Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   volf 3 gti daily (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=114370)

neef_m 14-05-2013 12:44

volf 3 gti daily
 
na een tijd in een golf 1 1.1 en een golf 2 1.3 te hebben gereden als daily was het weer eens tijd voor wat nieuws.

zoektocht gestart naar een nette golf 3 gti 16v met schuifdak. helaas bleek dit niet zo makkelijk...

er stonden er wel een paar te koop maar niet naar mijn zin, zo hadden de meeste geen schuifdak, of teveel werk aan de bodem e.d

aangezien ik nog een compleet 2.0 16v abf heb liggen dus maar gaan zoeken naar een normale gti.

tijdje gezocht en toen ineens stond er een nette op hier op vf te koop, pm gestuurd, paar dagen later gaan kijken en direct meegenomen :thumbup:

wat hebben we:

orgineel nederlandse golf 3 gti 8v.
kleur dragongreen (?)
3 deurs
electrisch schuif kanteldak
electrische ramen voor
17 inch audi tt wielen
schroefset
vento front
donkere vento lampen

een super nette auto, zitten een paar restyle deukjes in die er zsm uit worden gehaald zodat de auto compleet schade vrij is.

aangezien het een daily is zullen de plannen niet zo heel extreem zijn, voorlopig:

-4 banden vervangen ( 185-35-17 zodat we een stuk kunnen zakken ) done
-vr6 lip of usa done
-oranje knippers voor en in de zijschermen done
-us module's
-polo 6r antenne done
-rubber van antenne voetje vervangen
-embleem loze kentekenplaat houder achter done
-folie van mistlampen en reflectoren af halen done
-camberplates achter
-setje audi s3 wielen
-k&n inleg filter done
-highline deurbakken
-312mm voorremmen
-goodridge remslangen rondom
-led binnenverlichting vervangen voor normaal done
-slotbouten
-usa beker houder done
-thermostaat vervangen done
-busje van schakelmechaniek vervangen done
-oud type vento grill erin done
-groen gti edition interieur erin
-audio erin ( 16,5 compo voor, 2x 12inch sub, hu, soundprocessor, 2x versterker, complete auto dempen )

ook ga ik de abf weer opbouwen, deze ligt op het moment compleet uitelkaar. onderblok is gehoond. motor zal niet extreem opgebouwd worden, plannen zijn:

-onderblok compleet opnieuw ( pakkingen, keeringen, lagers, veren ed )
-cilinderkop reviseren ( nieuwe kleppen, geleiders, ketting )
-snelle nokkenassen
-spaghetti spruitstuk
-63,5mm uitlaat compleet
-chip opmaat

hoop rond de 200pk uit te komen.

hier wat foto's van de advertentie, zelf nog geen foto's gemaakt, zal binnenkort even de tijd nemen voor een fatsoenlijke shoot











binnekort meer!

Michiel. 14-05-2013 13:14

whajow ventofront! :screwy:

René 14-05-2013 14:28

Mooie GTI!

LRR 14-05-2013 14:34

Net ding, vind die Audi-hoepels er ook super onder !!!

vdWal. 14-05-2013 17:57

gewoon een super nette auto! :thumbup:
zal vast en zeker goed gaan komen, gaat de audio van de edition over?

gerold1234 14-05-2013 18:51

Heeele nette auto dan zo te zien! Ik had hem ook te koop zien staan hier op het forum! wou hem bijna zelf gaan kopen! ;)
Wat is eigenlijk het verschil tussen het oude en het nieuwe type vento-front? Ik rij zelf namenlijk ook een Volf!

Succes verder met de (flinke) plannen voor de daily!

tiefflieger 14-05-2013 19:31

Hey Marcel toch een topic aangemaakt zie ik.
Idd een hele nette mk3, en nu je het schakelen aangepakt hebt verder ook 100% goed lijkt me !
Veel plezier ermee nog ;)

lowrider23 15-05-2013 09:25

Zeer mooie Volf! :cool: Zal met de technische upgrades top worden! :thumbup:

Joan 15-05-2013 10:24

Hele mooie MK3 GTI

neef_m 09-06-2013 16:08

zo hebben weer wat gedaan de laatste tijd :)

laatst eerst maar eens die folie van de mistlampen afgetrokken en nieuwe blindplaatjes erin gezet.

op de sloop even wat orginele oranje knippers gehaald en deze even netjes gepolijst zodat het er weer als nieuw uitziet.

ook gelijk de achterlichten amerikaans aangesloten, ziet er echt super uit :thumbup:

binnenverlichting is ook weer gefixt, overal weer normale halogeen lampjes in ipv die led xenon gebeuren :screwy:

toen gister de 205 40 17 banden vervangen voor 185 35 17. auto kan nu een stuk lager, maar moet nu eerst overal de hulpveren tussen uit halen omdat ik voor geen draad meer over heb, als dat is gebeurt kan er voor ook max camber en achter de camberplates ertussen. gister ook gelijk even de vr6 lip eronder gezet en een nieuw zwart logo in de grill gedrukt ( vorige was eruit gejat :mad: )

next up:

polo 6r antenne
nette vloermatten
hulpveren en bumpstops verwijderen
max camber voor en een beetje achter
us modules
verder zakken
beugel onder de de tunnel van de auto aanpassen voordat ik em eronder uit rij

gister effe snel wat pics geschoten





















tiefflieger 09-06-2013 19:00

Verlichting en banden zijn een mooie vooruitgang, ziet er top uit !

powah 09-06-2013 19:11

Super mooie golf 3 vind ik dit. keep up the good work!

road runner 09-06-2013 19:13

Staat er mooi bij. Heb deze velgen thuis ook nog liggen van mijn TT
Maar wist niet dat ze zo dik zouden ogen onder een mk3

vdWal. 09-06-2013 19:16

heerlijk dikke ride marco :thumbup:

Misha 09-06-2013 19:18

Nette mk3!

golfje_295.000 09-06-2013 19:20

wat een bak! top golf 3, zo kan iedereen ze wel waarderen denk ik

Yusuf 09-06-2013 21:39

Erg mooi.. Alleen ding is toch laag zat zo? Verdere plannen klinken goed!

neef_m 22-06-2013 23:29

zo weer wat gedaan vandaag,

van de week een 92ér vento grill binnengekregen, helaas wel een grijze. donderdag er toch even in gezet maar was geen gezicht dus vandaag gelijk even zijdeglans zwart gespoten, staat een stuk beter.

ook de voorpoten er even onder vandaan gehaald, schroefdraad goed schoongemaakt, hulpveren en bumpstops verwijderd en terug gemonteerd met max camber. auto rijd stuk beter nu, camber stond eerst bijna positief....

ligt nu max laag aan de voorkant, loopt ietsje aan bij vol uit sturen. binnenkort de achterkant nog iets omlaag maar eerst even een setje camber plates regelen.

ook nog even een 6r antenne spriet gemonteerd.



instagrammetje van me facebook geplukt, binnekort fatsoenlijke foto's. ( auto is hier trouwens nog op oude hoogte, en grijze grill. )

neef_m 22-06-2013 23:35

oja de 312mm voorremmen zijn ook binnen, setup word:

klauwen reviseren
ebc greenstuff remblokken
zimmermann geperforeerde schijven
goodridge slangen rondom

ivm deze remmen is 16inch minimaal vereist dus voor de winter ga ik een set 16inch staal klaar maken wat netjes zilver gecoat gaat worden met 195/45 eromheen.

Sven-GTI 23-06-2013 10:31

Ik zou eerder voor yellowstuf gaan ipv green, green is bijna hetzelfde als origineel.

Ga binnenkort zelf ook voor Yellow, ik heb alleen de originele 288mm schijven voor, ik wil de upgrade naar 312mm misschien nog wel een keer.
Maar ik heb nog 15inch velgen met splinternieuwe winterbanden, dus dan zou ik ook weer andere wintervelgen+banden moeten regelen :D


All times are GMT +1. The time now is 05:40.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.