mk3 teller ertussen en onderlangs een lange taiwrap tussen de 2 beugels gespannen om de teller te klemmen. Frame niks aan gedaan. Thats it.
De meters en lampjes zijn allen goed zichtbaar en de teller zit netjes. Niet erin gefrut.


Ik heb gewoon een TDI met een golf 2 teller met alles werkend.
is het werk ook niet en persoonlijk vind ik het veel netter staan.

Rinus66 15-08-2018 21:36

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Tiewrap.


Dat no personal life klopt wel aardig zo te zien. :D

tim_j 16-08-2018 07:28

Quote:
Originally Posted by jopie95
Ik heb gewoon een TDI met een golf 2 teller met alles werkend.
is het werk ook niet en persoonlijk vind ik het veel netter staan.


Helemaal mee eens. In mijn geval heb ik een mk3 tdi cluster met mfa. De olietemperatuu houd ik altijd in de gaten. Een mk2 td cluster heeft dit niet orgineel. Dat is voor mij persoonlijk de rede om het mk3 cluster te behouden.

jopie95 17-08-2018 00:06

ow ja mfa golf 2 gtd tellerbak komt er bij mij nog wel in met alles werkend.
moet ik alleen nog in elkaar zetten.


All times are GMT +1. The time now is 17:06.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.