Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Ice en andere auto electronica (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=37)
-   -   wat is er toch met de verlichting van recente VW's? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=64579)

Tjaap 11-01-2010 20:46

wat is er toch met de verlichting van recente VW's?
 
Het valt me al een paar jaar op, maar vandaag zag ik weer een mooie.

Wel eens op gelet dat als je een auto op de weg ziet met een kapotte lamp dat het zeker in 60% van de gevallen een VW is?

toevallig moest ik er vandaag weer even aan denken omdat er een auto achter me stond bij het stoplicht met een kapotte mistlamp. Later haalde hij me in en het was een nieuwe Polo.. misschien een paar weken oud.

Nu kan een kapot lampje natuurlijk gebeuren maar het valt me wel op.

De grootste boosdoener lijken de achterlichten. En dan wel het rechter achterlicht van de Golf 4.. Let er maar eens op.

Nu heb ik eerder hier iets over gelezen dat VW een net iets hogere boordspanning gebruikt dan andere merken en dat lampen daar niet altijd op berekend zijn. Iemand die daar het fijne van weet?

tieske_jetta 11-01-2010 20:51

die kapotte mistlamp was dat geen bocht verlichting? als je je knipplicht aanzet gaat ook de mistlamp aan van dezelfde kant. Dus dat kan het zijn misschien?

Gr Thijs

schweinhund 11-01-2010 20:51

LOL, eindelijk iemand die het ook opvalt. Mijn collega's noemen alle kapotte achterlichten "Volkswagenverlichting" :D
Jan :)

Tjaap 11-01-2010 20:53

Quote:
Originally Posted by tieske_jetta
die kapotte mistlamp was dat geen bocht verlichting? als je je knipplicht aanzet gaat ook de mistlamp aan van dezelfde kant. Dus dat kan het zijn misschien?

Gr Thijs

cool dat wist ik niet.. Dat is het inderdaad geweest.. stoplicht naar links en linker lamp...

Ziet er wel een beetje stom uit.

ok. eerste geval opgelost.

RubenD 11-01-2010 21:12

Achterlichten is inderdaad een kwaaltje, die zijn bijna altijd kapot, bij mijn moeder ook al verschrikkelijk vaak vervangen (Mk4 GTI).

Evenals de stadslichten, die gaan ook om de haverklap.

Je moet alleen niet vergeten dat er verhoudingsgewijs ook erg veel VW's in Nederland rond rijden. Dus daardoor heb je ook meer kans op kapotte lampen...

Alberto 11-01-2010 21:26

peugout heeft er ook last van , mijn vader komt zeker 2 x in de maand hier om een lampje

Stijn 11-01-2010 21:38

Is mij ook opgevallen! Veel VW's met defecte verlichting.

Zowiezo is het tegenwoordig ook haast ondoenlijk voor de gemiddelde vinextijger om zelf een lampje te verwisselen overigens.

Jurgen Santana 11-01-2010 22:05

Dat van die hoge boordspanning heb ik wel vaker gehoord.

Het schijnt te helpen om je lampen pas aan te zetten nadat de motor loopt en uit te zetten voor je het contact uitzet. Zelf geen ervaring mee.

Verder zouden de kunststof koplamp 'glazen' te weinig warmte afvoeren waardoor de koplamplampjes eerder stuk gaan.

Tegenwoordig waarschuwd een VW als er een lampje stuk is.

Tjaap 11-01-2010 22:07

dat doet een Actros ook... G#)$(&^@$) groot waarschuwingsbericht in je scherm als er een lullig toplampje op 4 meter hoogte kapot is.
En het bericht gaat er pas uit als je op de ladder geklommen bent.

Alberto 11-01-2010 22:08

Quote:
Originally Posted by Tjaap
dat doet een Actros ook... G#)$(&^@$) groot waarschuwingsbericht in je scherm als er een lullig toplampje op 4 meter hoogte kapot is.
En het bericht gaat er pas uit als je op de ladder geklommen bent.

kan je uit zetten Jaap ;)
mijn apetrots doet het niet meer , weg met die sooi

Jurgen Santana 11-01-2010 22:15

Quote:
Originally Posted by Alberto
mijn apetrots doet het niet meer , weg met die sooi


Mooie zin om uit zijn verband te rukken :D

Mk1-Addict 11-01-2010 22:20

Quote:
Originally Posted by Tjaap
Het valt me al een paar jaar op, maar vandaag zag ik weer een mooie.

Wel eens op gelet dat als je een auto op de weg ziet met een kapotte lamp dat het zeker in 60% van de gevallen een VW is?

toevallig moest ik er vandaag weer even aan denken omdat er een auto achter me stond bij het stoplicht met een kapotte mistlamp. Later haalde hij me in en het was een nieuwe Polo.. misschien een paar weken oud.

Nu kan een kapot lampje natuurlijk gebeuren maar het valt me wel op.

De grootste boosdoener lijken de achterlichten. En dan wel het rechter achterlicht van de Golf 4.. Let er maar eens op.

Nu heb ik eerder hier iets over gelezen dat VW een net iets hogere boordspanning gebruikt dan andere merken en dat lampen daar niet altijd op berekend zijn. Iemand die daar het fijne van weet?


Golf 4 is idd een veel geziene met een defect achterlicht, dat komt door de hogere boardspanning zoals jij hebt gehoord.

Bij latere modellen wordt de spanning voor verlichting weer "afgetopt" zodat de lampen minder te verduren krijgen, alle nieuwere modellen zouden niet meer last van defecte lampen moeten hebben dan andere merken. Dan komt zeker de wet van de grote aantallen kijken, VW rijdt nou eenmaal veel rond :thumbup:

Dit is wat ik ervan gehoord heb (werk bij een dealer)

Huibert

Arne 12-01-2010 08:22

Heb er weinig last van bij mn 3c, 1x lampje vervangen geloof ik? Bij mn 407 was het zo ongeveer elke maand raak..

dekilo 12-01-2010 08:40

Ik heb 1x een lampje verkeerd gewisselt bij een Laguna.
Heel de electronica was ontregeld.
Liep beroerd stationair en de auto moest je uitzetten met een start/stop knop maar dat werkte niet meer.je moest de auto zetten door het licht uit te doen.
ANWB gebeld en die zei meteen dat het door het lampje kwam...............................
Maar het lampje brande wel!

Misha 12-01-2010 08:52

Ik had laatst een stadslichtje kapot.. ook maar naar de dealer geweest, en van het weekend een kentekenverlichtinglampje (lingo!) vervangen, dat lukt dan nog wel :D Maar over de startpost, (heel toevallig) ik zag gisteren ook twee verschillende golf 4s rijden met een kapot rechterachterlicht, vlak achter elkaar.

Pedaalemmer 12-01-2010 09:03

Dat van de Golf 4 is toch al bekent van 2000 dat dit een kwaaltje is? Volgens mij is hier zelfs al een topic over geweest.

Tiki Madness 12-01-2010 09:22

Ik heb bijna altijd wel een kapotte lamp.Vooral koplampen gaan om de haverklap kapot.Heb er in minder dan 2 jaar al 6 vervangen.
Schijnt te komen omdat hij bij mercedes gebouwd wordt.
Crafter 2007.

Michael

LRR 12-01-2010 09:50

Mk4 is inderdaad drama. Zelf ook vaak een keer lampjes gewisseld.
Een maat van me heeft dit met z'n linkerremlicht van zn mk4. Wou met geen
mogelijkheid branden....draadje getrokken van het rechterremlicht naar de linker en klaar !!!

maniacmark 12-01-2010 11:00

Quote:
Originally Posted by Cabrio-Addict
Golf 4 is idd een veel geziene met een defect achterlicht, dat komt door de hogere boardspanning zoals jij hebt gehoord.

Bij latere modellen wordt de spanning voor verlichting weer "afgetopt" zodat de lampen minder te verduren krijgen, alle nieuwere modellen zouden niet meer last van defecte lampen moeten hebben dan andere merken. Dan komt zeker de wet van de grote aantallen kijken, VW rijdt nou eenmaal veel rond :thumbup:

Dit is wat ik ervan gehoord heb (werk bij een dealer)

Huibert


Bedoel je met "latere modellen" de lateren bouwjaren van de golf IV (>2001) of de golfs V en VI??

Boeie 12-01-2010 15:10

Bij VW valt het nog mee, hoe lastig het is om een lampje te verwisselen....

http://www.youtube.com/watch?v=nXCZ2v-nIF4

:P


All times are GMT +1. The time now is 20:53.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.