Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Dynamo fluit op speakers (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=106167)

ronnieboy79 23-10-2012 20:47

Dynamo fluit op speakers
 
Beste forumleden,

Ik heb even een vraagje:de laatste tijd hoor ik mijn dynamo fluiten over mijn speakers,ik heb dit niet eerder gehad.Mijn vraag is nu eigenlijk wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?

eelco-w 23-10-2012 20:54

volgens mij liggen dan je speaker draden tegen de draden van je auto

Mot 23-10-2012 20:57

Massa, iig een tekort aan

ronnieboy79 23-10-2012 21:12

Quote:
Originally Posted by Mot
Massa, iig een tekort aan


Oke,en hoe is dit eventueel op te lossen dan?
Aparte massa maken?

mark89769 23-10-2012 21:16

Quote:
Originally Posted by ronnieboy79
Oke,en hoe is dit eventueel op te lossen dan?
Aparte massa maken?


Als je een versterker o.i.d. heb een dikkere massa kabel doet meestal wonderen, heb je enkel standaard radio zou je massa punten even kunnen schoonmaken.

ronnieboy79 23-10-2012 21:21

Quote:
Originally Posted by mark89769
Als je een versterker o.i.d. heb een dikkere massa kabel doet meestal wonderen, heb je enkel standaard radio zou je massa punten even kunnen schoonmaken.


Ik heb idd een versterker met subwoofer,deze versterker is puur alleen voor de woofer dusniet voor de gewone speakers.
Dus dan moet ik een dikkere massakabel naar de versterker leggen als ik het goed begrijp?

Spierings 23-10-2012 21:21

Mijn accupoolklem zelf was helemaal doorgerot, zou deze ook even controleren.

ZNIV 23-10-2012 21:39

Bij mij hielp een dikkere massakabel van de motor zelf ook

DutchDawn 26-10-2012 21:44

Quote:
Originally Posted by Tjeerd
Dit heb ik ook altijd begrepen. Mijn audio-leverancier heeft me een keer verteld dat elke 10cm dat 'stroom voerende' en 'muziek-voerende' paralel lopen (naast elkaar liggen) de kans op storing verdubbeld.


klopt helemaal, mij is verteld dat de plus kabel een magnetisch veld veroorzaakt dat het signaal van de tulp kan vervormen, ik leg altijd de plus en de min rechtsom (makkelijker doorvoeren vanaf de accu) en de tulp kabels linksom net onder de bekledingsrand bij de deur.

gaat bij mij helemaal top, ook bij andere waar ik het bij heb aangelegd

Joris_MK1 27-10-2012 18:47

Als het ineens is gekomen kan de condensator op je dynamo eventueel stuk zijn, bij gebrek aan filtering in de radio en versterker is dit een onderdeel dat zeker moet werken...

ronnieboy79 27-10-2012 21:07

Quote:
Originally Posted by Joris_MK1
Als het ineens is gekomen kan de condensator op je dynamo eventueel stuk zijn, bij gebrek aan filtering in de radio en versterker is dit een onderdeel dat zeker moet werken...


Oke,dus dan moet ik een ontstoorfilter tussen de tulpkabels zetten?

DutchDawn 29-10-2012 19:48

Quote:
Originally Posted by ronnieboy79
Oke,dus dan moet ik een ontstoorfilter tussen de tulpkabels zetten?


nee dan verplaatst je het probleem, ik zou eerst checken waardoor het komt, als je er echt niet uit komt is z'n filter een optie


All times are GMT +1. The time now is 16:45.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.