Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   In-dash aquarium (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=52460)

polopower 05-03-2009 22:19

In-dash aquarium
 
Yup... handschoenenkastje van mijn jetta is ietwat vochtig. Enig idee waar dit weg kan komen? Afvoeren in de parafan zijn gewoon schoon, dus de kachel lijkt mij uitgesloten. En ook na het wassen lijkt er niet zo veel aan de hand, maar na een volle dag miezerig weer staat er toch weer een bodempje water in. Typisch MK II kwaaltje?

golf mkII 16v 05-03-2009 22:22

Condens
Vocht door het ruitrubber/aansluiting van de carroserie

Klaas-jan 07-03-2009 17:28

Ik heb er ook last van met mn golf , maar dat zit niet alleen in het dash maar loopt zelfs verder heb het dash er nu uit en het loopt idd bij het raam rubber naar binnen denk ff een niew rubber dan is het wel weer dict en over hoop ik .
Er is niets minder dan een natte auto .
:( :(

somerski 08-03-2009 14:49

zit je afloop onder je motorkap niet verstopt met bladeren ofzo?
ik heb dit gehad en heel de pasagierskant stond onder water.
grtz

vwjopie 08-03-2009 16:19

ik heb dit is meegemaakt met een collega.
die had een Golf 1 en daar zag je niks aan de waterbak.
er zat aan de rechterkant een anti dreun plaat die origineel is en in de kleur van de auto is gespoten.
je zag er dus niks aan maar toen die eruit gestoken was bleek er een gat in het plaatwerk onder te zitten.
misschien dat je dat van binnenuit kan zien?

Dennis@polo86c.nl 08-03-2009 17:06

Hey Alfred, sinds wanneer heb jij een Jetta 2? :screwy: :D

polopower 08-03-2009 17:50

Dennis! Probs met de polo en gebrek aan tijd om hem te fixen en te eigenwijs om dat te laten doen. Vandaar dat ik een maandje geleden een Jetta heb gekocht. Heerlijke cruise-voiture, maar ietwat vochtig dus. :(

Vanmiddag in wat spaarzame minuten vrije tijd geprobeerd het probleem te lokaliseren. Zonder succes, helaas. Er is een grote lap isolatiemateriaal (achter het dash)l ook behoorlijk vochtig, maar zelfs met de tuinslang in de parafan en op de ruiten lijkt er niets te lekken. Maar na een lange dag miezerig weer komt er dus wel degelijk vocht binnen. Iemand een idee hoe je het handschoenenkastje verwijderd? Schroeven verwijderd, maar hij klemt in de sparing van het dashboard. Complete dash demonteren?

@ Somerski: Zie de openingspost. De afvoertjes zijn helemaal vrij.

@ vwjopie: Ik ben bang dat dat het is ja. Dat of de kit tussen het kachelrooster en de parafan laat water door. De hoeveelheid water lijkt in ieder geval niets uit te maken, maar de duur des te meer.

@ klaas jan: Er zitten nieuwe rubbers in en het lijkt er ook niet op dat daar ergens het vocht vandaan komt.

vwjopie 08-03-2009 19:45

ik heb ook al meerdere malen geprobeerd het kastje eruit te halen zonder resultaat.
als je het hele dash eruit haalt kan je waarschijnlijk ook gelijk het probleem oplossen.

polopower 09-03-2009 18:09

Very true, maar ik was stiekem op zoek naar een simpele oplossing aangezien ik de komende tijd een chronisch gebrek aan tijd heb en ook nog eens afhankelijk ben van deze wagen. Nu dus niet alleen op zoek naar een gaatje in het parafan, maar ook in mijn agenda ;)

Thanks a million anyway!

(Frapante is dat hij na een nacht en dag regen en een paar beste emmers sop nog steeds droog is :confused: )

Dennis@polo86c.nl 10-03-2009 15:06

Is het wel water, en geen koelvloeistof? (uit de kachelradiateur)

vwjopie 12-03-2009 06:16

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
Is het wel water, en geen koelvloeistof? (uit de kachelradiateur)


dat zou ook nog kunnen heb ik ook al is gehad...


All times are GMT +1. The time now is 10:24.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.