Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf V, VI en VII (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Aankoopadvies Golf V GTI (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=130372)

Ronal_Driver 18-11-2014 14:02

Aankoopadvies Golf V GTI
 
Halloo allemaal

Wij zijn ons aan het oriënteren voor een Golf V GTI.
Zijn hier nog specifieke dingen waar op gelet moet worden bij aanschaf?

Deze zijn wij tegen gekomen en zo komt hij het dichtste bij onze wensen (5 deurs, DSG..)

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...previousPage=lr

Alvast bedankt! :D

golfje_295.000 18-11-2014 14:05

advertentie is toch een 3 deurs? of ben je handig met de flex?

Ronal_Driver 18-11-2014 14:16

Sorry verkeerd link, is aangepast

Sven-GTI 26-12-2014 23:40

Even jouw topic gebruiken aangezien ik met een soortgelijke vraag zit.

Wij willen ook een golf V GTI kopen en dan waarschijnlijk eentje met veel kilometers. (simpelweg omdat de aanschaf dan een stuk goedkoper is)

Er wordt ieder jaar ongeveer 6 tot 8000km gereden, erg weinig dus. Vandaar dat ik naar een GTI zocht met 2ton of meer op de teller aangezien er toch maar heel langzaam kilometers bij gaan komen.

Nu het volgende: zit er nog verschil in type motors in die GTI's? (bijvoorbeeld latere bouwjaren sterker?) En waar nog meer op te letten bij zo'n km-stand?

alpina 27-12-2014 18:20

HI,

Verschil in motoren (AXX vs. BWA) schijnt niet groot te zijn.
Waar ik bij een hoge Km. stand op zou letten is spanner van nokkenasketting en evt de nokvolger van de HD-pomp op de nokkenas. Is D-riem gedaan? (180dkm/6jaar) en algeheel onderhoud.
Welke opties zitten erop, (xenon, navi, groot FIS-scherm, privacyglas achter.
Bij sommige 'kale' exemplaren zit er voor geen middenarmsteun in.
Let verder op beginnende roest, vooral aan de onderkant van de voorschermen op de dorpel (been there, done that) onderkant deurplaat en tussen achterscherm en bumper.
Op sites in DL is nog meer te vinden.

Sven-GTI 27-12-2014 20:47

Distributieriem etc. is allemaal geen probleem, dat kan ik zelf (en dat ga ik zeker doen, want ik vertrouw onderhoudsboekjes nooit zo :D)

Turbo is ook niet zo'n probleem als die versleten is, ruilturbo is ook niet echt duur.

Ben alleen benieuwd naar andere (grote) problemen bij deze motoren zoals de HD pomp zelf etc. Maar als dat verder allemaal niet zo'n probleem is dan durf ik het zeker aan. Tegenwoordig is 2ton ook niet zoveel meer toch? Heb al genoeg motoren van meer dan 2 ton open gehaald die er van binnen nog top uitzagen en waarbij niet echt noemenswaardige slijtage's te vinden waren. (maar dit ligt natuurlijk sterk aan hoe ermee omgegaan is).



Zoals ik al eerder aangaf wordt er erg weinig mee gereden dus vandaar de keuze voor een hoge km-stand omdat de prijs van zo'n auto dan een stuk aantrekkelijker is. Maar als dat afgeraden wordt zoek ik liever iets met minder km's.

Scirocco_1600 30-12-2014 15:22

Mijn neef heeft een 05' gti en hij heeft het hem serieus beklaagd dat hij die gekocht heeft , de auto heeft hem al veel gekost ( heeft nu 140.000km )

Heeft al 3x een diverter Valve gehad , nieuwe nokkenas , nieuwe oliepomp , nieuwe ketting van de oliepomp enz enz . ( hij vertelt ook niet alles ) maar hij wil de gti niet verkopen aan mij .

Het best is eentje kopen na 2006 , begin 2007 want deze hebben de andere motor , iets betrouwbaarder maar dan gaat de prijs ook wat omhoog

Sven-GTI 30-12-2014 15:23

Hier was ik dus al een beetje bang voor, heb namelijk vaker verhalen gehoord dat de eerste motoren (2005/2006) niet zo goed waren. Of althans, vaker problemen.

Daarom wil ik mezelf eerst een beetje verdiepen hierin voordat ik ergens ga kijken voor zo'n auto.

Scirocco_1600 30-12-2014 22:10

Ik dacht dat ik mijn nu en dan eens hebben praten over het gti forum , blijkbaar is daar alles of zo goed als alles gekend over gekende problemen met de vroege 2.0 tsfi motoren

*Jeroen* 06-02-2015 21:30

Ik heb zelf een GTI uit 2005 (AXX) gereden. Gekocht met 130K en verkocht met 200K. Eigenlijk niet echt noemenswaardige problemen gehad, behalve een stuurhuis dat is vervangen. Gelukkig voor mij onder DasWelt garantie.

Eigenlijk alleen maar plezier van gehad. Wel natuurlijk de gebruikelijke slijtage, zoals de wang van de stoel. Maar dit is vrij goedkoop om te laten repareren.

Wat wel belangrijk is, is het blok regelmatig even te (laten) flushen. Of een oil catch can te monteren. Blok is wel gevoelig voor vervuiling.

g-loudertje 07-02-2015 05:34

Rij nu 30k met mijn 2006 gti maar geen noemenswaardige problemen. Heeft nu 152 gelopen. Dv is 1x stuk gegaan. Vervanger door een nieuwer type. Wel iets olie gebruik maar niet schokkend. 1 liter op 7/8k

Ronal_Driver 18-06-2015 14:52

Quote:
Originally Posted by *Jeroen*
Ik heb zelf een GTI uit 2005 (AXX) gereden. Gekocht met 130K en verkocht met 200K. Eigenlijk niet echt noemenswaardige problemen gehad, behalve een stuurhuis dat is vervangen. Gelukkig voor mij onder DasWelt garantie.

Eigenlijk alleen maar plezier van gehad. Wel natuurlijk de gebruikelijke slijtage, zoals de wang van de stoel. Maar dit is vrij goedkoop om te laten repareren.

Wat wel belangrijk is, is het blok regelmatig even te (laten) flushen. Of een oil catch can te monteren. Blok is wel gevoelig voor vervuiling.


En flushen kan je dat ook doen door een toevoeging te doen aan de olie, denk aan Tunap/Forté? Ik hoor van meerdere mensen die in een GTI rijden dat ze euro 98 tanken i.p.v. 95 is dit nodig?

DUB 18-06-2015 15:32

Ik heb mijn gti zelf uit Duitsland gehaald omdat ik hier geen bomvolle kon vinden (of die waren gigantisch duur) achteraf heeft me dit wel wat geld gescheeld.

inmiddels een paar jaar verder en het normale onderhoud zijn alle deursloten al vervangen, de oude types gaan snel stuk. de nieuwe types zijn 180,- per stuk en ik heb dus alles al mogen vervangen

beste is om in vagcom het zo in te stellen dat bij 1x ontgrendelen alleen de bestuurdersdeur open gaat. (en bij 2x ontgrenden pas de rest)

Ronal_Driver 18-06-2015 15:41

Bedankt voor de tip. Importeren uit Duitsland staat inderdaad ook nog open als optie

wessel97 18-06-2015 17:19

euro 98 tanken is eigenlijk voor elke auto wel beter...

vr6bas 18-06-2015 19:35

de olie zeef wildoor vervuiling nog wel eens dicht slippen net zoals de 1.8t
en er zijn er een aantal van volgens mij 2007 dat als je je accu los haalt de deur modules defect raken en v.v moeten worden

GEENGTI 21-12-2015 12:33

Hebben 2005 en 2006 modellen nog specifieke aandachtspunten?

style-star 03-06-2016 19:58

Goede avond allemaal,

Ik heb een top auto gezien, en hij wilt de auto vermoedelijk verkopen.
Het gaat om een originele Jetta gli 2006 dsg.

Na mijn mening is hij bomvol.
o.a. Zwarte hemel, schuifkanteldak, xenon, sidemarkers, dsg, leder interieur, stoelverwarming, navigatie, 18.2 op kenteken staan.

2.0 tfsi vermoed ik, of is dat een 2.0 tsi?
Hij zei dat de auto origineel a fabriek met een edition 30 motor is geleverd.

De auto heeft nu 160.000km gereden. Hij heeft de auto zelf 5 of 6 jaar meen ik, en zelf heeft hij nooit iets defect gehad aan de dsg bak.

Wat is een reeële prijs voor zon auto?
Moet ik nog ergens specifieks op letten?




Ik heb helaas niet meerdere foto,s.

style-star 03-06-2016 20:07



Antekrees 03-06-2016 22:24

Het is in elk geval geen orginele gli.
De zwarte hemel is er achteraf in gezet.
Was orgineel een "gewone" 200 pk tfsi. Is in 2010 naar 250 gechipped.

Ik heb hem in 2008 van de eerste eigenaar gekocht als wob-edition en, op een paar details na, zo verkocht als hij daar staat in 2011.


All times are GMT +1. The time now is 18:50.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.